Ik wil de airflow in mijn kast bevorderen door bovenin de daarvoor bestemde plekken twee koelfannen te plaatsen. Wat zijn goede koelfannen en waar kan je ze kopen. Heeft het trouwens zin om vanuit die plek lucht weg te zuigen.
Verwijderd
Hi,
Ik heb zelf ook een HQ08, en heb bovenin 2 80mm fans in de daarvoor bestemde plek zitten. Wat je het beste kan doen (ga ik binnenkort ook doen, maarjah, geen dremel), is de ronde stukjes die je ziet, een beetje bol, in het middelste stuk waar de fans zeg maar komen, eruit dremelen. Dat scheelt een hoop lucht en ook wat lawaai, doordat de fans vrij lucht kunnen wegblazen, zonder dat er een stalen roostertje in de weg zit. Ik heb ze allebei op outtake staan, warme lucht gaat namelijk naar boven en zo raak je die dus het beste kwijt.
suc6!
Ik heb zelf ook een HQ08, en heb bovenin 2 80mm fans in de daarvoor bestemde plek zitten. Wat je het beste kan doen (ga ik binnenkort ook doen, maarjah, geen dremel), is de ronde stukjes die je ziet, een beetje bol, in het middelste stuk waar de fans zeg maar komen, eruit dremelen. Dat scheelt een hoop lucht en ook wat lawaai, doordat de fans vrij lucht kunnen wegblazen, zonder dat er een stalen roostertje in de weg zit. Ik heb ze allebei op outtake staan, warme lucht gaat namelijk naar boven en zo raak je die dus het beste kwijt.
suc6!
Verwijderd
Dat scheelt enorm in temp. ja. Wat je ook ff tijdelijk kan doen is er een stukje karton voor doen, scheelt ook weer 5C ofzo. Ik heb er overigens 2 Coolermasters ingezet, werkt goed. Kan je halen bij de MyCom.
hoe bedoel je dat met dat karton?Op zondag 14 oktober 2001 17:18 schreef shorty151 het volgende:
Dat scheelt enorm in temp. ja. Wat je ook ff tijdelijk kan doen is er een stukje karton voor doen, scheelt ook weer 5C ofzo. Ik heb er overigens 2 Coolermasters ingezet, werkt goed. Kan je halen bij de MyCom.
wat is je non-stressed temp. Die van mij 50 graden als de kast dichtstaat open 40.Op zondag 14 oktober 2001 16:54 schreef Herodion het volgende:
Hi,
suc6!
Verwijderd
die van mij open 37° en dicht 40° ik ben niet gelukkig over het resultaat van men nieuwe chrome orb. ik had gehoopt dat ie beter ging koelen. ik heb een amd duron 800mhz core 1.65
heej beste mensen ik heb ook een HQ 08 en ik heb er ook 2 fans in zitten, ik heb nu bezig al die gaatjes eruit te halen ... en voorin een groot gat voor een 12 cm fan te maken .... m'n AMD TB 1Ghz wordt nu 54 graden ... en dat vink toch te warm ..... ff kijken hoeveel die 12 cm fan helpt ..... ( intake onderin ) ik maar trouwends geen blow hole in de voor kap dat vink namelijk GEEN gezicht, maar smaken verschillen .....
Ik ga ook dat gat voor al je voeding kabels en IDE kabels vergroten ... dat scheeld denk ik ook wel een stuk ..
Ik ga ook dat gat voor al je voeding kabels en IDE kabels vergroten ... dat scheeld denk ik ook wel een stuk ..
Verwijderd
Stop een stuk karton voor de gaten aan de achterkant, hierdoor wordt de airflow een beetje verandert (er gaat meer door de voeding) en dat scheelt.Op zondag 14 oktober 2001 17:28 schreef wizler het volgende:
[..]
hoe bedoel je dat met dat karton?
Verwijderd
temps zoals mn systeem nu draait, in win2k met mp3tje op en wat andere schermpjes 
CPU: 53
Case: 35
Alle fans zijn aan, processor is gekoeld door een silverado. Check mn specs voor meer info.
CPU: 53
Case: 35
Alle fans zijn aan, processor is gekoeld door een silverado. Check mn specs voor meer info.
Verwijderd
Yup ben het helemaal met je eens, ziet dr niet uit, zo'n fan uit je mooie frontOp zondag 14 oktober 2001 18:55 schreef Hokje het volgende:
heej beste mensen ik heb ook een HQ 08 en ik heb er ook 2 fans in zitten, ik heb nu bezig al die gaatjes eruit te halen ... en voorin een groot gat voor een 12 cm fan te maken .... m'n AMD TB 1Ghz wordt nu 54 graden ... en dat vink toch te warm ..... ff kijken hoeveel die 12 cm fan helpt ..... ( intake onderin ) ik maar trouwends geen blow hole in de voor kap dat vink namelijk GEEN gezicht, maar smaken verschillen .....
Ik ga denkik ook maar dat middenstuk is wat vergroten. Wat je dan dus NIET moet doen is het hele stuk eruithalen, dan wordt ten eerste je kast wat instabieler, en je lucht gaat van hot naar her. Wat ik wil gaan doen is gewoon nog een stuk drbij nemen, ik denk dat jij dat ook bedoeld
Verwijderd
papst = stil en koelt redelijk.
coolermaster = maakt wat geluid, niet storend, koelt goed.
delta = koop oordopjes en een winterjas.
tja, koop gewoon een paar fans of ros er een paar uit oude voedingen en zie hoe goed ze het doen.
coolermaster = maakt wat geluid, niet storend, koelt goed.
delta = koop oordopjes en een winterjas.
tja, koop gewoon een paar fans of ros er een paar uit oude voedingen en zie hoe goed ze het doen.
Verwijderd
Dan moet je alleen niet je HDD boven achter hangen.Op zondag 14 oktober 2001 18:58 schreef shorty151 het volgende:
[..]
Stop een stuk karton voor de gaten aan de achterkant, hierdoor wordt de airflow een beetje verandert (er gaat meer door de voeding) en dat scheelt.
Ik heb in mijn kast maar 1 fan ingebouwd. Zelf uit de voeding van mn P100 getrokken
AMD 1400 @ 1502 @ 46 idle met coolermaster extra casefan en een dropje arctic silver
heb ik ook gedaan, 12 cm fan vooronder, kabelgat uitgezaagd dat daar meer kabels + lucht doorheen kan en bovenin achter 2x 8 cm fan en die gaatjes uitgezaagd en daar fingerguards voor in de plaatsOp zondag 14 oktober 2001 18:55 schreef Hokje het volgende:
met mijn tb900 @ 1000 mhz ben ik van 55 graden stressed naar 42 graden stressed gegaan
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Die A-Open zuigt standaard gewoon kont kwa airflow. Wat je als eerste moet doen zijn idd die standaard roosterstjes weghalen (decopeerzaag met ijzerzaagje deed het werk hier). En als je toch bezig bent zaag dan dat gat in het midden van je kast een stuk groter, ik heb daar niet bij nagedacht toen ik bezig was, maar dat gat zit nu dus stampvol kabels oftewel dicht = geen airflow naar boven wat jij wou.
Misschien kan je ook een 60mm gat in de backplate zagen en daar een goeie fan in zetten, want die voeding zuigt ook niet erg veel weg.
Heb trouwens 3x over een Delta 80mm MP op de standaard plaatsen, heerlijke fans alleen het geluid is wat hoger dan de standaard exemplaren
Misschien kan je ook een 60mm gat in de backplate zagen en daar een goeie fan in zetten, want die voeding zuigt ook niet erg veel weg.
Heb trouwens 3x over een Delta 80mm MP op de standaard plaatsen, heerlijke fans alleen het geluid is wat hoger dan de standaard exemplaren
wat is je temp?Op maandag 15 oktober 2001 08:30 schreef TAG_Speedy het volgende:
Die A-Open zuigt standaard gewoon kont kwa airflow. Wat je als eerste moet doen zijn idd die standaard roosterstjes weghalen (decopeerzaag met ijzerzaagje deed het werk hier). En als je toch bezig bent zaag dan dat gat in het midden van je kast een stuk groter, ik heb daar niet bij nagedacht toen ik bezig was, maar dat gat zit nu dus stampvol kabels oftewel dicht = geen airflow naar boven wat jij wou.
Ik heb (toen ik de kast voor het eerst opentrok) besloten om twee airflows te creeren bovenin en onderin, dit is een beedje uit de hand gelopen maar goed, op zich maakt het niet uit wat voor merk cooler je acherin zet als hij het maar doet!. ik heb gewoon twee voedingen gesloopt en die erin geplaatst werkt perfect...
Verder heb ik in de zijkant een paar coolers geplaatst...
1x 12 cm rechts onderin
1x 9 cm ter hoogte van de cpu
1x 8 cm net acher de voeding
(deze coolers zitten in de zijkant)
verder twee frontcoolers
1x 8 cm rechts onderin (nutteloos maar ach)
2x 8 cm links bovenin
(de standaard plekken)
verder heb ik met pvc buis mijn airflow geoptimaliseerd in de kast.
stressed cpu temp. 32 graden celcius (TB 1.3 op 1.4)
kast bij stressed cpu is 26 graden celcius.
verder kun je je airflow optimaliseren d.m.v.
je flatcabels in reepjes snijden en die m.b.v wikkel pvc rond maken en dat scheelt ontiegelijk.
ik heb alleen geen pics,
waarom?
kritiek maak ik zelf weldaar heb ik een ander niet bij nodig en mijn mod is nog steeds niet af, want elke keer vind je weer wat anders om te veranderen
1x 12 cm rechts onderin
verder twee frontcoolers
2x 8 cm links bovenin
(de standaard plekken)
je flatcabels in reepjes snijden en die m.b.v wikkel pvc rond maken en dat scheelt ontiegelijk.
ik heb alleen geen pics,
waarom?
kritiek maak ik zelf weldaar heb ik een ander niet bij nodig en mijn mod is nog steeds niet af, want elke keer vind je weer wat anders om te veranderen
\0/
hoe heb jij die koelers op de zijplaat gemonteerd, want als je ze er aan de binnenkant van de plaat opzet, dat hij er niet meer kan uitschuiven.Op maandag 15 oktober 2001 15:43 schreef Drama het volgende:
Ik heb (toen ik de kast voor het eerst opentrok) besloten om twee airflows te creeren bovenin en onderin, dit is een beedje uit de hand gelopen maar goed, op zich maakt het niet uit wat voor merk cooler je acherin zet als hij het maar doet!. ik heb gewoon twee voedingen gesloopt en die erin geplaatst werkt perfect...
1x 12 cm rechts onderin
verder twee frontcoolers
2x 8 cm links bovenin
(de standaard plekken)
ik heb alleen geen pics,
waarom?
Pagina: 1