XP taskbar hangt af en toe?

Pagina: 1
Acties:

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023
Als ik een venster sluit in XP, maakt niet uit welk prog, dan blijft de taskbar even hangen, progs die open staan kan ik wel gewoon gebruiken als ze aktief zijn, maar ik kan niet iets selecteren op de taskbar.
Na een seconde of 5 a 10 kan ik wel weer gewoon braaf de taskbar gebruiken. Ik vermoed zelf dat het een IE bug is?
Hebben er meerdere personen last van? En is er wat aan te doen?

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 20:12

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Hetzelfde hier.. helaas weet ik niet wat het zou kunnen zijn

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

Verwijderd

heb er ook vaak last van.. geen idee wat het is..

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:20

mno

Op zondag 14 oktober 2001 14:33 schreef Vai het volgende:
Ik vermoed zelf dat het een IE bug is?
Waarom denk je dat? Komt het altijd voor als je IE open hebt staan? Ik gebruik in ieder geval geen IE (of heel soms) en ik heb er nog nooit last van gehad, dus het zou kunnen.

Gewoon rösti

Verwijderd

bedoel je soms dat je als je een venster sluit je nog even zo'n wit blokje in de taakbalk blijft houden?

als dat zo is doe dan het volgende

ga naar deze computer klik er met de rechtermuisknop op en kies eigenschappen klik op het tabblad systeemherstel, en verlaag het aantal procent naar 5% of minder Opnieuw opstarten en het is weg!

suc6

Verwijderd

Volgens mij heeft het vooral met een internet/netwerk verbinding te maken!

Als ik mijn netwerk of internet verbinding enabled dab blijft die gewoon hangen tot dat het icoontje op de taskbar komt.

Volgens mij vreet inbellen niet veel van het syteem.

Misschien komt er nog een keer een patch

• RenHoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 09:49
Ik heb hier ook last van, en ik probeer momenteel een oplossing te zoeken want het is consequent binnen een half uur prijs.

* De taskbar hangt, en komt niet meer terug.

* CTRL-ALT-DELETE levert wel een extra icoontje op in de taskbar icon tray maar de task manager komt niet op. Als je de task manager al open had staat dan zie je dat deze hangt.

* File explorer hangt

* Andere applicaties draaien wel gewoon goed door, je kan met ALT-TAB gewoon switchen. Totdat je een applicatie een directory overview laat openen door bijvoorbeeld een 'Save as' optie aan te klikken. Dan hangt deze applicatie ook.

Ik kan er niet achter komen wat het is. Ik heb een vrij schone install. WinXP met SP1 en de blaster patch. Ik heb Kerio Firewall geinstalleerd en de laatste nForce en Radeon drivers.

Ik kan niet zien wat hier verder nog een probleem kan zijn... Iemand ideeen?

Verwijderd

Heb het probleem ook, zal als uik thuis ben die oplossing proberen en ik hou dit topic in de gaten.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 08:14
Probeer voor de grap eens het proces explorer.exe te beëindigen. Dit is min of meer verantwoordelijk voor je taskbar en dekstopicons. Als je hem hebt gestopt is je taskbar weg en je desktop leeg, start hem hierna opnieuw op (via de taskmanager, new task) en misschien is je probleem verholpen. Ik heb om de zoveel tijd ook problemen met mij taskbar, hij hangt dan helemaal terwijl alle windows gewoon gebruikt kunnen worden. Als ik het bovenstaande uitvoer verhelpt dit meestal mijn probleem.

[ Voor 29% gewijzigd door Jappo112 op 19-04-2004 11:21 ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
norton virusscanner?

• RenHoek
>Probeer voor de grap eens het proces explorer.exe te beëindigen.

Ik had al gezegd dat de taskmanager ook hangt op zo'n moment.

Ik heb verder al:

* uitvoerig gescanned naar virussen met F-prot
* ad-aware gedraaid
* een anti-crash programma geprobeerd
* Een ander tasklist programma geprobeerd, maar die blijft ook hangen, dus het lijkt erop dat windows niet de cpu usage kan laten zien. De CPU draait blijkbaar op 100% volgens de tasklist programma btw.

Ik zal vanavond 's kijken of het helpt als ik XP-SP2 er op los laat.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 08:14
RenHoek schreef op 19 april 2004 @ 11:31:
>Probeer voor de grap eens het proces explorer.exe te beëindigen.

Ik had al gezegd dat de taskmanager ook hangt op zo'n moment.
...
Klopt, maar als je het nou alsnog probeert, zou het mischien zo kunnen zijn dat door het opnieuw opstarten van explorer.exe het probleem is opgelost.

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
jappo112 schreef op 19 april 2004 @ 11:36:
[...]

Klopt, maar als je het nou alsnog probeert, zou het mischien zo kunnen zijn dat door het opnieuw opstarten van explorer.exe het probleem is opgelost.
Nog steeds niet echt een oplossing aangezien het probleem terug zal blijven komen. Ik las deze week een soortgelijk topic over Windows Explorer dat problemen gaf bij een aantal mensen en het systeem over de zeik hielp. Weet zo snel niet meer de topic titel. Maar er werd volgens mij uitgelegd hoe je Windows Explorer kon fixen.

• RenHoek
jappo112 schreef op 19 april 2004 @ 11:36:
[...]

Ja, maar hoe stel jij dan voor om explorer opnieuw te starten als ik geen taskbar heb, en geen task manager??

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:07
RenHoek schreef op 19 april 2004 @ 14:34:
[...]

Ja, maar hoe stel jij dan voor om explorer opnieuw te starten als ik geen taskbar heb, en geen task manager??
Volgens mij is het dan een kwestie van op CRTL+ALT+DEL drukken. Dan klik je op taskmanager ( of taakbeheer in NL ). In het volgende scherm heb je rechtsonderin de mogelijkheid om een nieuwe taak te starten. Typ dan in het invoer vak in: explorer.exe

Et voila.. daar is uw explorer weer terug :)

<no offense modus>
Is toch wel een beetje basic stuff
</no offense modus>

Verwijderd

Damn ik heb precies hetzelfde. Misschien een nog niet bekende bug? 8)7 B) :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 14:52 ]

• RenHoek
nextware schreef op 19 april 2004 @ 14:50:
[...]

Volgens mij is het dan een kwestie van op CRTL+ALT+DEL drukken. Dan klik je op taskmanager ( of taakbeheer in NL ). In het volgende scherm heb je rechtsonderin de mogelijkheid om een nieuwe taak te starten. Typ dan in het invoer vak in: explorer.exe

Et voila.. daar is uw explorer weer terug :)

<no offense modus>
Is toch wel een beetje basic stuff
</no offense modus>
<no offense modus>
Ik heb nu al 3x gezegd dat de taskmanager hangt.. dus CTRL-ALT-DEL drukken levert dus GEEN WERKENDE TASK MANAGER op! Beter leren lezen dus.. Nogmaals, TASKMANAGER == DOOD.. dus GEEN METHODE OM EXPLORER TE KILLEN
</no offense modus>

Ik wacht nog ff met SP2, ik probeer zoveel mogelijk drivers en daemons uit te schakelen om te kijken of het iets uit maakt. Ik zit te denken om eventueel SoftIce te installeren om te kijken waar explorer nou op hangt..

• Dr. Malsain
Je had nog niet geprobeerd XP te re-installan?

• RenHoek
Dr. Malsain schreef op 20 april 2004 @ 01:21:
Je had nog niet geprobeerd XP te re-installan?
Maand geleden ongeveer. Ik zou eventueel aan hardware problemen denken, ware het niet dat een kennis van mij zijn computer ge-upgrade heeft, en na XP geinstalleerd te hebben, exact dezelfde problemen heeft als ik.

Hij heeft ook een nForce/Radeon combinatie, dus ik zat te denken aan een probleem met drivers?

Verwijderd

Ik heb hier iets soortgelijks... Vooral als ik met media Player werkt... alles hangt.... en na 10 seconden laad 'ie windows alle vensters opnieuw in... heel vreemd. niets helpt... ben benieuwd of sp2 soelaas biedt.

• Dr. Malsain
RenHoek schreef op 20 april 2004 @ 11:24:
[...]

Maand geleden ongeveer. Ik zou eventueel aan hardware problemen denken, ware het niet dat een kennis van mij zijn computer ge-upgrade heeft, en na XP geinstalleerd te hebben, exact dezelfde problemen heeft als ik.

Hij heeft ook een nForce/Radeon combinatie, dus ik zat te denken aan een probleem met drivers?
Steek er voor de lering en de vermaak eens een andere VGA kaart in. Kijken of dat verschil maakt. Dan weet je iig of het aan de kaart ligt.
Pagina: 1