Toon posts:

Digitaal video branden op CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al diverse searches geraadpleegd maar kom er niet uit.
Ik heb een Sony DCR-PC1-100E digitale video camera.
Het beeld dat ik opneem capter ik met Adobe premier, en bewerk ik.
Nu kan ik dat weer terugbrengen op DV tape maar ik wil het op cd branden een cd kost circa 1,- gulden en een dv tape kost 35,-.
Als ik het naar mpeg om zet om het op vcd of svcd te branden dan vind ik het eindresultaat gewoon niet mooi, een vhs band is duidelijk beter.
Wat zijn goede instellingen om DV omtezetten naar mpeg en het dan als vcd of svcd op een cd te branden zodat het beeld beter is dan gewone vhs banden.
Of heb ik hier weer andere software voor nodig.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33

EaS

www.vcdhelp.com heeft op bijna alle vragen antwoorden,

MPEG2 i.p.v. MPEG-1. gebruiken

mini DVD maken, met bitrate van rond de 8 a 9 mbit, en res van 720x576 gebruiken, probleem is dan wel dat er maar weinig minuten op een CD passen. De Remedie is dan, de bitrate verlagen naar een voor jou acceptabele waarde.

TMPGENC is hier uitermate geschikt voor, http://www.tmpgenc.com/

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

vcd heeft al meer beeldlijnen dan VHS en SVCD helemaal dus de kwaliteit moet objectief gezien beter zijn.

Ik denk dat je eens een dagje op vcdhelp.com moet rondzwerven. Daar heb je een forum, handleidingen, adviezen over software, test-vcd bestanden en dergelijke. Kost even tijd maar dan ben je ook een heel stuk wijzer.
Met name de How to convert serie (to VCD en to SVCD) is nuttig. Tmpgenc is bovendien vrijwaar.

http://www.vcdhelp.com

EDIT:weer veel te lang wezen links checken. :D

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik wist dat van vcdhelper wel, maar dat het beeld van een vcd beter is dan dat van een vhs band lijkt me sterk.

Wat zijn dan goede instellingen om aan dat goede beeld te komen ?
Ik ga ook wel weer eens een dagje op vcdhelper rondzoeken.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Hier vind je verschillende templates (blauwdrukken) om in TMpgenc te openen, waaronder VCD.

En hier staan onder meer VHS en VCD vergeleken.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024