Toon posts:

Ik ben een irritant lui stuk vuil...???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier moet uiten,
maar ik voel mij beledigd door de
kwalificaties die BAZZA gebruikt in
zijn reply op het topic over 'geld
geven aan daklozen' (SG) .

Zelf ben ik ,zoals ik al vaker -ook in
topics- heb gemeld alcoholist, hoewel ik
al 11 jaar geen alcohol meer drink!

Ook ik heb een tijdje gezworven en we hoeven
met alcoholisten geen medelijden te hebben en
we hoeven ze al helemaal geen geld te geven;
dat moet een ieder voor zichzelf uitmaken
maar 'zieke mensen' uitmaken voor
"irritant lui stuk vuil"
gaat mij veel te ver en ik schrik ervan
omdat ik niet had verwacht dat een 'modje'
dat toe/door zou laten..

Er is wel 'es vaker ingegrepen voor een
'offence' van veel lichtere orde...!! :(

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-12 15:47

Sharky

Skamn Dippy!

hmmm idd nogal lomp, had ik ook niet van BAZZA verwacht. heb je een link?

This too shall pass

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja, heb je een linkje? Tis niet echt een 'normale' reactie..

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

Hier een linkje:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/287907

Maar dit is IMHO wel weer een typisch staaltje muggenziften...

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ik denk dat het deze link is...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/287907

iig Koekoeksjong, probeer het je niet persoonlijk aan te trekken...

iig ik heb niet gereageerd in die thread omdat ik door de 'asociale' reacties van enkelen, er geen flaim- of trolloos verhaal van kon maken.

[edit]
't duurde blijkbaar een beetje lang om mijn replied netjes te krijgen.... m'n excuses voor overtolligheid.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Hierbij doelde ik dus vooral op de mensen die mij iedere avond lastigvallen als ik gewoon naar huis probeer te gaan,
en doel ik dus echt op degene die je in Adam bij het CS heb staan en je bedreigen aan je zitten etc en ja als je zo mensen lastig valt ben je in mijn ogen een stuk vuil.

misschien heb ik dat verkeerd verwoord en als je dat zo hebt opgevat als een aanval op alle daklozen: mijn excuses.

misschien heb je er enig begrip voor mijn uitspraken als je wist dat het mij nu al jaar in jaar uit iedere dag gebeurt en tja... dat tekent een mens... en ik ben ook niet perfect.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Krijgen we over enkele maanden ook de 70jarige verongelijkte duitser hier op LA omdat nazis "klootzakken" zijn?

Je kunt je altijd aangesproken voelen door anderen als je in een grijs verleden iets hebt gedaan dat NU door anderen als onacceptabel gedrag wordt gezien.
Deze vorm van terugwekende kracht goedpraten etc is een nogo.

Het wijst er echter wel weer op dat generaliseren vrij lastig is, wat Bazza nu dus doet. Aan de andere kant, indien je werkelijk waar geen worden van dat soort meer kan gebruiken omdat er in elke hoek wel iemand zit die zich aangesproken/beledigd voelt....

* Delerium denkt er het zijne over.

• saviour
  • Niet online
Je moet maar zo denken: "Hij weet niet beter".

Niet iedereen heeft overal een even goed inzicht in, dat zul je altijd houden...

edit: Het was dus gewoon niet goed verwoord...

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

[la ma]

Verwijderd

Sja, eerlijk gezegd moet ik bekennen, dat er nogal kortzichtig in dat draadje gereageerd wordt door een hoop mensen. Dat is gewoon jammer.

Echter de opmerking van BAZZA, verwoorde zijn persoonlijke mening over hoe hij die mensen ervaart. Okee, het had misschien iets anders gebracht kunnen worden, maar je kan het moeilijk als persoonlijke aanval beschouwen.

Ik weet in ieder geval zeker, dat het niet zo bedoeld is. Het feit, dat je het je aantrekt kan ik me voorstellen, maar dat moet je in deze echt niet doen.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op zondag 14 oktober 2001 17:53 schreef ecteinascidin het volgende:
Krijgen we over enkele maanden ook de 70jarige verongelijkte duitser hier op LA omdat nazis "klootzakken" zijn?

Je kunt je altijd aangesproken voelen door anderen als je in een grijs verleden iets hebt gedaan dat NU door anderen als onacceptabel gedrag wordt gezien.
Deze vorm van terugwekende kracht goedpraten etc is een nogo.

Het wijst er echter wel weer op dat generaliseren vrij lastig is, wat Bazza nu dus doet. Aan de andere kant, indien je werkelijk waar geen worden van dat soort meer kan gebruiken omdat er in elke hoek wel iemand zit die zich aangesproken/beledigd voelt....

* zeef denkt er het zijne over.
Nee je krijgt er nu een boze zeef over achter je aan. Want het lijkt me niet van deze tijd om de link Nazi=duitser te leggen. Nazi=klootzak, daar kan ik me overigens best in vinden.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb net ff snel de draad gelezen over het geheel genomen snap ik niet dat je je zo aangevallen voelt door die uitspraak. Hij is niet persoonlijk bedoeld, vat hem dan ook niet zo op.
Daarbij is ie IMHO niet zo grof dat ie niet op het forum zou kunnen, lekker laten gaan hoor. Ik vind hem zelfs nog aan de gematigde kant...

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zondag 14 oktober 2001 18:16 schreef zeef het volgende:

[..]

Nee je krijgt er nu een boze zeef over achter je aan. Want het lijkt me niet van deze tijd om de link Nazi=duitser te leggen. Nazi=klootzak, daar kan ik me overigens best in vinden.
Waarmee aangegeven dat Ectein met zijn punt meer dan 100% gelijk had :+

(lees eens ff heel goed Ectein zijn punt en jouw commentaar :) )

de betaler vervuilt

• Diamon
  • Laatst online: 02-12 11:27

Diamon

The Weird One

Bazza had zijn zin anders kunnen/moeten formuleren, maar kan wel zijn frustratie begrijpen.
Ik was woensdag in CS A'dam, en ook ik werd een aantal malen aangesproken (ook door dezelfde personen).
Maar tegenwoordig wordt op iedere slak zout gelegd, en dat is ook niet goed (Koekoeksjong, je zelf nu niet aangevallen voelen please, is niet mijn bedoeling).

Als ik alle uittingen van anderen ook persoonlijk moet aantrekken, dan zou ik ook een k#t leven hebben.
In de loop der jaren is mijn negeer grens groter geworden, en ik voel me d'r prettiger bij.

O'ja, Koekoeksjong, 11 jaar van de drank dat is een geweldig iets man.

And The Only One

• zeef
Op zondag 14 oktober 2001 18:28 schreef GA!S het volgende:

[..]

Waarmee aangegeven dat Ectein met zijn punt meer dan 100% gelijk had :+

(lees eens ff heel goed Ectein zijn punt en jouw commentaar :) )
:) Ik heb ook geen commentaar op ecteinascidin, maar op iemand die dat zou doen. Qua strekking zijn we het 100% met elkaar eens dus.... :) :P

Verwijderd

Wat stel jij je aan zeg! Beetje zielig lopen doen over iets wat je al 11 jaar niet zegt te zijn. En dan nog te bedenken dat het niet eens persoonlijk was.

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 20:28 schreef 007 het volgende:
Wat stel jij je aan zeg! Beetje zielig lopen doen over iets wat je al 11 jaar niet zegt te zijn. En dan nog te bedenken dat het niet eens persoonlijk was.
Ja dat vind ik ook, maar goed ik heb hem mijn excuus aangeboden en dat is omdat ik in een goede bui ben vandaag ;)

de volgende keer ben ik niet zo vrijgevig >:)

zijn excuus is binnen dus nou kan hij misschien wat beter slapen ofzo... :z

voor mij is deze "zaak" (om niks) wel afgesloten hoor :)

Verwijderd

Blijkbaar iemand die geen ervaring heeft met alcoholisme !!
Denk a.u.b. even na, voordat je iets dergelijks neer zet. Zeker als je ergens niet veel vanaf weet.

koekoeksjong, mijn complimenten voor de geheelonthouding. Uit ervaring (nee niet persoonlijk) weet ik dat het enorm moeilijk is.

• saviour
  • Niet online
Wat zijn sommige mensen toch flauw bezig zeg.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 14 oktober 2001 20:39 schreef nelske het volgende:

[..]

Denk a.u.b. even na, voordat je iets dergelijks neer zet. Zeker als je ergens niet veel vanaf weet.

koekoeksjong, mijn complimenten voor de geheelonthouding. Uit ervaring (nee niet persoonlijk) weet ik dat het enorm moeilijk is.
Hier ben ik het echt 100% mee eens
(helaas ook uit ervaring(niet ik zelf))

Alcoholisme is een ziekte... iemand die 20 jaar clean is, daarmee nog niet alcoholist af. 1 druppel alchohol en het kan weer fout gaan....

koekoeksjong > ook mijn complimenten :)

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 20:39 schreef nelske het volgende:

[..]

Hier sluit ik me helemaal bij aan!!

• zeef
Beste vriend, dit *zou* uitgelegd kunnen worden als een flame. je hebt geen flauw idee waarover je het hebt. het zou je sieren om hier je excuses te maken.

Koekoeksjong, het is een hele prestatie, chapeau !

Verwijderd

Een terugval heb je snel, daarom siert het je dat je er al zolang vanaf bent.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik snap niet waarom je deze post nou zo persoonlijk op vat :?
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:35 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Een dakloze kan bij het Leger des Heils een postadres krijgen = adres = bankrekening = werk = werken.

geen zin in ? = bedelen = weer een irritant lui stuk vuil op de straat = een hoop ergenis voor normale burgers
Ik bedoel: dat je ex-alcoholist bent is heel knap van je enzo, maar deze post begrijp je blijkbaar niet of je vat hem verkeerd op. Anyway: de bedoeling van Bazza is je niet duidelijk denk ik.

FF persoonlijk: ik vind dat Bazza gewoon gelijk heeft met deze opmerking. Iedereen in Nederland kan geld verdienen, zoals hij zelf al zegt. Ik ben het wel met jullie eens dat sommige mensen de weg langs de officiële instanties niet weten te vinden en daarom dakloos blijven. Anderen kiezen er bewust voor, maar dat is dan hun probleem. Daar heb ik totaal geen medelijden mee.

Bazza> Met je post is opzich (vind ik) niks mis, het is gewoon zo dat koekoeksjong het te persoonlijk op heeft gevat. Dat is opzich ook wel weer logisch aangezien zijn verleden niet niks is natuurlijk. Ik vind dan ook dat er hier niemand schuld heeft. Jij kon niet weten dat hij het zo op zou vatten en hij reageert hier fel op omdat hij zich aangesproken voelt :)

No harm done in principe, mooi dat jullie er samen uit zijn :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• saviour
  • Niet online
Koekoeksjong vat het zo persoonlijk op omdat hij al heeft uitgelegd dat het niet altijd zo erkt als dat Bazza zegt. Bazza scheert iedereen over 1 kam, vandaar.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 01:59 schreef Grrrrrene het volgende:
FF persoonlijk: ik vind dat Bazza gewoon gelijk heeft met deze opmerking. Iedereen in Nederland kan geld verdienen, zoals hij zelf al zegt. Ik ben het wel met jullie eens dat sommige mensen de weg langs de officiële instanties niet weten te vinden en daarom dakloos blijven. Anderen kiezen er bewust voor, maar dat is dan hun probleem. Daar heb ik totaal geen medelijden mee.
Hoe kom jij erbij dat mensen er bewust voor kiezen :?
Okee er is een groep die dit doet, maar er is ook een (veel grotere) groep die hier absoluut niet voor kiest. Dat is niet een kwestie van de "goede instanties" niet kunnen vinden, over het algemeen.

Vaak hebben die mensen een "verleden", dat je iemand niet toewenst. In combinatie met verslaving(en) en/of geestelijke ziekte(s), wordt het niet meer een kwestie van kiezen. Zolang er geen verandering in hun situatie komt in wat voor een manier dan ook, slijten ze vaak de rest van hun leven op straat. Durf jij dan nog te beweren dat ze ervoor kiezen of de juiste instanties niet kunnen vinden?
Bazza> Met je post is opzich (vind ik) niks mis, het is gewoon zo dat koekoeksjong het te persoonlijk op heeft gevat. Dat is opzich ook wel weer logisch aangezien zijn verleden niet niks is natuurlijk. Ik vind dan ook dat er hier niemand schuld heeft. Jij kon niet weten dat hij het zo op zou vatten en hij reageert hier fel op omdat hij zich aangesproken voelt :)
Tja, toch vond ik het nou niet echt een genuanceerde post, maar dat is mijn persoonlijke mening. Het is nogal moeilijk oordelen over dergelijke dingen als je het nooit meegemaakt hebt. Maar goed, het was niet echt iets wat koekoeksjong zich zo persoonlijk aan zou hoeven trekken (hoewel ik zijn reactie wel kan begrijpen hoor) of waar consequenties aan vast zouden moet zitten.
No harm done in principe, mooi dat jullie er samen uit zijn :)
Psies, samen komen we er wel uit, was het toch? :P

• Grrrrrene
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 03:31 schreef nelske het volgende:

[..]

Hoe kom jij erbij dat mensen er bewust voor kiezen :?
Okee er is een groep die dit doet, maar er is ook een (veel grotere) groep die hier absoluut niet voor kiest. Dat is niet een kwestie van de "goede instanties" niet kunnen vinden, over het algemeen.
*zucht*

Er staat toch ook: <font size=6> Sommige</font> mensen :? :? Kan aan mij liggen, maar lezen is ook een vak. Zo is het dus weer mijn fout en ben ik aan het generaliseren zeker?
Vaak hebben die mensen een "verleden", dat je iemand niet toewenst. In combinatie met verslaving(en) en/of geestelijke ziekte(s), wordt het niet meer een kwestie van kiezen. Zolang er geen verandering in hun situatie komt in wat voor een manier dan ook, slijten ze vaak de rest van hun leven op straat. Durf jij dan nog te beweren dat ze ervoor kiezen of de juiste instanties niet kunnen vinden?
Klopt, maar die mensen bedoelde ik dus ook niet. BTW: ook voor dat soort mensen is gratis professionele hulp te krijgen hoor :) Niet dat dat ideaal werkt, maar gratis is wel vaker minder dan betaald. In ieder geval hoeft in Nederland niemand uit de goot te eten (proof me wrong) en als iemand dat wel doet, komt dat OF door zijn/haar verslaving OF (en lees nou eens wat ik zeg) doordat hij/zij er bewust voor heeft gekozen.
[..]

Tja, toch vond ik het nou niet echt een genuanceerde post, maar dat is mijn persoonlijke mening. Het is nogal moeilijk oordelen over dergelijke dingen als je het nooit meegemaakt hebt. Maar goed, het was niet echt iets wat koekoeksjong zich zo persoonlijk aan zou hoeven trekken (hoewel ik zijn reactie wel kan begrijpen hoor) of waar consequenties aan vast zouden moet zitten.
Dat bedoel ik dus ook... De post opzich is geen waarschuwing waard, waar koekoeksjong zich deels aan ergert:
Op zondag 14 oktober 2001 17:19 schreef koekoeksjong het volgende:

...maar 'zieke mensen' uitmaken voor
"irritant lui stuk vuil"
gaat mij veel te ver en ik schrik ervan
omdat ik niet had verwacht dat een 'modje'
dat toe/door zou laten..

Er is wel 'es vaker ingegrepen voor een
'offence' van veel lichtere orde...!! :(
En daar wilde ik ff tegenin gaan. Je kunt op dit forum idd op je woorden letten, maar deze post was geenszins een flame, alleen misschien iets te generaliserend :)
[..]

Psies, samen komen we er wel uit, was het toch? :P
:)

• mvds
  • Laatst online: 01-12 14:34

mvds

Totally awesome!

Sommige ervan kiezen misschien niet direct voor het leven op straat, maar als je op straat komt te staan vanwege een alcohol of drugs verslaving of een gat in je hand ofzo dat ies je er wel indirect zelf voor.

Dit zijn alle drie door de samenleving erkende problemen waar je dus genoeg hulp voor kan vinden. Als je die hulp dan niet zoekt, tja.

Dus er zijn mogelijkheden zat, maar ik denk dat er soms ook voor de makkelijkste weg gekozen word.

(en dat geldt natuurlijk niet voor iedereen!)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 08:20 schreef obsidian het volgende:
Sommige ervan kiezen misschien niet direct voor het leven op straat, maar als je op straat komt te staan vanwege een alcohol of drugs verslaving of een gat in je hand ofzo dat ies je er wel indirect zelf voor.

Dit zijn alle drie door de samenleving erkende problemen waar je dus genoeg hulp voor kan vinden. Als je die hulp dan niet zoekt, tja.

Dus er zijn mogelijkheden zat, maar ik denk dat er soms ook voor de makkelijkste weg gekozen word.

Mooi gezegd, al denk ik dat sommige verslavingen niet helemaal de schuld van de verslaafde zijn. Als je leven overhoop wordt gegooid door invloeden van buitenaf en je zoekt je heil in de alcohol om je verdriet "weg te drinken", heb je mijns inziens idd een stomme beslissing gemaakt, maar enigszins begrijpelijk is het wel. Maar globaal ben ik het hier dus volledig mee eens :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 15 oktober 2001 08:23 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Mooi gezegd, al denk ik dat sommige verslavingen niet helemaal de schuld van de verslaafde zijn. Als je leven overhoop wordt gegooid door invloeden van buitenaf en je zoekt je heil in de alcohol om je verdriet "weg te drinken", heb je mijns inziens idd een stomme beslissing gemaakt, maar enigszins begrijpelijk is het wel. Maar globaal ben ik het hier dus volledig mee eens :)
De oorzaak is misschien niet jou keuze/schuld maar het is en blijft jouw eigen keuze om de oplossing in de drank of drugs te gaan zoeken. En dus ook je eigen schuld als je daardoor dan op straat komt te staan. Iedereen probeerd de schuld dan af te schuiven op de problemen waardoor ze aan de drank/drugs geraakt zijn, maar er zijn genoeg mensen met dezelfde problemen die ze gewoon oplossen zonder nog dieper in de shit te komen door eerst te gaan zuipen of spuiten.

Zolang je ergens zelf voor kiest, door wie of wat dan ook veroorzaakt, blijven de gevolgen ervan jouw eigen verantwoordelijkheid en schuld. Het is gewoon zo simpel.

• mvds

mvds

Totally awesome!

BTW, even volledig ontopic.

Ik denk dat er altijd wel iemand is die ergens gevoelig voor is, dus wat je zegt valt altijd wel bij iemand verkeerd. Daar kan je gewoon niets aan doen en het zou ook niet nodig moeten zijn. Ik denk dat iedereen wel volwassen genoeg moet kunnen zijn om over bepaalde dingen heen te kunnen stappen zonder er meteen stennis over te gaan maken.

Ik vind dat iedereen maar ens zijn/haar lange tenen moet intrekken, zo voorkom je veel problemen/ruzies en dan kan iedereen zeggen wat ie wil zonder er eerst over na te moeten gaan denken of het wel "correct" is wat je zegt en hoe je het zegt.

Je hebt het over emoties en gevoelens, en die moet je uiten zoals je die voelt. Anders begrijpt iemand anders je niet of verkeerd. En aangezien het jouw gevoelens/emoties zijn, dan is er altijd wel iemand die zich daardoor aangesproken voelt.

Het is dan juist aan dat persoon de taak om de juiste manier te vinden om ermee om te gaan.

Wel even voorop stellen, dat je met wat je zegt er niet op uit moet zijn om iemand expres te kwetsen. Dit geldt dus alleen om het vertellen van je eigen mening ergens over.

[toevoeging] dit geval is trouwens wel een mooi voorbeeld. wat er door BAZZA gezegd werd sloeg duidelijk niet volledig op de starter van dit topic. Maar toch voelde hij zich aangesproken... Waarom? Sommige dingen kwamen niet overeen met de topicstarter en dat zou dus duidelijk moeten maken dat het niet direct gericht was aan alle daklozen en alcoholisten waardoor de topicstarter zich niet eens aangespoken hoefde te voelen [/toevoeging]

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 15 oktober 2001 08:20 schreef obsidian het volgende:

Een duidelijke mening gebaseerd op de existentie filosofie van Sartre (bewust of onbewust). Deze mening had ik ook. met de nadruk op had.
"je kunt altijd zelf kiezen, je bent er zelf bij etc"

Totdat ik het van erg (te) dichtbij meegemaakt hebt. Alcoholisme is niet iets waar je voor kiest. Het is een ziekte die je overkomt. (vatbaarheid voor)
Verslaving zit voor een deel in je genen.

Mensen die verslaafd kunnen niet meer "normaal" denken: verslaving - lichamelijke afhankelijkheid. En met professionele hulp is er niet altijd uit te komen (trust me)

Het is soms geen kwestie van niet willen, maar van domweg niet kunnen.

Veel mensen die verslaafd zijn, hebben het nodig om verdoofd te raken. Om hun gedachten zeg maar stil te zetten. Deze mensen hebben nooit rust in hun hoofd. Door wat er in het verleden gebeurd is of om een andere oorzaak.

[obsidian - ik weet dat je het zo niet bedoeld, maar toch moest ik even reageren. Om het 1 en ander duidelijk te maken voor mensen die er misschien minder verstand/ervaring mee hebben]

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 15 oktober 2001 08:35 schreef obsidian het volgende:

[..]

De oorzaak is misschien niet jou keuze/schuld maar het is en blijft jouw eigen keuze om de oplossing in de drank of drugs te gaan zoeken. En dus ook je eigen schuld als je daardoor dan op straat komt te staan. Iedereen probeerd de schuld dan af te schuiven op de problemen waardoor ze aan de drank/drugs geraakt zijn, maar er zijn genoeg mensen met dezelfde problemen die ze gewoon oplossen zonder nog dieper in de shit te komen door eerst te gaan zuipen of spuiten.

Zolang je ergens zelf voor kiest, door wie of wat dan ook veroorzaakt, blijven de gevolgen ervan jouw eigen verantwoordelijkheid en schuld. Het is gewoon zo simpel.
Mensen die geestelijk ziek zijn. Kun je niet (geheel)verantantwoordelijk stellen. En zeker niet de schuld geven.

Je hebt niet altijd een keus.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 15 oktober 2001 09:06 schreef wasigh het volgende:

[..]

Mensen die geestelijk ziek zijn. Kun je niet (geheel)verantantwoordelijk stellen. En zeker niet de schuld geven.

Je hebt niet altijd een keus.
Ik zei er ook bij dat het niet altijd en voor iedereen opging. En maar wel voor een groot gedeelte.

En het kan in je genen zitten, maar jij pakt zelf de eerste fles op en die drink je zelf leeg. Het is alleen de mensen die er anderen de schuld van wil geven en er excuses voor gaat verzinnen. Altijd makkelijker natuurlijk dat de schuld bij jezelf zoeken.

Enne... ik bedoelde het wel degelijk zoals ik het zei.

Ik had het over het beginnen aan een verslaving, als je er eenmaal al aan verslaafd bent is het (misschien) idd een kwestie van niet kunnen, maar anders is het een kwestie van niet willen, of gewoon toegeven aan...

• Hillie
  • Laatst online: 05:25

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik geef BAZZA en Grrrrrene 100% gelijk. Koekoeksjong komt op mij ook altijd over als een relaxte gast, met hem heb ik geen enkel probleem, maar ik denk dat 'ie een klein beetje overtrokken reageerde op BAZZA.

Persoonlijk word ik hier soms wat moe van de overdreven politiek correct, laten-we-elkaar-toch-maar-niet-tegen-de-haren-instrijken mentaliteit. Als iemand ietwat rechtsere politieke denkbeelden heeft (dat heb ik ook), dan schijn je meteen zo fout als ik weet niet wat te zijn, in de ogen van sommigen. Ach ja. Ik kan me niet vinden in links-socialistische denkbeelden (GL, SP), maar als mensen die deze ideeen steunen met goede argumenten willen discussieren, dan ben ik daar ook niet vies van. Helaas worden er vaak dooddoeners (dat zijn geen goede argumenten) gebruikt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 15 oktober 2001 09:18 schreef obsidian het volgende:

[..]

Ik zei er ook bij dat het niet altijd en voor iedereen opging. En maar wel voor een groot gedeelte.
weet ik, en mijn reactie was ook niet als commentaar op jouw bedoeld.
En het kan in je genen zitten, maar jij pakt zelf de eerste fles op en die drink je zelf leeg. Het is alleen de mensen die er anderen de schuld van wil geven en er excuses voor gaat verzinnen. Altijd makkelijker natuurlijk dat de schuld bij jezelf zoeken.

Enne... ik bedoelde het wel degelijk zoals ik het zei.
Deze opmerking kan ik niet helemaal plaatsen :?
Ik had het over het beginnen aan een verslaving, als je er eenmaal al aan verslaafd bent is het (misschien) idd een kwestie van niet kunnen, maar anders is het een kwestie van niet willen, of gewoon toegeven aan...
mmm ok hoe ga ik dat uitleggen.
Ik ben het voor een groot gedeelte met je eens.
Ik vind ook dat je problemen niet moet wegdrinken, wegsnuiven etc.

En ik vond ook dat iemand die begint dat het zijn eigen keus was.

De alchohol zelf is alleen een uiting van de ziekte. Iemand die verslaafd is blijft zijn hele leven ziek. Of dat tot uiting komt is een andere zaak.

Ik snap dat je niet wilt generaliseren, dat wil ik ook niet. Maar ik wil alleen de andere kant van de zaak duidelijk maken. Om zo te zorgen dat mensen een eerlijk beeld van verslaving krijgen.

Ik heb genoeg meegemaakt helaas, toch ben ik niet (lichamelijk) verslaafd. Het ligt het dus zeker aan de persoon. Maar op je karakter en je kans op een verslaving heb je vaak niets te zeggen.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

mm de postcount word niet goed ge-update :(

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zondag 14 oktober 2001 17:19 schreef koekoeksjong het volgende:
KLAAG
Over dit stukje?
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:35 schreef BAZZA het volgende:
Een dakloze kan bij het Leger des Heils een postadres krijgen = adres = bankrekening = werk = werken.

geen zin in ? = bedelen = weer een irritant lui stuk vuil op de straat = een hoop ergenis voor normale burgers
True, Bazza generaliseert wat maar Sjee hij noemt je niet persoonlijk. Moet iedereen dan zijn mond maar houden als ze rechtser zijn dan jij? Enkel omdat meneer zich anders beledigd voelt? Wat een gezeur. :( Groen-links stijl achtig iedereen monddood maken met politiek correcte praat. bah.

Wat doe je trouwens op een Techforum ik zie dat je eigenlijk alleen in GC post?

Misschien voel je je op deze sites meer thuis: (daar zal niemand wat vervelends over dak en thuis lozen zeggen)
http://www.sp.nl/fun/
http://www.groenlinks.nl/groenlinks.html

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 15 oktober 2001 11:43 schreef bombadil het volgende:
-1 onnodige flame

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 15 oktober 2001 11:46 schreef wasigh het volgende:
-1 onnodige flame
waarom nu weer? Ik zie niet in waarom dit nou zoveel verschilt van Michaeljackson`en BlackandBlue `s geklaag?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 11:46 schreef wasigh het volgende:

[..]

-1 onnodige flame
is er dan ook zo iets als een nodige flame?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 15 oktober 2001 11:48 schreef bombadil het volgende:

[..]

waarom nu weer? Ik zie niet in waarom dit nou zoveel verschilt van Michaeljackson`en BlackandBlue `s geklaag?
Op maandag 15 oktober 2001 11:43 schreef bombadil het volgende:

[..]

Over dit stukje?
[..]

True, Bazza generaliseert wat maar Sjee hij noemt je niet persoonlijk. Moet iedereen dan zijn mond maar houden als ze rechtser zijn dan jij? Enkel omdat meneer zich anders beledigd voelt? Wat een gezeur. :( Groen-links stijl achtig iedereen monddood maken met politiek correcte praat. bah.
Groen-links stijl achtig iedereen monddood maken noem ik een flame ik mis namelijk elke onderbouwing
Wat doe je trouwens op een Techforum ik zie dat je eigenlijk alleen in GC post?
Wie ben jij om te oordelen of iemand hier wel of niet mag komen?
Misschien voel je je op deze sites meer thuis: (daar zal niemand wat vervelends over dak en thuis lozen zeggen)
http://www.sp.nl/fun/
http://www.groenlinks.nl/groenlinks.html
"daar zal..." onnodig natrappen

Verder voegt dit absoluut niets toe aan de discussie
Geef argumenten ipv: "mag nu helemaal niets meer van die geitewollen figuren".

Bazza geeft een harde mening, iemand heeft er een probleem mee en wil dat uitvechten.
punt.

Dus daarom -1 flame

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 15 oktober 2001 11:54 schreef wasigh het volgende:
Groen-links stijl achtig iedereen monddood maken noem ik een flame ik mis namelijk elke onderbouwing
Ten opzichte van GL een flame oke. Maar het is daarom nog niet minder waar. Tov koekoek zie onderaan.
Wie ben jij om te oordelen of iemand hier wel of niet mag komen?
Ik zeg toch helemaal niet dat Koekoek hier niet mag komen. Over generaliseren gesproken...
Ik vraag gewoon wat.
"daar zal..." onnodig natrappen
Ik geef een vriendelijk advies met wat sites waar gelijkgestemden van koekoeksjong ook discussieren. Daar zal hij dan niet gauw zichzelf persoonlijk negatief aangesproken voelen. Probeer je eens iemand te helpen is het weer niet goed..
Verder voegt dit absoluut niets toe aan de discussie
Geef argumenten ipv: "mag nu helemaal niets meer van die geitewollen figuren".
Bazza geeft een harde mening, iemand heeft er een probleem mee en wil dat uitvechten.
punt.

Dus daarom -1 flame
Uitvechten oke, maar doe dat dan op argumenten en in dat draadje. waarom dan gaan klagen in LA omdat je je beledigd voelt over iets dat niet over jou persoonlijk gezegd wordt? Vind ik gaan richting monddood maken.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 08:20 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

*zucht*

Er staat toch ook: <font size=6> Sommige</font> mensen :? :? Kan aan mij liggen, maar lezen is ook een vak. Zo is het dus weer mijn fout en ben ik aan het generaliseren zeker?
[..]

Klopt, maar die mensen bedoelde ik dus ook niet. BTW: ook voor dat soort mensen is gratis professionele hulp te krijgen hoor :) Niet dat dat ideaal werkt, maar gratis is wel vaker minder dan betaald. In ieder geval hoeft in Nederland niemand uit de goot te eten (proof me wrong) en als iemand dat wel doet, komt dat OF door zijn/haar verslaving OF (en lees nou eens wat ik zeg) doordat hij/zij er bewust voor heeft gekozen.
Je zegt tegen mij dat lezen een vak is :?
Jij stelde het alsof er 2 keuzes zijn. Vrijwillig op straat of mensen die niet de juiste instanties kunnen vinden. Ik haak op die 2 dingen in. Waarom jij die nou op een dergelijke manier moet ontleden met een dergelijke opmerking is mij eigenlijk een raadsel! Net alsof ik ineens jouw post uit z'n verband ruk ofzo? Ik zie het niet hoor. De reden om dan zo te reageren ontgaat mij dan ook enigszins, maar dat zal wel aan mij liggen. Die laatste groep zit namelijk iets ingewikkelder in elkaar dan dat jij (in eerste) instantie deed voorkomen.
Daarom haakte ik er op in.

Van generaliseren wil ik je al helemaal niet betichten (dat is iets wat je ook niet doet). Ik wilde gewoon wat meer uiteenzetting van je horen.

Een goede discussie erover hebben, moet toch gewoon kunnnen?

Maar ja, zoals weer te zien is aan de laatste reacties, schijnt dat toch moeilijk te zijn.

Trust me, als je iets dergelijks van heel dichtbij mee maakt, dan ga je heel anders over dingen denken, zoals Wasigh al goed verwoordde. Je gaat uberhaupt anders tegen het leven aankijken.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 12:15 schreef nelske het volgende:

[..]

Je zegt tegen mij dat lezen een vak is :?
Jij stelde het alsof er 2 keuzes zijn. Vrijwillig op straat of mensen die niet de juiste instanties kunnen vinden.
het ging me om deze opmerking:
Hoe kom jij erbij dat mensen er bewust voor kiezen?
Waar je me dus ongelijk geeft en beweert dat ik zeg dat "mensen" (algemeen dus, generaliserend) er bewust voor kiezen, terwijl ik zei dat "sommigen" dat doen, precies wat jij hierna dus zegt:
...waar je dus precies hetzelfde zegt als ik :?
Ik haak op die 2 dingen in. Waarom jij die nou op een dergelijke manier moet ontleden met een dergelijke opmerking is mij eigenlijk een raadsel! Net alsof ik ineens jouw post uit z'n verband ruk ofzo?
Net alsof? Dat doe je ook. Ik denk dat je me gewoon verkeerd hebt begrepen. Uitleg: ik zeg dus dat er mensen zijn, niet allemaal dus, slechts enkelen, die er bewust voor kiezen om op straat te leven, voor geld te bedelen, dat is dus hun "way of life". Ik heb docu's genoeg gezien over dat soort mensen en die weten 9 van de 10 keer donders goed dat ze ook anders zouden kunnen leven. Sterker nog: er zijn mensen die alleen een huis hebben voor de post, verder zelf op straat leven, was laatst nog iets over op ned2... Man die een meisje onderdak bood in zijn huis, hijzelf sliep op straat. Daar doelde ik op. Die mensen bestaan dus echt, of je me wil geloven of niet, het is een feit dat ze bestaan...
Ik zie het niet hoor. De reden om dan zo te reageren ontgaat mij dan ook enigszins, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik denk het ja... Ik hou er gewoon niet van als ik probeer iets netjes te zeggen en niet te generaliseren en je beweert vervolgens dat ik zeg dat "alle daklozen zo zijn"... Dat zeg ik dus NIET.
Die laatste groep zit namelijk iets ingewikkelder in elkaar dan dat jij (in eerste) instantie deed voorkomen.
Daarom haakte ik er op in.
Die laatste groep heb ik niet eens besproken.
Van generaliseren wil ik je al helemaal niet betichten (dat is iets wat je ook niet doet). Ik wilde gewoon wat meer uiteenzetting van je horen.
Kee, hoop dat ik dat nu gedaan heb. Ik weet ook wel dat er daklozen zijn die niet onder de categorie "zelf voor gekozen" vallen, niet iedereen heeft goede vrienden of familie om op terug te vallen in moeilijke tijden en niet iedereen heeft zichzelf goed genoeg in de hand om niet aan de alcohol te gaan of aan drugs te beginnen om van je problemen/verdriet af te komen, dat weet ik wel en dat wilde ik ook zeggen.
Een goede discussie erover hebben, moet toch gewoon kunnnen?
Juist, dat wil ik ook graag, maar dan wel met de feiten en hoe ik het beweer, niet hoe jij het blijkbaar verkeerd hebt begrepen :)
Maar ja, zoals weer te zien is aan de laatste reacties, schijnt dat toch moeilijk te zijn.
Daarmee boor je meteen iedere kans op een goede discussie de grond in... Gewoon door het zelf al op de geven.
Trust me, als je iets dergelijks van heel dichtbij mee maakt, dan ga je heel anders over dingen denken, zoals Wasigh al goed verwoordde. Je gaat uberhaupt anders tegen het leven aankijken.
Dat zal best, ik heb het gelukkig niet zelf meegemaakt, maar je kunt niet zeggen dat ik er dus geen mening over mag hebben of dat mijn mening niet zo goed is als die van iemand die het van dichtbij heeft meegemaakt...

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 17:37 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

het ging me om deze opmerking:

[..]

Waar je me dus ongelijk geeft en beweert dat ik zeg dat "mensen" (algemeen dus, generaliserend) er bewust voor kiezen, terwijl ik zei dat "sommigen" dat doen, precies wat jij hierna dus zegt:

[..]

...waar je dus precies hetzelfde zegt als ik :?

[..]

Net alsof? Dat doe je ook. Ik denk dat je me gewoon verkeerd hebt begrepen. Uitleg: ik zeg dus dat er mensen zijn, niet allemaal dus, slechts enkelen, die er bewust voor kiezen om op straat te leven, voor geld te bedelen, dat is dus hun "way of life". Ik heb docu's genoeg gezien over dat soort mensen en die weten 9 van de 10 keer donders goed dat ze ook anders zouden kunnen leven. Sterker nog: er zijn mensen die alleen een huis hebben voor de post, verder zelf op straat leven, was laatst nog iets over op ned2... Man die een meisje onderdak bood in zijn huis, hijzelf sliep op straat. Daar doelde ik op. Die mensen bestaan dus echt, of je me wil geloven of niet, het is een feit dat ze bestaan...
Okee, ik denk dat ik je misschien enigszins verkeerd geinterpreteerd hebt, daarvoor mijn excuses. Het ging mij erom dat het met je bewoording leek alsof de grote groep er zelf voor kiest en er maar een kleine groep hun weg niet kan vinden. Terwijl dit juist precies andersom is. Verder wilde ik zoals ik al zei, graag iets meer diepgang over die laatste groep horen, aangezien dat juist de moeilijkste groep is. Wat dat laatste punt betreft, mensen die er bewust voor kiezen en ook nog eens gewoon een huis etc hebben, daar heb je sowieso volledig gelijk in. Die mensen bestaan er inderdaad.
Ik denk het ja... Ik hou er gewoon niet van als ik probeer iets netjes te zeggen en niet te generaliseren en je beweert vervolgens dat ik zeg dat "alle daklozen zo zijn"... Dat zeg ik dus NIET.
Tja ik stelde het nog altijd in de vraag vorm en dus niet bewerend, maart goed blijkbaar heb ik je gewoon verkeerd geinterpreteerd zoals ik al zei. Ik viel ook niet echt over het weerwoord, maar meer over de reactie van "zucht" en een dergelijk font-size. Was i.m.o. niet nodig in een gewoon normale discussie. Als ik nou echt een bewering over je maakte, je ergens van betichtte of mijn boekje te buiten gegaan zou zijn okee. Maar laat maar zitten, ik zal het me wel iets te persoonlijk aantrekken ;)
Die laatste groep heb ik niet eens besproken.
Klopt, dat is dus die meer diepgang die ik zocht ;)
Kee, hoop dat ik dat nu gedaan heb. Ik weet ook wel dat er daklozen zijn die niet onder de categorie "zelf voor gekozen" vallen, niet iedereen heeft goede vrienden of familie om op terug te vallen in moeilijke tijden en niet iedereen heeft zichzelf goed genoeg in de hand om niet aan de alcohol te gaan of aan drugs te beginnen om van je problemen/verdriet af te komen, dat weet ik wel en dat wilde ik ook zeggen.
:) Tja, blijkbaar zijn we het in grote lijnen wel met elkaar eens.
Juist, dat wil ik ook graag, maar dan wel met de feiten en hoe ik het beweer, niet hoe jij het blijkbaar verkeerd hebt begrepen :)
Tja het blijkt maar weer, dat communiceren via tekst iets lastiger is dan mondeling :)
Daarmee boor je meteen iedere kans op een goede discussie de grond in... Gewoon door het zelf al op de geven.
Ik erger me niet snel, maar ik kan me wel ergeren aan mensen die meteen hun mening klaar hebben liggen, zonder dat ze het fijne ervan weten. Uiteraard hebben ze het recht op zo'n mening, maar ik wilde alleen aangeven, dat men een beetje na moet denken voordat je iets op schrijft wat gevoelig kan liggen bij bepaalde mensen.
Dat zal best, ik heb het gelukkig niet zelf meegemaakt, maar je kunt niet zeggen dat ik er dus geen mening over mag hebben of dat mijn mening niet zo goed is als die van iemand die het van dichtbij heeft meegemaakt...
Zie bovenstaande :)
Uiteraard moet dat mogelijk zijn, anders wordt het een beetje een eenzijdig verhaal he ;)

Nogmaals excuses, ik zie dat ik je post echt verkeerd geinterpreteerd heb. Gebeurt me niet echt snel moet ik zeggen, maar ja iedereen kan foutjes maken toch ? (Althans ikke wel in ieder geval >:) )

• Grrrrrene
  • Niet online
NP hoor, de reden dat ik zo pissed reageerde was meer omdat dit me vaker is overkomen en je dan weer 20 posts bezig bent om duidelijk te maken wat je nou wel bedoelde :)

Het is al goed, sorry voor mijn reactie dan :)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Pffft. Jullie kunnen gewoon alletwee niet fatsoenlijk communiceren. >:)

:P ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 23:31 schreef GaMeOvEr het volgende:
Pffft. Jullie kunnen gewoon alletwee niet fatsoenlijk communiceren. >:)

:P ;)
Woordjes maken is moeilijk :+ ;)

Ik heb vanaf nu het excuus dat ik wel eens een klein foutje maak :P

• Grrrrrene
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 23:47 schreef nelske het volgende:

[..]

Woordjes maken is moeilijk :+ ;)

Ik heb vanaf nu het excuus dat ik wel eens een klein foutje maak :P
Leuk, zo'n loggende sig:
Degene voor je zag 19 x [LA] Ik ben een irritant lui stuk vuil...??? (koekoeksjong) > 620 views / 49 replies.
Browser: IE 6.0. OS: Windows XP.
Voor stats-uitsluiting zie m'n homepage.
:P

Maar euhm, dit probleem is nu opgelost? Ik heb van koekoeksjong nml nog geen reactie gezien op Bazza's excuses :?

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 02:09 schreef Grrrrrene het volgende:

Maar euhm, dit probleem is nu opgelost? Ik heb van koekoeksjong nml nog geen reactie gezien op Bazza's excuses :?
Idd, ik trek die excuses ook maar in.

Immer ken ik hem niet dus kan ik ook niet met zekerheid zeggen of hij geen "stuk vuil" is, maar niet reageren is erg slap en een teken van een zwak karakter.

Van mij mag er een slotje op dit topic.

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 17:56 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Idd, ik trek die excuses ook maar in.

Immer ken ik hem niet dus kan ik ook niet met zekerheid zeggen of hij geen "stuk vuil" is, maar niet reageren is erg slap en een teken van een zwak karakter.

Van mij mag er een slotje op dit topic.
Ff naschoppen is ook een kunst. Voor jouw ieg geen.
Pagina: 1