Toon posts:

Ca. 5 GB System files op lege 43 GB HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met Disk Defragmenter ga kijken hoeveel mijn HD gefragmenteerd is zie ik dat er ca. 5 GB "groen" (= system files) aanwezig is (partitie is NTFS en OS = Win2K).
Ik heb ca. 5 GB data staan op deze HD en die zie ik ook blauw (contiguous files)......dus dat klopt.....en ook geeft Disk Defragmenter aan dat ik van de 43,9 GB er 38,8 GB vrij heb (Dat klopt.....maar waarom geeft ie dan extra 5 GB System files aan (totale ruimte op de balk = ca. 10 GB.....5 GB groen en 5 GB blauw)

Verwijderd

Gewoon ff melden dat het heel moeilijk is om aan dat verhaal een touw vast te knopen.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik snap er ook geen zak van eigenlijk. Koop een nieuwe HD >:)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Is denk ik je MFT. Master File Table.

Lees ff How NTFS Reserves Space for its Master File Table

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:56
Gewoon ff melden dat het heel moeilijk is om aan dat verhaal een touw vast te knopen.
:)
Inderdaad, zeker gezien de melding dat er 2x5 Gb aan data op een lege schijf staat...

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Onduidelijk of niet: het is wel duidelijk dat dit niet in HA maar in OM hoort

Verwijderd

Topicstarter
Victorvo lijkt me degene met het antwoord op mijn vraag (thanx Victorvo)..................die andere gasten moeten maar eens een cursusje computerkunde gaan volgen.....of een cursusje Nederlands.

Als je het antwoord op een vraag niet weet (of de vraag niet begrijpt), ga dan niet de vraagsteller afkraken !!!
Pagina: 1