Toon posts:

hoe moet je switch trunken

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ha tweakers

ik zit met een klein probje want ik wil load balancing gebruiken binnen een netwerk... hiervoor gebruik ik
"nic express" echter ze zeggen dat je de switch moet trunken maar ik zou me god niet weten hoe dat gaat... :?

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
je kunt idd trunking gebruiken maar je kunt ook bijvoorbeeld intel pro 100 nics gebruiken die met de meegeleverde driver adapter-teaming ondersteunen...(gebruik het zelf ook en werkt perfect)..

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
En om even terug te komen op je vraag,.. het verschilt per merk hoe en of trunking ingesteld kan worden (cisco, 3com ..).
Je switch moet sowieso manageable zijn...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 09:40
Op zondag 14 oktober 2001 16:35 schreef ducky_bird het volgende:
Ha tweakers

ik zit met een klein probje want ik wil load balancing gebruiken binnen een netwerk... hiervoor gebruik ik
"nic express" echter ze zeggen dat je de switch moet trunken maar ik zou me god niet weten hoe dat gaat... :?
Als je NICexpress gebruikt hoef je op je switches niets te trunken. Gewoon kabels erin prikken en blazen maar :)

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 17:53 schreef Flyduck het volgende:
Je switch moet sowieso manageable zijn...
Dat is niet helemaal correct. Mijn SMC 24 poorts kan ook ingesteld worden voor trunking middels wat dip switches achterop ;)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
Er zijn hier twee zaken die door erkaar gehaald worden: load balancing over twee lijnen, en redundancy dmv twee lijnen. Die twee kunnen tegelijkertijd, maar dat HOEFT niet per se zo te zijn, en hangt af van de implementatie.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op zondag 14 oktober 2001 21:49 schreef Atteman het volgende:

[..]

Als je NICexpress gebruikt hoef je op je switches niets te trunken. Gewoon kabels erin prikken en blazen maar :)
Dit is onjuist

Ik kom niet boven de 12.5 MB/sec uit met nic express en 2 of meer netwerkkaarten.
Als meetsoftware gebruik ik AnalogX welke meestal vrij nauwkeurig is.
(en ja die pc trekt het wel met 4xIBM in RAID0 :))

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een tyan mobo (tiger 2505) met 2 intel nics.... heb ik effe snel gekeken of ik gebruik kan maken van dat teambuilding en volgens docu moet dat gaan...
dus nu is mijn vraag hoe gaat dat in zijn werk moet ik dan nog iets met de switch doen en hoe installeer je dit is het een protocol of een proggie.....

greets

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-05 00:00
Op zondag 14 oktober 2001 21:49 schreef Atteman het volgende:
[..]

Als je NICexpress gebruikt hoef je op je switches niets te trunken. Gewoon kabels erin prikken en blazen maar

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is onjuist
Dit is WEL juist..
Het is alleen zo dat als je 'protocolloos' trunkt (zoals met nicexpress dus) slechts het uitgaande verkeer verdeeld word over de netwerkkaarten. Het ingaande verkeer gaat alleen over de eerste netwerkkaart, dan hou je dus maximaal 12.5 mbyte/s voor ingaand.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-05 00:00
met 2 intel nics.... heb ik effe snel gekeken of ik gebruik kan maken van dat teambuilding
Als je switches hebt die Intel Link Aggregation, Fast Etherlink of 802.3ad (de beste) trunkprotocollen ondersteunen, dan is het zeer verstandig om dat te gebruiken. Je moet op de switch een trunk maken met een van die protocollen EN je moet in Proset II op de computer aangeven dat ie een trunk moet maken met hetzelfde protocol als je op de siwtch hebt opgegeven.
Als je alleen loadbalancing doet moet je alleen maar in de software dat opgeven, op de switch hoef je niets te doen (zie vorige bericht).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Op maandag 15 oktober 2001 10:19 schreef TP70 aka Georgio het volgende:

[..]

Dit is onjuist

Ik kom niet boven de 12.5 MB/sec uit met nic express en 2 of meer netwerkkaarten.
Als meetsoftware gebruik ik AnalogX welke meestal vrij nauwkeurig is.
(en ja die pc trekt het wel met 4xIBM in RAID0 :))
Ik heb toch echt 15 MB/s gehaald met NICexpress en 2×3c905 (op Campzone B-))

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 20:11 schreef Straat het volgende:

[..]

Ik heb toch echt 15 MB/s gehaald met NICexpress en 2×3c905 (op Campzone B-))
Volgens windows zeker? :Z

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
Op donderdag 18 oktober 2001 21:13 schreef sproggle het volgende:
[..]
hehehe...met DUmeter waarschijnlijk >:)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 21:13 schreef sproggle het volgende:
Je kunt natuurlijk gecomprimeerde data versturen..

Verwijderd

Is 4 netwerkkaarten trunken via nic-express net zo snel als 4 netwerkkaarten hardware matig trunken.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het hangt af wat voor switch je hebt. Op een cisco kun je de poorten "aan elkaar knopen". Dit kan door per poort:
code:
1
port group 1

Of en dat zal op de meeste switches ook werken twee of meer poorten in trunking mode te zetten. Standaard is dat 802.1q. Ook dit kun je op een cisco ingeven.
Zonder die commando's kan het ook, maar haal je de maximale bandbreedte eingelijk nooit en heb je meer kans op fouten en andere rare dingen.
Pagina: 1