Toon posts:

[OC] XP bijzonder goed te oc-en op lage Vcore

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/XP1650.jpg

1650 MHz op 1.74V (heb nog niet eens lager geprobeerd...)
raar genoeg is dit wel ongeveer het maximum dat ik er uit krijg ... ik kan als ik wil 2.4V op de core zetten, maar geen enkel voltage boven de 1.75 laat me toe hoger te klokken dan 1660 ... moet gezegd: op 1.74V blijft de XP ZO koel dat een goede koeler met stille fan (bv. Taisol) voldoet om hem te koelen aan 1650...
ben nu watergekoeld bezig, maar met deze CPU maakt het weinig uit, hij wil niet verder (1700+ model)

jammer dat ik geen peltier heb liggen ... als de review van de XP1800 kan worden gedaan vermoed ik wel iets andere resultaten te krijgen, de mensen die ik ken die een 1800+ hebben halen hun maximum op 2.0/2.1Vcore, ook wel water/pelt gekoeld ...

vind het toch wel erg handig ... je kan de XP's zeker niet meer als bakovens bestempelen ... op de default 1466 MHz kan het voltage denk ik ERG laag ... straks eens proberen

JC

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ik ben benieuwd hoe laag je de voltage krijgt.

39

Verwijderd

Wat is standaard voltage van de AXP dan?

Verwijderd

Dit is zeer goed nieuws! Vooral voor mensen die een hekel hebben aan lawaai zoals ik. :z

Edit: Bestaat er al zo'n lijst waarin je kunt zien hoeveel watt zo'n Athlon XP afstoot bij een bepaald voltage en kloksnelheid?

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 18:35 schreef Vo0 het volgende:
Wat is standaard voltage van de AXP dan?
1.75V

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:45
Mijn "oude" 1200 axia kon ik op 1.21 volt stabiel draaien (op 1200 mhz dus). Terwijl mijn "nieuwe" 1400 toch echt minimaal >1.4 volt nodig heeft op 1200. Het verschilt exemplaries? dus ook veel.

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 18:44 schreef Brabus het volgende:
Bestaat er al zo'n lijst waarin je kunt zien hoeveel watt zo'n Athlon XP afstoot bij een bepaald voltage en kloksnelheid?
Bedoel je het lijstje op deze LINK misschien :?

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 23:31 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Bedoel je het lijstje op deze LINK misschien :?
Nee helaas niet. Althans ik snap er niets van! :P
Pagina: 1