Proxy in inet instellingen SNEL wisselen.

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Probleem:

Laptop comp, NT4, eigenlijk van de zaak maar kan thuis ook nuttig gebruikt worden.

Op het thuisnetwerk is WINGATE geinstalleerd. (onder XP, winroute werkt niet). Om te kunnen internetten op de laptop is alles al ingesteld (dns, gateway via DHCP).

Het enige is dat de proxy van de internet instellingen omgezet moet worden naar 192.168.0.1

Maar als ik inbel met de laptop op het zakennetwerk OF als ik op de zaak ben moet de proxy op de zakenlijke proxy geschakeld worden. proxy.zakelijk.com port 80

Mijn probleem is dat ik iedere keer handmatig die flauwekulk in moet typen. Weet iemand een snelle oplossing om dit in EEN keer te regelen. (Klein proggie dat switcht van proxy, een regkey, ZONDER OP NIEUW OP TE HOEVEN STARTEN!)

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Er zijn dus echt geen makkelijke oplossingen voor?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
nieuwe gebruiker aanmaken met ander profiel zou een oplossing kunnen zijn lijkt me.

Dus login: werk en login thuis en die dan persoonlijk voor thuis situatie maken.

Je kunt dezelfde bestanden accessen dus dat zal het probleem niet zijn. Alleen 2 profielen dus.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

regje maken:
HKCU\software\miscrosoft\windows\current version\internet settings\proxy server.