Toon posts:

[java] Uptime vragen van OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe dit moet , of weet iemand een misschien een leuke link waar ik hier meer info over kan vinden , nog bedankt.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

is je shift kapot?
nogal irritant, topicnaam volledig in hoofdletters

.edit: typo

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Screeuw niet zo. :)

Edit: oops, net te laat. Sorry.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Nee. Dit is niet op alle platformen mogelijk en dus kan het ook niet in Java. Als je je Java proggie als Service start en dan de tijd bij gaat houden is het uiteraard wel mogelijk ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb de schreeuwerige ondertoon maar uit je topictitel geklust.

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Op zondag 14 oktober 2001 15:46 schreef mbravenboer het volgende:
Nee. Dit is niet op alle platformen mogelijk en dus kan het ook niet in Java. Als je je Java proggie als Service start en dan de tijd bij gaat houden is het uiteraard wel mogelijk ;) .
Gewoon een final date veld in je hoofd klasse opnemen. Deze in je constructor vullen met door eenvoudig New Date(); te doen. Voila, je kan in ieder geval kijken hoe wanneer je java app gestart is.

D'r zijn wel mogelijkheden om dit op te lossen, maar dan moet je dus een brug slaan tussen Java en een andere ontwikkelomgeving. Als je iets kan schrijven wat de start tijd van het systeem beschikbaar kan maken via Corba (beetje overkill lijkt me), of ergens in je bootmechanisme een txt filetje aanmaken met de start tijd. Dan ben je er ook klaar mee.

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 19:22 schreef The - DDD het volgende:

[..]

Gewoon een final date veld in je hoofd klasse opnemen. Deze in je constructor vullen met door eenvoudig New Date(); te doen. Voila, je kan in ieder geval kijken hoe wanneer je java app gestart is.

D'r zijn wel mogelijkheden om dit op te lossen, maar dan moet je dus een brug slaan tussen Java en een andere ontwikkelomgeving. Als je iets kan schrijven wat de start tijd van het systeem beschikbaar kan maken via Corba (beetje overkill lijkt me), of ergens in je bootmechanisme een txt filetje aanmaken met de start tijd. Dan ben je er ook klaar mee.
Met Java lukt dit inderdaad niet, corba is inderdaad een beetje overkill. Beter is een native procudere in C te schrijven, maar nog mis je dan de overhead!

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Ik meen ooit eens op gevangen te hebben dat het wel kan met een speciale package. Natuurlijk is je JAVA proggie dan niet meer platformonafhankelijk. Het zou met deze package mogelijk moeten zijn om API- calls te doen naar WinNT.

Hoe het precies zit weet ik niet, maar google.com weet het misschien wel !!!

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• MaxxRide

MaxxRide

Surf's up

Misschien dat je hier wat aan hebt:

http://www.microsoft.com/mind/defaulttop.asppage=/mind/0198jdirect.htm&nav=/mind/0198/inthisissuecolumns0198.htm

Deze kwam ik tegen bij google door : java +api +call

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reakties en het spijt me voor de caps :)
Die URL werkt trouwens niet :'(

• MaxxRide

MaxxRide

Surf's up

Ik zie het, tik in google.com maar eens "java +api +call"
Vind je de link zo weer ( en dan werkt ie wel :?)

Het komt erop neer dat je van mickeysoft een special java package moet downloaden, hierdoor kun je api class naar het systeem maken :)

(Helaas is je proggie dan dus niet meer systeemonafhankelijk)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je zou het via SNMP kunnen opvragen.. als je systeem een SNMP deamon/service draait tenminste. (maar welk fatsoenlijk systeem doet dat niet :P)

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 12:27 schreef Onno het volgende:
Je zou het via SNMP kunnen opvragen.. als je systeem een SNMP deamon/service draait tenminste. (maar welk fatsoenlijk systeem doet dat niet :P)
Welke commando is dat om uptime op te vragen van snmp en zodat je het op een website kan plaatsen.
Ik heb trouwens php_snmp module van php enabled.

edit->
heb het al gevonden
code:
1
2
3
4
<?php  
$SystemUptime = snmpget("localhost", "public", "system.sysUptime.0");  
echo 'SystemUptime:'.$SystemUptime; 
?>
Pagina: 1