'k had in een vriendin haar pc een HP-CDRW-8100 ingebouwd, maar dat ging dus mis 
Haar systeem:
PII @ 350 Mhz
Win98
HD (Master op IDE 1)
CDROM (Slave op IDE 2)
zo was het geconfigureerd voor ze bij mij kwam...
Ik heb daar dan die HP-schrijver ingestoken en de hardware als volgt geschakeld:
HD (Master op IDE1)
CDROM (Slave op IDE1)
CDRW (Master op IDE2)
bij het booten gaf ie dat correct weer...
toen gaf ie ineens in Win98 een register-error met de msg een scanreg uit te voeren... so I did en tijdens die scanreg blijft ie écht hangen... heb ik op reset gedrukt en daarna gaf ie opnieuw een fout en wilde ie zelfs die scanreg niet meer uitvoeren... Maw ik geraak niet meer in windows...
Mijn vraag nu:
1) Had ik dit kunnen verhelpen / is het dus mijn fout?
2) Wat nu? Gewoon win98 herstellen door het opnieuw te installeren? Een format zou pas de laatste oplossing mogen zijn aangezien we geen backup hebben van enkele belangrijke documenten....
Haar systeem:
PII @ 350 Mhz
Win98
HD (Master op IDE 1)
CDROM (Slave op IDE 2)
zo was het geconfigureerd voor ze bij mij kwam...
Ik heb daar dan die HP-schrijver ingestoken en de hardware als volgt geschakeld:
HD (Master op IDE1)
CDROM (Slave op IDE1)
CDRW (Master op IDE2)
bij het booten gaf ie dat correct weer...
toen gaf ie ineens in Win98 een register-error met de msg een scanreg uit te voeren... so I did en tijdens die scanreg blijft ie écht hangen... heb ik op reset gedrukt en daarna gaf ie opnieuw een fout en wilde ie zelfs die scanreg niet meer uitvoeren... Maw ik geraak niet meer in windows...
Mijn vraag nu:
1) Had ik dit kunnen verhelpen / is het dus mijn fout?
2) Wat nu? Gewoon win98 herstellen door het opnieuw te installeren? Een format zou pas de laatste oplossing mogen zijn aangezien we geen backup hebben van enkele belangrijke documenten....