Toon posts:

Aanmelden van XP lukt niet op NT4 domain

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt mijn niet om met een XP station aan te loggen op een NT4 domain. Het de computer al op nieuw toegevoegd maar dit heeft geen effect. Met een andere Win2000 en 98 station lukt het wel.

XP geeft de foutmelding dat het domain niet bestaat of misschien down is. maar dit is geen van beide waar.

Heeft iemand enige idee???

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Vreemd, ik heb zonder problemen meerdere XP bakken aan een NT4 Server domain gejoind. Weet je zeker dat je de domain controller kunt bereiken, bv dmv pingen?

My other computer is your windows box.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
maakt je mischien gebruik van wins?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ik weet zeker dat domain niet down is, het lukt namelijk wel van een 2000 station.
En wins gebruik ik ook niet, is dit soms het probleem dan???

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Ik bedoel ook niet dat het domain echt down is... Alleen of je zeker weet dat je van de XP machine je domain controller kunt bereiken of niet. Dat heb je nu nog steeds niet verteld.

My other computer is your windows box.

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 14:40 schreef mvdorst het volgende:
Het lukt mijn niet om met een XP station aan te loggen op een NT4 domain. Het de computer al op nieuw toegevoegd maar dit heeft geen effect. Met een andere Win2000 en 98 station lukt het wel.

XP geeft de foutmelding dat het domain niet bestaat of misschien down is. maar dit is geen van beide waar.

Heeft iemand enige idee???
Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Ik heb een nieuw systeem van IBM (P4 1,6 Gig) en hiermee wil ik dus ook gewoon kunnen aan loggen op de NT4 domain die we hebben staan. Ik kan als ik lokaal inlog het systeem gewoon pingen en ook gewoon bij de gesharde files komen. Maar als ik op het domein zelf wil inloggen dan duurt dat zowiezo meer dan 20 minuten (had em maar uitgezet en opnieuw lokaal ingelogd om te kijken wat er aan de was). Als ik lokaal ingelogd ben en dan wil uitloggen om in te loggen als andere gebruiker dan blijft ie weer heeeeel lang bezig met uitloggen. Ik heb geen zin om 30 minuten te wachten of de computeruit te zetten om weer een mogelijkheid te krijgen om in te loggen.

Iemand een idee wat ik fout ingesteld heb.

Voor de duidelijkheid kort samengevat... ik kan de NT4 machine gewoon pingen, ik kan als ik lokaal ingelogd ben ook bij de bestanden maar het inloggen wil niet of nouwelijks lukken.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

XP Home of XP Pro?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:03
Bij mij thuis heb ik dat ook gehad en wat bleek toen, ik kon m'n XP Pro bak wel op het netwerk aanmelden als ik een vast Ip had daarna terug zetten naar DHCP en alles werkt prima.

BTW die vraag of het home of pro was is dacht ik een beetje raar je kan toch alleen met pro netwerkaanmdleing op een NT domein werkend krijgen die optie is er niet in home.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:58 schreef jjbstolk het volgende:
Bij mij thuis heb ik dat ook gehad en wat bleek toen, ik kon m'n XP Pro bak wel op het netwerk aanmelden als ik een vast Ip had daarna terug zetten naar DHCP en alles werkt prima.

BTW die vraag of het home of pro was is dacht ik een beetje raar je kan toch alleen met pro netwerkaanmdleing op een NT domein werkend krijgen die optie is er niet in home.
Morgen maar ff proberen dan.

Het is een Pro anders kan je idd niet aanmelden bij NT domeinen

Verwijderd

Gooi anders het volgende in je lmhosts bestand:

ipnummer dcnaam #PRE #DOM:domainnaam

Spiek maar in winnt\system32\drivers\etc\lmhosts.sam

Volgens mij moet je Windows ook nog vertellen dat ie die lmhosts moet gebruiken, staat vast ergens bij je tcp/ip instellingen.

Dat regeltje vertelt Windows waar je domaincontroller staat.
Normaal doet Wins dat en sinds W2K doet je DNS dat.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Heel vaag,
Ik heb hier op het werk ook 2 XP bakken staan, maar daarmee kun je gewoon bij ons op het domein komen.
Ik heb gewoon letterlijk de TCP/IP instellingen van een van de 98 SE bakkies overgenomen en opnieuw in gevuld onder XP..

Zit er misschien nog ergens een bakkie tussen dat als gateway fungeert in je netwerk ofzow?
Anders zou ik voor de lol in de WINS instellingen eens ff het IP van de NT4 bak invullen en kijken wattie dan doet...

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Kilnkt misschien vreemd, maar staat er die firewall van XP toevallig aan op de netwrkverbinding?

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Op dinsdag 26 februari 2002 14:58 schreef jjbstolk het volgende:

Niet zo vreemde vraag lijkt me omdat er nog steeds mensen zijn die dat niet weten.....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

Verwijderd

2 dagen verder nu

Probleem blijkt zich alleen voor te doen als systeem helemaal down is geweest.
Als dan ingelogd wordt dan duurt het minimaal 20 minuten om in te loggen (lokaal en op domein).
Als eenmaal ingelogd is en er wordt uitgelogd en weer ingelogd is er geen probleem (dus gewoon snel inloggen).

Ik heb IBM PC HelpCenter maar eens gebeld. Nadat er eerst werd gezegd dat ik maar eens het systeem opnieuw moest gaan installeren werd ik natuurlijk niet echt vrolijker. Nadat ik zei dat opnieuw installeren waarschijnlijk niet veel uit zou halen zei ik dat er blijkbaariets fout zit met profiles. Waarop de man zei dat er wel eerder een problemen zijn gemeld van dat probleem. Hij wist ineens wel waar ik het over had. Hij stuurt me nu een Patch op. Ik wacht af. Ik laat wel horen of het probleem opgelost is.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> Network Troubleshoot

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Tis geen "Network Troubleshoot".

't ligt aan de user logon van WinXP.

Windows XP Pro. Dutch is het trouwens

Het aanloggen gaat niet goed en het profile management is buggy.

Ik heb patch gekregen van IBM en het is opgelost. Maar ik weet niet of het ook werkt bij andere systemen dan IBM-systemen. (bij het aanmelden heb je achtergrond van IBM, is dus een preload van IBM)
Pagina: 1