Op zondag 14 oktober 2001 14:40 schreef mvdorst het volgende:
Het lukt mijn niet om met een XP station aan te loggen op een NT4 domain. Het de computer al op nieuw toegevoegd maar dit heeft geen effect. Met een andere Win2000 en 98 station lukt het wel.
XP geeft de foutmelding dat het domain niet bestaat of misschien down is. maar dit is geen van beide waar.
Heeft iemand enige idee???
Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Ik heb een nieuw systeem van IBM (P4 1,6 Gig) en hiermee wil ik dus ook gewoon kunnen aan loggen op de NT4 domain die we hebben staan. Ik kan als ik lokaal inlog het systeem gewoon pingen en ook gewoon bij de gesharde files komen. Maar als ik op het domein zelf wil inloggen dan duurt dat zowiezo meer dan 20 minuten (had em maar uitgezet en opnieuw lokaal ingelogd om te kijken wat er aan de was). Als ik lokaal ingelogd ben en dan wil uitloggen om in te loggen als andere gebruiker dan blijft ie weer heeeeel lang bezig met uitloggen. Ik heb geen zin om 30 minuten te wachten of de computeruit te zetten om weer een mogelijkheid te krijgen om in te loggen.
Iemand een idee wat ik fout ingesteld heb.
Voor de duidelijkheid kort samengevat... ik kan de NT4 machine gewoon pingen, ik kan als ik lokaal ingelogd ben ook bij de bestanden maar het inloggen wil niet of nouwelijks lukken.