Toon posts:

intern geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg me af wat het maximale geheugen was voor een win2000 systeem, dus wat efficient gebruikt wordt en niet dat ik dadelijk bijvoorbeeld maar de helft gebruik.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

4GB (2^32)
ow wacht.. dat is het daadwerkelijk max :{

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wat efficient is? dat hangt van de programma's af die je gebruikt... als je alleen maar games doet en nix tegelijk daarmee, dan heeft meer dan 512MB echt geen zin op dit moment, maar als je veel photoshopt of videoediting doet, dan kun je eigenlijk geen genoeg geheugen hebben (aangenomen dat je met hoge kwaliteit foto/video werkt)...

oftewel: je kunt er best 1 of 2 GB instoppen maar wat voor zooi wil je daar allemaal in draaien?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ok dat bedoelde ik, voor photoshop en nog meer van die zware programma's, flash e.d.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
windows 2000 zelf (dus professional) kan maximaal 512 mv ram hebben server ook als het goed is. advanced server (kan je niet op gamen) kan 1 Gb ram aan en datacenter server weet ik het niet mischien wel 4 gb

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zondag 14 oktober 2001 18:46 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
windows 2000 zelf (dus professional) kan maximaal 512 mv ram hebben server ook als het goed is. advanced server (kan je niet op gamen) kan 1 Gb ram aan en datacenter server weet ik het niet mischien wel 4 gb
:X .. zuig je dit uit je duim ofzo :o !?

PC Specs

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 19:31

DarkSide

theres no place like ::1

Op zondag 14 oktober 2001 18:46 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
Humor. :)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

lol dat is typisch die zever van mensen die geen nagel hebben om aan hun gat te scharten...
Er zijn er ook die beweren dat windows98 max 128mb aankan en de rest overbodig is enz enz enz

Latje van 512ddr geheugen heb'k eigenlijk nog niet gezien, zullen er wel zijn maar worden blijkbaar nergens verkocht, 1gb ddr idem...
Voorbeeld, een Abit Kg7 kan 4gb aan geheugen slikken, heeft 4 dimmsloten, MAAR als je zoveel geheugen wilt gebruiken moet je ECC nemen, en dat kost verdomme geld... Wat je wel kan doen is bv 4x256mb steken, dat is geen enkel probleem...

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zondag 14 oktober 2001 19:08 schreef thamar het volgende:

Voorbeeld, een Abit Kg7 kan 4gb aan geheugen slikken, heeft 4 dimmsloten, MAAR als je zoveel geheugen wilt gebruiken moet je ECC nemen, en dat kost verdomme geld...
Ik denk dat je bedoelt 'registered geheugen' bedoelt ipv ECC :) ..

PC Specs

Pagina: 1