Ik ben bezig met het maken van ActiveX Control. Ipv een formulier heb je een UserControl. Daar kun je dat je labels, shapes en anders componenten oplaatsen. Om eigenschappen als bv de caption van een labeltje extern beschikbaar te maken moet je die variabele private declareren en met 'property get' & 'let' kun je deze lezen en schrijven.
Nou zou je dit met de 'ActiveX Control Interface Wizard' kunnen doen. Nou voel ik mij eigenlijk wel een beetje lullig, maar waar vind ik die? Overal in de help wordt het genoemd dat ie bestaat, maar nergen staat beschreven waar die te vinden is.
Verder heb ik een module toegevoegd die de weergave van mijn component bepaald. Vanuit de UserControl kan ik de 'geefWeer' procedure die die andere module netjes aanroepen. Maar vanuit die module kan ik niet de eigengemaakte get functies (public) van de usercontrol aanroepen. Waarom niet?
Hoe kan ik in VB het autoformat van code uitzetten. Ik wil dit graag bereiken:
want vb maakt er automatisch dit van:
(dit valt onder het kopje kleine ergenissen
)
Het afvinken van automatisch code controleren opfouten heeft hierop geen invloed.
Misschien zijn het wat basis vraagjes, maar ik kom er niet uit met de handleiding en de help.
Nou zou je dit met de 'ActiveX Control Interface Wizard' kunnen doen. Nou voel ik mij eigenlijk wel een beetje lullig, maar waar vind ik die? Overal in de help wordt het genoemd dat ie bestaat, maar nergen staat beschreven waar die te vinden is.
Verder heb ik een module toegevoegd die de weergave van mijn component bepaald. Vanuit de UserControl kan ik de 'geefWeer' procedure die die andere module netjes aanroepen. Maar vanuit die module kan ik niet de eigengemaakte get functies (public) van de usercontrol aanroepen. Waarom niet?
Hoe kan ik in VB het autoformat van code uitzetten. Ik wil dit graag bereiken:
code:
1
2
| variablemeteenlangenaam = 2 kortevarnaam = 3 |
want vb maakt er automatisch dit van:
code:
1
2
| variablemeteenlangenaam = 2 kortevarnaam = 3 |
(dit valt onder het kopje kleine ergenissen
Het afvinken van automatisch code controleren opfouten heeft hierop geen invloed.
Misschien zijn het wat basis vraagjes, maar ik kom er niet uit met de handleiding en de help.