'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Volgens Kieskeurig.nl kan hij het wel, maar volgens hen is het ook een (1 cd) wisselaar en kan hij 30dB nummers programmeren. 
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| CD wisselaar ja Geschikt voor aantal CD's 1 Play and exchange n.v.t. CD-R weergave ja MP3 weergave nee Timer onbekend CD text ja Aantal te programmeren nrs. 30 dB Peak search ja Analoge uitgang ja Digitale uitgang ja D/A conversie 20 bit Signaal-ruisverhouding 100 dB Dynamisch bereik 96 dB Kanaalscheiding 90 dB Frequentiebereik 20 - 20000 Hz Harmonische vervorming 0,0025 % |
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Die laatste kwoot is beslist NIET waar.Op zondag 14 oktober 2001 19:31 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
ja de 6000 kan cd-r's lezen...btw elke speler die rw's kan lezen kan zeker r's lezen....
Voor CD-R is een dubbele laser vereist maar voor CD-RW gebruikt hij dezelfde laser. Of deze laser sterk genoeg is bepaalt of de (minder reflecterende) CDRW wordt gelezen of niet.
Er zijn legio "made in China" video cd spelers en zelfs DVD spelers die vrolijk MP3 afspelen zolang dat maar op CDRW is en niet CDR.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Voor CD-R is dus _geen_ dubbele laser nodig. Dat geldt alleen in het geval van sommige DVD spelers die aparte lasers gebruiken voor CD's en DVD's.
Zelfs de 10 jaar ouwe philips CD speler van mijn ouders kan nog CD-R's afspelen, RW's kan je wel vergeten met dat ding. Overigens kan je er van uitgaan dat Marantz altijd CD-R en CD-RW leest, het is namelijk gelieerd aan Philips en die zijn altijd heel erg sterk in CD-R(W) ondersteuning.
Zelfs de 10 jaar ouwe philips CD speler van mijn ouders kan nog CD-R's afspelen, RW's kan je wel vergeten met dat ding. Overigens kan je er van uitgaan dat Marantz altijd CD-R en CD-RW leest, het is namelijk gelieerd aan Philips en die zijn altijd heel erg sterk in CD-R(W) ondersteuning.
Verwijderd
Ik zal het nog sterker vertellen,
ik heb sinds anderhalve week een cd-writer, kreeg er een Philips cd-rw bij en heb daar een cd-audio op gekopieerd (om te kijken of dat goed ging voordat ik 'm op cd-r ging zetten).
In de Denon huiskamerset van mijn vriendin werkte het niet (zoals te verwachten), noDisc error.
Mijn discman (3jaar oud, had gekund..): begon niet eens te draaien, test blijkbaar of er een cd in ligt, adhv reflexie.
Met wat gepruts kreeg ik m toch aan het proberen, maar natuurlijk: nodisc error.
En toen in de slaapkamer set: mijn marantz cd50, m'n ouwe vertrouwde maatje die ik al 10 jaar heb. Begon vriendelijk te zoemen, gaf vervolgens het aantal tracks en na een druk op 'play' ging 'ie lekker spelen.
De cd-rw was een philips 10x highspeed rewritable.
Heb daarna nog een doosje met de goedkoopste cd-rw's gekocht, 30piek voor 10 (in papieren verpakking, beetje zoals floppies of die 5.1/4 floppen die je vaak in een hard plastic omhulsel zag (commodore 64), 4x (snelheid, niet aantal keer..:)) rewritable, en jahoor, daarmee doet hij het ook prima. Ik kan dus op een cd-rw proberen om te kijken of ik m goed gekopieerd heb voordat ik een cd-r aan gort help...
Overigens, normaal gesproken is cd-r compatible met cd-da/audio cd, kwa reflectiviteit. Je moet er dus alleen op letten dat je in het juiste formaat brandt.
CD-r heeft minimaal 70% van de reflectiviteit van cd-audio, dus moet in principe in de meeste spelers werken.
cd-rw heeft een reflectiviteit van zo'n 30%, dus dat werkt alleen als de laser pickup een mogelijkheid heeft zich te calibreren (sterker zetten), evt doe je dit met een mod (moet je wel weten wat je doet), met potmeter laser sterker instellen.
Als je cd-rw in je oudere cd-speler het doet, heb je gewoon mazzel (ik dus
), in nieuwere spelers zal het erop staan als het kan werken, als het er niet op staat (of in de handleiding) zal het hoogstwaarschijnlijk ook niet werken (anders hadden ze het er wel bij vermeld, het is tenslotte een feature).
ik heb sinds anderhalve week een cd-writer, kreeg er een Philips cd-rw bij en heb daar een cd-audio op gekopieerd (om te kijken of dat goed ging voordat ik 'm op cd-r ging zetten).
In de Denon huiskamerset van mijn vriendin werkte het niet (zoals te verwachten), noDisc error.
Mijn discman (3jaar oud, had gekund..): begon niet eens te draaien, test blijkbaar of er een cd in ligt, adhv reflexie.
Met wat gepruts kreeg ik m toch aan het proberen, maar natuurlijk: nodisc error.
En toen in de slaapkamer set: mijn marantz cd50, m'n ouwe vertrouwde maatje die ik al 10 jaar heb. Begon vriendelijk te zoemen, gaf vervolgens het aantal tracks en na een druk op 'play' ging 'ie lekker spelen.
De cd-rw was een philips 10x highspeed rewritable.
Heb daarna nog een doosje met de goedkoopste cd-rw's gekocht, 30piek voor 10 (in papieren verpakking, beetje zoals floppies of die 5.1/4 floppen die je vaak in een hard plastic omhulsel zag (commodore 64), 4x (snelheid, niet aantal keer..:)) rewritable, en jahoor, daarmee doet hij het ook prima. Ik kan dus op een cd-rw proberen om te kijken of ik m goed gekopieerd heb voordat ik een cd-r aan gort help...
Overigens, normaal gesproken is cd-r compatible met cd-da/audio cd, kwa reflectiviteit. Je moet er dus alleen op letten dat je in het juiste formaat brandt.
CD-r heeft minimaal 70% van de reflectiviteit van cd-audio, dus moet in principe in de meeste spelers werken.
cd-rw heeft een reflectiviteit van zo'n 30%, dus dat werkt alleen als de laser pickup een mogelijkheid heeft zich te calibreren (sterker zetten), evt doe je dit met een mod (moet je wel weten wat je doet), met potmeter laser sterker instellen.
Als je cd-rw in je oudere cd-speler het doet, heb je gewoon mazzel (ik dus
Even een praktisch vraagje wat misschien een beetje dom klinkt:
Stel ik heb een CD-RW schijfje (flipse CD-RW 74). Als ik daar met mijn SCSI yamaha recorder muziek op wil zetten, maakt het dan iets uit hoe die CD-RW geformatteerd is? (is nu met Direct-CD).
thnx
Stel ik heb een CD-RW schijfje (flipse CD-RW 74). Als ik daar met mijn SCSI yamaha recorder muziek op wil zetten, maakt het dan iets uit hoe die CD-RW geformatteerd is? (is nu met Direct-CD).
thnx
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Natuurlijk, CD-RW moet je leeggooien (al die DirectCD k*t weg dus) en branden als een normale TAO/DAO Audio-cd...Op dinsdag 16 oktober 2001 00:49 schreef Dexter het volgende:
Even een praktisch vraagje wat misschien een beetje dom klinkt:
thnx
Pagina: 1