Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
Wild guess:
Je broer heeft een vast ip-adres (of zich aangemeld bij dyndns (oid))
Jij kent dat adres en hebt daarvoor in de firewall (van de quicknet pc) rules aangemaakt maar helaas staat er ééntje verkeerd...
-
Edit: Of andersom, natuurlijk, je broer heeft een "always block this IP" rule aangemaakt die het IP van je quicknet-pc blokt...
-
Je broer heeft een vast ip-adres (of zich aangemeld bij dyndns (oid))
Jij kent dat adres en hebt daarvoor in de firewall (van de quicknet pc) rules aangemaakt maar helaas staat er ééntje verkeerd...
-
Edit: Of andersom, natuurlijk, je broer heeft een "always block this IP" rule aangemaakt die het IP van je quicknet-pc blokt...
-
Hmm.. zoiets dacht ik ook, maar we hebben het net geprobeerd nadat ik de firewalls helemaal had uitgezet - zowel van mijn webcam PC als van de Quicknet PC. Had geen effect.
Ik weet wel dat Quicknet een hoop ports dicht houdt, waardoor het onmogelijk is om bijvoorbeeld een webserver te draaien op port 80 (ports t/m 10?? zitten dicht). Maar als het me wel lukt om met anderen te chatten, kan dat dus niet het probleem zijn. Right?
En nog iets: mijn broer heeft zijn ADSL modem getweaked (alom bekend bij GoT). Misschien speelt dat mee?
Ik weet wel dat Quicknet een hoop ports dicht houdt, waardoor het onmogelijk is om bijvoorbeeld een webserver te draaien op port 80 (ports t/m 10?? zitten dicht). Maar als het me wel lukt om met anderen te chatten, kan dat dus niet het probleem zijn. Right?
En nog iets: mijn broer heeft zijn ADSL modem getweaked (alom bekend bij GoT). Misschien speelt dat mee?
-Je broer z'n firewall ook uitgezet?
-Gebruik je misschien een gare proxy-server van quicknet?
-Gebruik je misschien een gare proxy-server van quicknet?
Mijn broer heeft (na de ADSL modem tweak) nu dus als het ware een router - geen firewall meer op zijn computer dus en beveiliging dmv NAT protocol. Hij kan wel handmatig allerlei poorten open gaan zetten, maar volgens mij is dat niet nodig..-Je broer z'n firewall ook uitgezet?
Ik ben helemaal geen proxy-instellingen tegengekomen..-Gebruik je misschien een gare proxy-server van quicknet?
Gadget talk!? Volgens mij is het eerder een software- of netwerkprobleem!
Idd, deze kan beter naar NT toe. 
Move GT -> NT.
Move GT -> NT.
Aannames zijn fataal.
Pagina: 1