Toon posts:

OC Dragon Orb 3 prestaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een coolermaster cooler http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-6i31c.html op mijn AMD 1400@1535 zitten en die hield de temp net boven de 50. In het kader van dat kan lager heb ik een dragon orb 3 copper base 7200 RPM gekocht. Ik zag reviews waar dat ding de CPU rond de 35 graden hield. Maar dus niet bij mij full stressed wordt de CPU nog steeds 50.... and als bonus die take herie van die fan.

Mijn conclusie die coolermaster is zo slecht niet, en ik wil een andere cooler die minder herrie maakt en beter koelt. Komt u maar !!!

ps I gebruikt een zeer dun laagje Artic Silver 2 en de case krijg ik niet lager dan 42 fully stressed. ( 2 case fan are installed )

Night

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 18:27 schreef Night het volgende:
Mijn conclusie die coolermaster is zo slecht niet, en ik wil een andere cooler die minder herrie maakt en beter koelt. Komt u maar !!!
Je conlusie is fout het moet zijn:

Die Dragon Orb is net zo slecht als een coolermaster! ;)

Maar ff serieus. Als je een mobo hebt waar 4 gaten zitten rond je socket zou ik gaan voor de Alpha pal 8045 met een medium performance fan. Deze komt hoogst waarschijnlijk volgende week binnen bij OC-Shop. Als je deze gaten niet hebt kan ik je de Alpha pal 6035 aanraden die is ook goed! :)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
een vriend van me heeft een
chieftech fileserver kast ding zo'n zwarte
met 4 fans
hij heeft een amd 1,4 Ghz en zo'n tt dragon orb 3 7000 rpm met zo'n koperen bodem zijn temps
idle 34 graden
stressed 36 graden
met een dun laagjes as2 er tussen

dus het zal wel aan jou liggen dattie bij jou zo warm wordt

Verwijderd

Ik heb ook zo`n Dragon Orb 3 cooler gehad en toen was mijn cpu doorgebrand... ;(

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 18:27 schreef Night het volgende:
Hallo,

Ik had een coolermaster cooler http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-6i31c.html op mijn AMD 1400@1535 zitten en die hield de temp net boven de 50. In het kader van dat kan lager heb ik een dragon orb 3 copper base 7200 RPM gekocht. Ik zag reviews waar dat ding de CPU rond de 35 graden hield. Maar dus niet bij mij full stressed wordt de CPU nog steeds 50.... and als bonus die take herie van die fan.

ps I gebruikt een zeer dun laagje Artic Silver 2 en de case krijg ik niet lager dan 42 fully stressed. ( 2 case fan are installed )

Night
Blablabla, ooit van brakke sensors gehoord?
50 graden stress kan never op 1535MHz met een simpel coolermastertje..

Verwijderd

Beetje teweinig airflow lijkt me zo...
Boor eens een schouwtje zoals ze zeggen, en misschien nen outtake in je zijpaneel ter hoogte van je cpu...

Verwijderd

Topicstarter
Heb een MoBo met 4 gaten, MSI KT7266Pro-R helaas net te vroeg gekocht nu de 266a chipset uit is

Ik heb de roosters van voor de fan's weggehaald, ( met de dremel )Onderin airintake, bovenin air exhaust.

Wat ik nu afvraag is of die temp reading wel klopt, zit die sensor bij de AMD op een ongelukkie plaats. Hoor wel eens dat de diode niet plat moet liggen. Maar waar zit dat ding dan.

Heb nu 3 PC's op deze kamer staan en al die hete lucht maakt het hier er ook niet kouder op. 27oC na een dag rommelen :(

Night

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 18:47 schreef ExiRana het volgende:
Ik heb ook zo`n Dragon Orb 3 cooler gehad en toen was mijn cpu doorgebrand... ;(
Dat heeft nix met de koelprestaties van de Dragon Orb 3 te maken, maar eerder met jouw montage kunsten ..

Night: Je case temp is veel te hoog waardoor je fan veelste warme lucht tegen de heatsink blaast! en dat koelt nou eenmaal slecht .. dus gewoon ff je kast open zetten, of je air flow aanpassen! je zult zien dat je CPU temp daalt..

SucceS!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 21:49
ik heb een drob3 en volgens mn mobo thermometer blijft ie rond de 55 stressed. en dat is met open kast en totaal geen airflow (maar we een tyfuz herrie :( ).

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

1488Mhz 49 graden stressed..met koelermaster zat hij rond de 60 graden. Op een MSI bordje..

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hij houdt mijn cputje lekker gekoelt met een casefan aan de achter kant voor de exhaust(die dorb3 lijkt beter te werken met een casefan in je kast) stressed 35 en idle 30 met een kast temp van 27 graden dus...
Pagina: 1