is 1 linux (mandrake 8.1) partitie genoeg? of moet je aparte partities van ongeveer 200 mb aanmaken voor swap files?
Verwijderd
Dat is in het algemeen wel verstandig ja. Als je 300+ MB ram is het minder noodzakelijk lijkt me.
1 swap partitie van ca 256 MB
en 1 gewone linux partitie van ruim 2GB als je mandrake full installed
en 1 gewone linux partitie van ruim 2GB als je mandrake full installed
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
ok, ik ben het meest bekend met fdisk dus kan ik daar dan me partities maken ipv het in het linux instalatie scherm te doen?
is dit een idee?
ik heb 8.4 GB
2 GB voor linux
2.2 GB voor XP
4 GB voor APPZ
.2 GB voor swap file linux
is dit een idee?
ik heb 8.4 GB
2 GB voor linux
2.2 GB voor XP
4 GB voor APPZ
Het zijn geen partities voor swap files... het is RAW swap data.
En ik zou je aan willen raden een aantal manuals te lezen en/of de search te gebruiken... volgens mij zit je nog best wel met veel vragen/onjuiste opvattingen. Is geen schande hoor, maar je moet veel Windows kennis 'vergeten' bij het werken met Linux
En ik zou je aan willen raden een aantal manuals te lezen en/of de search te gebruiken... volgens mij zit je nog best wel met veel vragen/onjuiste opvattingen. Is geen schande hoor, maar je moet veel Windows kennis 'vergeten' bij het werken met Linux
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
2.2 GB voor linux
2.2 GB voor XP
4 GB voor APPZ
dus linux maakt in zijn eigen partitie een swap aan. dus dan moet de verdeling zo goed zijn lijkt me....
en dan maak ik via de installatie van linux op de linux partitie de swaps aan.....
2.2 GB voor XP
4 GB voor APPZ
dus linux maakt in zijn eigen partitie een swap aan. dus dan moet de verdeling zo goed zijn lijkt me....
en dan maak ik via de installatie van linux op de linux partitie de swaps aan.....
Nope... je moet wel een aparte swap-partitie hebben. En als je die dan toch gaat maken, zet 'm dan zoveel mogelijk aan het begin van je schijf om 'm zo snel mogelijk te krijgen.
Succes.
Succes.
Zoef
Je kunt overigens geen ext2-partities maken met de windows fdisk, mocht je die bedoeld hebben toen je zei fdisk te willen gebruiken. De linux fdisk kan het (logischerwijs) wel, maar die krijg je bij de installatie waarschijnlijk toch al in beeld, eventueel in combinatie met cfdisk/diskdruid, dus dat maakt dan niet veel meer uit. Overigens is diskdruid of cfdisk simpeler dan de windows fdisk, dus dat lijkt me niet het probleem worden. En ik meen zelfs dat Mandrake zijn eigen partitieschema op kan stellen, al zou ik dat zelf niet graag hebben omdat ik invloed wil hebben in hoe mijn systeem eruit komt te zien. Maar goed, ik heb nog nooit Mandrake gebruikt dus kan ook niet oordelen.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Als je eens een nieuwe installatie doet, is het ook erg handig om een aparte partitie voor /home te hebben. Dan blijven je persoonlijke instellingen e.d. gewoon bewaard!
(als je die partitie dan tenminste met rust laat)
(als je die partitie dan tenminste met rust laat)
nee hoor, das onzin. zeker in Linux ;-)
me p1 draait al maaaaaaaaaaanden met 96edo+96swap en gebruikt de swap alleen als ik X heb draaien
me p1 draait al maaaaaaaaaaanden met 96edo+96swap en gebruikt de swap alleen als ik X heb draaien
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
Hmm Partities automatisch toewijzen?
Xp op 2.2gb is erg krap.
Je installeert gewoon eerst winxp en daarna mandrake en laat je de ruimte automatisch toewijzen door linux.
Xp op 2.2gb is erg krap.
Je installeert gewoon eerst winxp en daarna mandrake en laat je de ruimte automatisch toewijzen door linux.
Dit leek mij de beste indeling tot nu toe hoorOp zondag 14 oktober 2001 16:08 schreef TweakerBoy het volgende:
2 GB voor linux
2.2 GB voor XP
4 GB voor APPZ
Verwijderd
Mijn mandrake install heeft een grote van 2700mb vanaf inst.cd'sOp maandag 15 oktober 2001 03:20 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Dit leek mij de beste indeling tot nu toe hoor
Met alles aan jah..
Gnoom + bijbehorende apps eruit knikkeren haalt hier al een 800 megs vanaf
Gnoom + bijbehorende apps eruit knikkeren haalt hier al een 800 megs vanaf
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Duh... als je alles installt... Als ik van Debian alles install kom ik op 12 gig uit... (en mijn grootste HD is 8 gig, go figure)Op maandag 15 oktober 2001 03:32 schreef ureal het volgende:
[..]
Mijn mandrake install heeft een grote van 2700mb vanaf inst.cd's
code:
1
2
| marcelm@nothing dpkg$ size=0; for i in `grep Installed-Size available | cut -d ' ' -f 2`; do size=$((size+i)); done; echo $size 12045076 |
En mijn systemen nemen (exclusief games en mp3s enzo) maar ongeveer 1 a 1.5 gigabyte in.
2 gig is niet heel veel, maar er is mee te werken hoor.
Met mandrake install kun je de wizard gebruiken, om bijvoorbeeld free space op je harde schijf waar windows xp of 2000 of wat dan ook al op staat, te gebruiken voor je linux mandrake install. Erg netjes, en gebruikersvriendelijk. Wat dat betreft is Mandrake toch erg nette distro.
"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin
Mja, in Debian zit toch wel ietsje meer software dan bij Windows XP (of welke versie dan ook) geleverd wordt hoorOp maandag 15 oktober 2001 21:46 schreef ureal het volgende:
Slik 12 gig?
8x zoveel als winxp
Als je kernel 2.2 hebt wel ja. Maar de nieuwe 2.4.x kernels (dus ook Mandrake 8.1) schrijven het ram ook naar de swap, dus 2x je aantal ram is echt geen luxe.Op maandag 15 oktober 2001 00:49 schreef nitenite het volgende:
nee hoor, das onzin. zeker in Linux ;-)
(heb ik hier ooit gelezen)
Zoals ik al een tijd verkondig: dat hangt er van af wat je allemaal uitspooktOp maandag 15 oktober 2001 22:51 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Als je kernel 2.2 hebt wel ja. Maar de nieuwe 2.4.x kernels (dus ook Mandrake 8.1) schrijven het ram ook naar de swap, dus 2x je aantal ram is echt geen luxe.
(heb ik hier ooit gelezen)
Ik draai hier happy met 1/3 van mijn ram aan swap. (maar ik heb wel een dikke overkill aan ram).
Pagina: 1