Casema Broadband & coax lengte

Pagina: 1
Acties:

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:28
Hoi,

Ik heb een vraag je over het Casema/Wanadoo Broadband (Com21) abbo.

Ik ken iemand die heeft nu Demos. Hij heeft nu zijn modem op zolder staan en de coax kabel loopt dus vanaf zijn aansluiting beneden, naar boven. Die is dus wel een meter of 15 lang.
Is het nu bij het Com21 systeem ook mogelijk om met zo'n grote kabellengte te werken, of komt het signaal dan niet meer door en moet het modem beneden worden neergezet en de UTP kabel naar boven worden gelegd?
Een kabeltje neerleggen is namelijk een beetje lastig daar.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 21:32

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zit hier met @home (dus ook Com21) en ik zit achter ruim 12 meter coax. En hoewel @home zei dat dat onmogelijk kon werkt het prima ;)

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Zolang je goede coax en goede connectoren gebruikt is 't niet echt een probleem... Uiteraard moet je geen lengtes van 30 meter gaan gebruiken...

En dus ook geen gamma fl 1,25 per meter kabel... ;)

• MikeN
Kzal is kijken wat de helpdesk van Casema heeft gezegd, die zou die namelijk ook bellen.
Verder zal ik ff kijken hoe dik de kabel is.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Tourniquet

Hiya, fellas!

De coax-lengte vanaf de hoofdaansluiting naar het modem mag max. 1,5 meter zijn. Als je een heel goed signaal in huis hebt en goede kabel kán het wel werken bij grotere lengte, maar het risico van signaalverlies wordt dan steeds groter. Het Com21-modem is namelijk nogal kritisch als het gaat om het signaalniveau.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

casema geeft je er een versterker en al bij.
bij broadbandpremium

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zorg er gewoon ALTIJD voor dat het kabelmodem op het _1ste_ punt wordt aangesloten omdat je nl. teveel signaalverlies krijgt op 2e/andere punten waar je coax hebt liggen.
(splitters/dunne coax kabels/ea. zorgen nl. voor teveel demping op je kabelsignaal, wat ook logisch is als je gewoon ff goed nadenkt). Dus voor het optimale kabelsignaal moet het kabelmodem zo dicht mogelijk bij de hoofdingang geplaatst worden. Daarna kan je gewoon met UTP verder door naar je computer.
Probeer maar eens 5tv's aan te sluiten met diverse splitters en zonder versterker, veel ruis ontstaat er dan op je tv... raar heh ?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
coax kan verder komen dan utp, dus laat die coax kabel maar zoals ie is

Verwijderd

Bij mij ligt er meer dan 10 meter coax en het werkt nog steeds perfect (ook een casema abo trouwens)

• Tourniquet
  • Nu online

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op woensdag 24 oktober 2001 19:53 schreef Noork het volgende:
coax kan verder komen dan utp, dus laat die coax kabel maar zoals ie is
De coax waar het hier over gaat is gewoon de ordinaire TV-kabel. Geen coax voor een ethernet netwerk ofzo. In het geval van kabelinternet moet de coaxkabel van je wandaansluiting naar het modem toe gewoon zo kort mogelijk zijn!

• MikeN
Waar het mij even om gaat?
Is het mogelijk?
Niet of het het beste is ofzo. Er hoeft maar een paar kB/s doorheen. Want een kabeltje leggen naar zolder is ook niet zo 123 gedaan....

B.T.W.: bij de Casema helpdesk wisten ze het niet :o

• Tourniquet
  • Nu online

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op woensdag 24 oktober 2001 22:18 schreef MikeN het volgende:
Waar het mij even om gaat?
Is het mogelijk?
Niet of het het beste is ofzo. Er hoeft maar een paar kB/s doorheen. Want een kabeltje leggen naar zolder is ook niet zo 123 gedaan....

B.T.W.: bij de Casema helpdesk wisten ze het niet :o
Dan is mijn antwoord: het is mogelijk, maar niet aan te bevelen... :)

Vooral als je Gamma-kwaliteit coax hebt liggen kunnen er problemen ontstaan. Met 50 Ohm coax-kabels wordt de kans dat het werkt al heel wat groter!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op woensdag 24 oktober 2001 22:56 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Met 50 Ohm coax-kabels wordt de kans dat het werkt al heel wat groter!
Niet dus... Een CAI-netwerk is 75 Ohm, geen 50 Ohm.. werkt dan dus alleen maar slechter, impedantie-verschillen, en dus alle gevolgen van dien...

• Tourniquet
  • Nu online

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op woensdag 24 oktober 2001 23:04 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Niet dus... Een CAI-netwerk is 75 Ohm, geen 50 Ohm.. werkt dan dus alleen maar slechter, impedantie-verschillen, en dus alle gevolgen van dien...
|:( Stom van mij. Dat bedoelde ik dus ja. Je moet dus goede kwaliteit, minstens 75 Ohm kabels hebben liggen. De grijze Coax-12 kabels zijn het beste dacht ik.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Kan makkelijk..... Wat je kabelbedrijf zegt dat maximaal kan is voor hun een veilige marge.....je kunt er met gemak 10 of 20 meter aan knopen..... mocht je problem krijgen dan moet je effe een repeater ertussen plaatsen.

iRacing Profiel

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

ik heb 18 meter coax en dan 15 meter utp liggen zonder versterker of wat dan ook en het is bere snel Gemmiddeld 300kbps zonder accelerator en met een server ertussen .
al die versterkershit is allemaal niet nodig als je maar goede spulletje gebruikt.

Btw: Essent @ Home

De beste kabel provider in nederland ( volgens de testen)

what?

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op donderdag 25 oktober 2001 00:57 schreef kroegtijger het volgende:
mocht je problem krijgen dan moet je effe een repeater ertussen plaatsen.
Onzin... Dit heb ik al eerder uitgelegd, en trouwens, Repeaters bestaan niet voor een CAI-Netwerk, je hebt 't dan over versterkers... En we hebben 't hier in principe over een Cai-Netwerk, alleen dan in een binnenhuisinstallatie, en niet over een Coax computer-netwerk...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Naja, je weet toch wat ik bedoel...daarbij is er niet zo'n heel groot verschil tussen een repeater en een versterker....Een repeater haalt alleen ook nog je fouten eruit (tja, digitaal heh) en een versterker versterkt ook je fouten (tja, niet helemaal hetgeen dat je zou willen heh)

iRacing Profiel

• MikeN
Mag ik je er wel op wijzen dat een versterker die ook de terugweg van het signaal ondersteund flink duur is.....
Pagina: 1