Toon posts:

Iemands PC / Bestanden verkloot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k had in een vriendin haar pc een HP-CDRW-8100 ingebouwd, maar dat ging dus mis :(

Haar systeem:
PII @ 350 Mhz
Win98
HD (Master op IDE 1)
CDROM (Slave op IDE 2)

zo was het geconfigureerd voor ze bij mij kwam...

Ik heb daar dan die HP-schrijver ingestoken en de hardware als volgt geschakeld:
HD (Master op IDE1)
CDROM (Slave op IDE1)
CDRW (Master op IDE2)

bij het booten gaf ie dat correct weer...

toen gaf ie ineens in Win98 een register-error met de msg een scanreg uit te voeren... so I did en tijdens die scanreg blijft ie écht hangen... heb ik op reset gedrukt en daarna gaf ie opnieuw een fout en wilde ie zelfs die scanreg niet meer uitvoeren... Maw ik geraak niet meer in windows...

Mijn vraag nu:
1) Had ik dit kunnen verhelpen / is het dus mijn fout?
2) Wat nu? Gewoon win98 herstellen door het opnieuw te installeren? Een format zou pas de laatste oplossing mogen zijn aangezien we geen backup hebben van enkele belangrijke documenten....

Verwijderd

dit is iets wat je niet hebt kunnen verhelpen... dit zelfde heb zelf ook een x keer gehad. Zelfs het terugzetten van het register helpt hierbij niet!!!

enigste oplossing is een format en alles er opnieuw opzetten

wat betreft de documenten probeer ze via dos naar andere hdd, floppy etc... over te zetten.

ja het is vervelend maar ik verzeker je er is geen andere optie. :(

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 14 oktober 2001 17:25 schreef PhUn het volgende:
Een format zou pas de laatste oplossing mogen zijn aangezien we geen backup hebben van enkele belangrijke documenten....
Je kan geloof ik Win98 er gewoon overheen gooien dan bewaart ie de oude meuk, anders kan je in DOS de te bewaren gegeven naar haar D partitie overhevelen, als ze die heeft dan.

Ik denk btw niet dat je iets fout gedaan hebt. Je kan ook niet in safe mode booten btw?

edit: damn te laat :)

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

met een rescue floppy (gemaakt op een andere PC) vanuit dos scanreg uitvoeren en een oud register terugzetten. Win98SE bewaart er standaard 5. even scandisk kan ook geen kwaad.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:25
smartdrv
deltree windows
deltree progra~1
en dan windows erop :)

Hoezo documentjes kwijt?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet moeilijk doen, gewoon win98 eroverheen installeren, dan repareert ie alle kapotte win98 bestanden.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Op maandag 15 oktober 2001 10:34 schreef KillerAce_NL het volgende:
Niet moeilijk doen, gewoon win98 eroverheen installeren, dan repareert ie alle kapotte win98 bestanden.
Oke dat werkt, maar alleen een oud register terugzetten zou ik toch eerst proberen, veel minder ingrijpend

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Loop je toch het risico mee dat je een "verrot" register terugzet. Verder heb je gelijk, is iets omslachtiger, maar wel effectief (niet 100%, bij sommigen lukt het gewoon niet).
Pagina: 1