Chello policy over internet via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 22:40

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
dit staat op de site van chello
kan ik meerdere computers op chello aansluiten?
chello is bedoeld voor één pc per consument. Het aansluiten van meerdere pc's op chello valt onder de noemer zakelijk gebruik en is om die reden niet toegestaan.
ik snap persoonlijk de logica hiervan niet.
als ik een kabel aansluiting neem voor de tv, kan ik er 20 tv's op aansluiten. en als ik een kabelmodem neem, mag ik er opeens maar 1 gebruiken.

of denk ik te simpel?

want of ik nu met 2 of met 4 gebruikers op mijn chello kabeltje zit, de bandbreedte zou toch theoretisch gelijk moeten blijven.?

Verwijderd

ja gebruikt dan meer omdat als je servertje hebt.. iedere user op een ander tijdstip online kan zijn.. dus veel dataverkeer en dat wil chello niet :+

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

toen chello/upc hier nog casema was.. (nog voor telekabel)

stond in de voorwaarden dat je op de antenne-aansluiting maar één toestel mog aansluiten....

een jurist heeft mij toen uitgelegd dat iedereen volgens die voorwaarde in overtreding was, als je en een TV en een tuner of video aansloot....

Echter de vermelding is redelijk vaag...

er staat alleen dat je op de chello aansluiting 1 pc mag aansluiten, er staat niet in wat je weer op die PC mag aansluiten...

dus ook niet over het aantal pc's 'zonder' inet toegang...

echter over de rechtsgeldigheid van mijn redenatie moet maar eens een echte jurist zich buigen... Daar ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig na...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Dit is Nederland, dus het wordt over het algemeen gedoogd. Het is wel aan te bevelen je netwerkkaart even te verstoppen bij de installatie om lastige vragen te voorkomen.

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 09:52
Maar ze zullen dat toch ook wel beslist hebben, omdat anders je ongeveer de hele straat aan je kabelmodem hangt ofzo?.. maarja bij studentenhuizen zie ik niet snel 10 kabelmodems staan *D
ik geloof dat je trouwens meer dan 3 kabelmodems op 1 aansluiting plaatst problemen geeft >:)

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Verwijderd

Dat met dat internet sharing is weer zo'n grijs gebied. Zoals velen zeggen, mag men maar 1 pc aansluiten achter de kabelmodem. Wat weer achter de hoofd PC hangt, valt hier theoretisch niet onder.

Chello maakt er mijnsinziens ook niet echt een probleem van, mits je de fair use policy wel in de gaten houdt. Met andere woorden: misdraag je je, dan heeft chello natuurlijk een reden om je te waarschuwen (onder het mom van: "ja u doet aan internet sharing").

• AMDFreak
  • Laatst online: 22:06

AMDFreak

Intel is zo..

nah.. ik had eerst wat probz met me casema lijn.. en toen had ik vertelt dat ik achter ut netwerk zat (tegen die gast van de helpdesk). En die zei dat ut niet mog.. en ik zei dat ik ut niet wist.. en toen zei die ook dat ik maar ut proggie Wingate moest gebruiken omdat dat proggie van windows nogal buggy was (terwijl die al meer dan 3 maanden uitstekend werkte) wist ik gewoon dat die gast zat te lullen. Maarja.. voor de rest doen ze er niks aan hoor

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 16:40 schreef Tuurbo_Online het volgende:
Maar ze zullen dat toch ook wel beslist hebben, omdat anders je ongeveer de hele straat aan je kabelmodem hangt ofzo?.. maarja bij studentenhuizen zie ik niet snel 10 kabelmodems staan *D
ik geloof dat je trouwens meer dan 3 kabelmodems op 1 aansluiting plaatst problemen geeft >:)
Dat is nu het vreemde bij chello, je mag niet maar 1 aansluiting hebben per kabelmodem , maar ze leggen ook maar 1 kabelmodem per huis aan, dus studentenhuizen hebben gewoon pecht, in veel gevallen leggen ze het niet eens meer aan. Als je de keuze heb moet je ook altijd voor adsl gaan, dan mag je wel een server hebben.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Of waarom zeggen ze niet gewoon: Maximaal 20 GB per aansluiting. Maakt niet uit hoe je internet gebruikt (1 of meedere PC's), zolang je maar niet over die 20 GB uitkomt.

Dan heb je toch ook weinig probs?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Errormelding
  • Laatst online: 16-02 22:33
Op zondag 14 oktober 2001 14:47 schreef KevinLevie het volgende:
Dit is Nederland, dus het wordt over het algemeen gedoogd. Het is wel aan te bevelen je netwerkkaart even te verstoppen bij de installatie om lastige vragen te voorkomen.
Sterker nog, toen de monteur mijn hub zag liggen zei hij dat ie officieel de installatie niet door mocht voeren...

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 20:27 schreef Errormelding het volgende:

[..]

Sterker nog, toen de monteur mijn hub zag liggen zei hij dat ie officieel de installatie niet door mocht voeren...
Dat varieert ook weer van monteur tot monteur trouwens. De ene kan het aan zijn reet roesten, de ander gaat weer volgens het boekje.

• Errormelding
  • Laatst online: 16-02 22:33
Op zondag 14 oktober 2001 20:31 schreef MaStEr-D het volgende:

[..]

Dat varieert ook weer van monteur tot monteur trouwens. De ene kan het aan zijn reet roesten, de ander gaat weer volgens het boekje.
Dat eerste deed het ook bij deze monteur, hij was allang blij dat ik de bekabeling klaar had liggen en netwerkkaart had in gebouwd, kon ie vroeg naar huis

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Een vriend van mij had de tweede dag dat hij chelle had had hij 3,2 gig aan data binnegehaald >:) en dat vonden ze niet leuk.

Verwijderd

In de voorwaarden staat bij verboden activiteiten wel degelijk:

het aansluiten van meerdere PC's en of servers op een account.

Zodra je dus ICS gebruikt het je meerdere PC's aangesloten op 1 account.

Verwijderd

Bij ons heeft de monteur uit zichzelf geprobeerd om het modem op de hub aan te sluiten, "zodat iedereen er gebruik van kon maken" :+
Maar om een of andere reden is het toch niet gelukt, toen heeft ie em maar direct op de pc aangesloten nadat we zelf de netwerkkaart hadden geinstalleerd, en de bekabeling geinstalleerd...

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zondag 14 oktober 2001 20:37 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Een vriend van mij had de tweede dag dat hij chelle had had hij 3,2 gig aan data binnegehaald >:) en dat vonden ze niet leuk.
Ik haal elke dag wel 1-4 GB binnen, er zijn mensen die nog véél meer binnenhalen. Nooit problemen gehad :)

Verwijderd

Mijn vader vroeg nog aan de monteur of het mocht , hij vond het niet erg, en hij zei iets in de zin van 'als ze erbij upc maar niet achter komen'.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:16
Op dinsdag 16 oktober 2001 14:24 schreef minipolopikoler het volgende:
Mijn vader vroeg nog aan de monteur of het mocht , hij vond het niet erg, en hij zei iets in de zin van 'als ze erbij upc maar niet achter komen'.
Ja, die installateurs zijn niet van UPC zelf maar die zijn ingehuurd, dus het maakt ze geen bal uit of je je internet deelt! :9

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 13:10
ja de installeur begon bij mij al te klagen dat ie het niet meer mocht uitvoeren omdat mijn videokaart niet herkend werd in windows, zodat dat wel eens problemen ging opleveren :D :o |:(
maar oke, hij zag ook dat ik in mijn huis meer dan 4 pc's stonden das dat ie het vermoede wel eens kon hebben dat ik een illigaal netwerkje ging draaien.
het leuke was dat ik (waar je recht op hebt, je mag 15 m utp 'opeisen') kreegt niet eens 1 meterjte van di gast, omda ze het bij hielden.
vervolgens schrijft hij op dat ie 2 uur heeft gewerkt(10 minuten, het bakkie koffie was nog niet eens klaar)
maar dat heb ik natuuurlijk geweigerd >:) hij heeft netjes 10 minuten opgeschreve, oort wat voort wat B-)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Pagina: 1