Muziek branden

Pagina: 1
Acties:

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03
Hallo!

Kan het kwaad wanneer ik een CD muziek brand en gewoon door werk met mijn PC? Ik heb van mensen gehoord dat dit tikken kan veroorzaken.

Nog een vraag: Is het beter om muziek CDs op 2 speed te branden?

Thanx in advance.

Regards,

ChiMan

Verwijderd

Je kan alleen een CD branden en doorgaan met je werk als je een burnproof brander heb (of Justlink ofzo) anders kan je het wel vergeten en verkloot je je cd waarschijnlijk, vanwege een buffer underrun ofzo.

Maar goed dat wist je waarschijnlijk al. Als je dan doorwerkt en je brander moet gebruik maken van de burnproof functie kan het idd tikken veroorzaken in de cd. En wat betreft die 2 speed branden. Hoe lager de snelheid is waarop je brandt, hoe beter de kwaliteit van de cd die eruit komt rollen als ie klaar is. Maar ik hoor het verschil niet tussen een op 2 speed gebrande cd en een 4 speed gebrande cd.

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 02:01
Waarom is dat fabeltje er nog steeds van langzamer branden is beter voor de audio? Het slaat totaal nergens op : een brander speelt de audio niet af terwijl naar de cd geschreven wordt, maar een brander brandt gewoon netjes de datapakketjes net zolas de brander dat met programma's e.d. zou doen.
Over je eerste vraag : het zou kunnen dat je tikken in je ce krijgt als je een wat oudere brander, maar als je een beetje hedendaagse brander hebt met een technologie zoals justlink of burnproof dan zou dit niet moeten gebeuren en kun je gewoon doorwerken.

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 15:44 schreef WS het volgende:
Over je eerste vraag : het zou kunnen dat je tikken in je ce krijgt als je een wat oudere brander, maar als je een beetje hedendaagse brander hebt met een technologie zoals justlink of burnproof dan zou dit niet moeten gebeuren en kun je gewoon doorwerken.
Volgens mij krijg je juist lekkere tikken erin als je burnproof of justlink toegepast moet worden.

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 02:01
Op zondag 14 oktober 2001 15:53 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je juist lekkere tikken erin als je burnproof of justlink toegepast moet worden.
Nee, justlink en burnproof zijn technologieën waarmee bij een buffer underrun, even gewacht wordt met schrijven en daarna wordt het brandproces weer hervat, de laser van de brander gaat op exact dezelfde positie verder en er ontstaat dus geen tik.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Nog even over die lage snelheden:

CD-R's zijn geoptimaliseerd voor een bepaalde snelheid.
Als je een 16x CD-R op 2 speed gaat branden, wordt hij ahw overbelicht omdat de gevoelige laag 8 keer zo snel gebrand kan worden als nu gebeurt. Het is dus zaak om niet te langzaam te branden. Op een 16 speed CD-r zou ik niet onder de 6x branden, op een 12speed en 8speed niet onder 4x.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1