Sinds ik XP ( 2600 ) op m'n pc'je heb gezet wil mijn brander ( Teac 55s ) niet meer werken. Hij zit aan een 'LSI (heette voorheen symbios) 53c810a' ultra-scsi kaartje. Alles wordt correct herkent in windows maar het 'activityledje' van de writer is constant actief en het apparaat leest/schrijft dus absoluut niet ( normaal licht het ledje een paar keer op tijdens boot en gaat dan uit ). In ME heb ik dit probleem ook gehad en opgelost door in de bios 'P&P OS' in te schakelen. Als ik reboot blijft dat ledje trouwens actief. Ik heb de writer al verschillende Id's toegekent/vast IRQ voor scsi/verschillende PCI-sloten/firmware-updates...maar niets helpt dus. Op andere pc met Win98 werkt het perfect. Iemand suggesties ??? Thnx !
Misschien eens een oudere firmware proberen.
M'n philips3610 lampje doet soms ook vreemd na een firmware update. Zelfs bij het lezen geeft ie aan dat ie aan het branden is en hij blijft dan ook gewoon aan. Bij een harde reset is het wel weg maar er zal misschien iets niet lekker in de firmware zitten.
Of misschien gewoon een probleem in XP
M'n philips3610 lampje doet soms ook vreemd na een firmware update. Zelfs bij het lezen geeft ie aan dat ie aan het branden is en hij blijft dan ook gewoon aan. Bij een harde reset is het wel weg maar er zal misschien iets niet lekker in de firmware zitten.
Of misschien gewoon een probleem in XP
Senile! Senile Oekaki
Dacht ik eerst ook maar heb nu al met 3 verschillende firmwares probeert. Steeds zelfde probleem in XP.
Denk zelf ook al bijna dat XP gewoon het probleem is. Of heeft nog iemand andere opties ??
Denk zelf ook al bijna dat XP gewoon het probleem is. Of heeft nog iemand andere opties ??
Ziet iemand de logica in het onderstaande ??? Ongeloofelijk maar waar 
Ik startte net mijn pc in dos op m.b.v. een bootable cd in m'n cdrom ( lite-on IDE ) om een paar dingetjes in dos te doen. Haal de cd eruit en restart naar windows. Werkt die brander opeens !!!! Terug naar bios en bootvolgorde weer op prio1 HD gezet. Reboot. Weer het probleem met brander/scsi aanwezig !! Weer bios, cdrom als 1ste bootdevice. Hupsakee...brander werkt !!??!!
Ehhhhhh....W.T.F. heeft de bootvolgorde te maken met de werking van een scsibrander ??? Ik vat 'm gewoon niet.
However....het werkt nu
!!!
Ik startte net mijn pc in dos op m.b.v. een bootable cd in m'n cdrom ( lite-on IDE ) om een paar dingetjes in dos te doen. Haal de cd eruit en restart naar windows. Werkt die brander opeens !!!! Terug naar bios en bootvolgorde weer op prio1 HD gezet. Reboot. Weer het probleem met brander/scsi aanwezig !! Weer bios, cdrom als 1ste bootdevice. Hupsakee...brander werkt !!??!!
Ehhhhhh....W.T.F. heeft de bootvolgorde te maken met de werking van een scsibrander ??? Ik vat 'm gewoon niet.
However....het werkt nu