Hallo mensen ik kan een Intel Pentium IV 2GHz met 2mb cache krijgen.
Iemand al gehoord van dit soort cache geheugens op Intel P4ssss. Ik ga uhm namelijk dus echt wel kopen, ik wee nog niets over de core die er aan hangt of iets dergelijks maar ik vond het wel vreemd 2mb cache. In iedergeval ik laat het weten zo snel ik het weet, normaal ben ik AMD freak maar ik kan die proc voor een prikkie krijgen dus AMD vergeet ik heel snel tegenover zo P4 met 2mb cache
dat kickt echt ass, he ik laat jullie ut zo snel mogelijk weten en post wel wat pics binnenkort, maar ik wil jullie mening over die 2mb cache in die P4 ff weten????? (ja officieus is het er nog niet maar het kan wel ????)
Verwijderd
lijkt me freaky hoor, nog nooit van een P4 met 2meg cache gehoord, northwood gaat aan 512Kb geraken, maar dat isset
misschien een Xeon-versie, maar die hebben dan weer een Socket 603 mobo nodig, enzoverder, het lijkt me verdacht hoor
misschien een Xeon-versie, maar die hebben dan weer een Socket 603 mobo nodig, enzoverder, het lijkt me verdacht hoor
Verwijderd
Dan is het waarschijnlijk een Xeon. Moet je een andere mobo voor hebben. Zal wel een duur grapje worden...
edit:
typos
typos
Een normale P4 krijgt geen 2MB aan cache, dat krijgen alleen de Fosters en aangezien die een veel duurder mobo nodig hebben, kan de aankoop van de CPU misschien wel meevallen, de aankoop van het mobo zal veel en veel duurder zijn.
Daarom zou ik het niet doen, je hebt aan 2MB cache helemaal niets als simpele thuisgebruiker.
Daarom zou ik het niet doen, je hebt aan 2MB cache helemaal niets als simpele thuisgebruiker.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Wie heeft het hier over simpele thuis gebruiker???? De simpele thuis gebruiker koopt toch ook geen dual athlon mp op 1,2 ghz??? Ofwel soms, ik heb dus defenitly die power wel nodig maar ik ga eens opzoek naar zo'n mobo, goed dat jullie daar aan denken, en ik denk zelf ook dat ut een xeon is.
wauw heb je een pentium 4 heel goedkoop mag je lekker een mobo en geheugen sjoppen veel plezier
+rambus stinkt dat je 2 dezelfde geheugens bij elkaar moet zetten. AMD+DDR RULEZ DA WORLD + intel is een toekomstloos bedrijf me celeron kon na een jaar de deur uit omdat ie te traag was
Van alleen die grotere cache wordt dat ding niet opeens 2x sneller hoor. Sterker nog, je vermeld de kloksnelheid niet eens, dus kan best eens zijn dat een "simpele" Athlon TB op 1.4GHz hem eruit loopt.
Laat maar.. .
"Pentium IV 2GHz met 2mb cache". Vast sneller dan een AMD 1.4Ghz.
Overigens blijkt uit een eerder nieuwsbericht op Tweakers dat een dual 1.2Gnz sneller is. Daarnaast spreekt met van 512kb full-speed cache ipv. 2Mb.
http://www.tweakers.net/nieuws/18751?highlight=xeon
Eerst zien, dan geloven.
Overigens blijkt uit een eerder nieuwsbericht op Tweakers dat een dual 1.2Gnz sneller is. Daarnaast spreekt met van 512kb full-speed cache ipv. 2Mb.
http://www.tweakers.net/nieuws/18751?highlight=xeon
Eerst zien, dan geloven.
Hey, it compiles . . . . Ship it !
Dat is geen P4 maar misschien 'n preproductie van de nortwood Xeon
Die zal wel 'n Socket 603 hebben dus 'n mobo van 2000,- tot 2500,-
Enda nog ECC RDRAM per twee $$$$
weet je al wat voor socket dat ding werkelijk heeft het is in ieder geval geen p4
Die zal wel 'n Socket 603 hebben dus 'n mobo van 2000,- tot 2500,-
Enda nog ECC RDRAM per twee $$$$
weet je al wat voor socket dat ding werkelijk heeft het is in ieder geval geen p4
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
Lezen: "ik kan een Intel Pentium IV 2GHz met 2mb cache"Op zondag 14 oktober 2001 14:39 schreef LiGHtNiNG! het volgende:
Van alleen die grotere cache wordt dat ding niet opeens 2x sneller hoor. Sterker nog, je vermeld de kloksnelheid niet eens, dus kan best eens zijn dat een "simpele" Athlon TB op 1.4GHz hem eruit loopt.
is het niet heel toevallig 2mbit??? want dat is 256 kb en dat is normaal voor een p4......
Same 2 u (zelfde opmerking staat al wat hoger) maar goed, my mistake. Waar ik hier meer op doel is dat dit een mooi voorbeeld is van iemand die er vanuit gaat dat een CPU per definitie veel beter is omdat zijn cache groter is dan die van een ander. Het is al veel eerder bewezen dat de Xeon's maar marginaal beter presteren dan de "normale" P's. en we weten allemaal wat deze P's presteren in verglijking met die zogenaamde "rotte" AMD's.Op zondag 14 oktober 2001 14:44 schreef gve het volgende:
[..]
Lezen: "ik kan een Intel Pentium IV 2GHz met 2mb cache"
Laat maar.. .
Verwijderd
dat is zo nog is een ideeOp zondag 14 oktober 2001 14:48 schreef Freez het volgende:
is het niet heel toevallig 2mbit??? want dat is 256 kb en dat is normaal voor een p4......
Nee kwee zeker dat het 2mb cache bedroeg ik kan dat ding voor 800 piek krijgen dus ik ga die gozer vandaag ff mailen over die socket en wat voor mobo er nodig gaat zijn, want tegen een mobo van 2000 kijk ik wel een beetje op en ohja voor die AMD RULEZ gasten, he ik heb zelf ook altijd amd gehad simpele reden GOEDKOOP en SNEL maar als je ff verder denkt in plaats van dat ik heb een amd dus amd is goed en de rest is kut dan kom je misschien tot de conclusie dat een xeon of iets dergelijks van intel toch veel sneller is. Hierbij wil ik AMD niet afkraken ofzo, ik bouw zelf amd systemen voor mensen omdat ze zo goedkoop en snel zijn, en ze zijn ook nog stabiel als je de juiste drivers hebt en weet hoe je ze moet installeren maar dan toch zo'n P4 is gewoon technologisch veel verder en die 2mb cache kickt definitly ass. Wacht maar zodra ik uhm heb scan ik uhm voor jullie maak een paar leuke pics en ga daarna wat screenshots posten van de bootup en natuurlijk een stel benchmarks, ik hoop uhm volgend weekend in huis te hebben. P.S. Heeft iemand een site waar die xeon bordjes staan met die socket 603 ???
Mocht het waar zijn en het is 'n Xeon 2Ghz 2MB L2
de PIII Xeon met 2MB kosten al tussen de 5000,- en 10.000,-
Dan klopt er toch iets niet.
Ik zou twijvels hebben over herkomst
Intel Pentium III Xeon 900 (2MB) FL 11746,-
Wat zou 'n Xeon nortwood 2MB 2Ghz kosten??
de PIII Xeon met 2MB kosten al tussen de 5000,- en 10.000,-
Dan klopt er toch iets niet.
Ik zou twijvels hebben over herkomst
Intel Pentium III Xeon 900 (2MB) FL 11746,-
Wat zou 'n Xeon nortwood 2MB 2Ghz kosten??
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Voor zover ik weet bestaat deze processor niet.
Zowel de Pentium 4 als de Pentium 4 Xeon hebben 256 KB L2 cache. (Het enige pluspunt aan de Xeon is dat je er een multiprocessorsysteem mee kunt bouwen.)
Ik zou twijfels krijgen aan de betrouwbaarheid van de verkoper/aanbieder.
Zowel de Pentium 4 als de Pentium 4 Xeon hebben 256 KB L2 cache. (Het enige pluspunt aan de Xeon is dat je er een multiprocessorsysteem mee kunt bouwen.)
Ik zou twijfels krijgen aan de betrouwbaarheid van de verkoper/aanbieder.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Dat ding is bijna zeker socket 603. 2MB cache dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren op consumenten procs (socket 423/478) socket 603 mobo's zul je mischien zelfs uitsluitend in dual vinden en die beginnen rond de 2000 piek.
Een 2de xeon 2mb van DEZELFDE stepping zul je never vinden voor minder dan 10000 piek.
PS: ondertitel: IKKE WACHTE OP ME TYAN TIGER

* Ronald wordt in de zeik genomen ofzo
Een 2de xeon 2mb van DEZELFDE stepping zul je never vinden voor minder dan 10000 piek.
PS: ondertitel: IKKE WACHTE OP ME TYAN TIGER
* Ronald wordt in de zeik genomen ofzo
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Ja die ondertitel is inderdaad wat verwarrend maar ik had die geplanned staan totdat ik vorige week dus deze proc. aangeboden kreeg. Dus ik heb die gecancelled dat tyan bordje dan en ben nou opzoek naar een leuke 603 ik hoop dat dat dat de goeie is, ik hoop snel wat van die gozer te horen ik heb uhm gemailt. Ohja ik zal zo snel mogelijk dat onder gedoe ff veranderen.
Nog steeds geen plaatjes van je gezien. ben nu wel benieuwd (is al weer een poosje geleden trouwens).Eerst zien dan geloven.Op zondag 14 oktober 2001 17:01 schreef The_Intersector het volgende:
Ja die ondertitel is inderdaad wat verwarrend maar ik had die geplanned staan totdat ik vorige week dus deze proc. aangeboden kreeg. Dus ik heb die gecancelled dat tyan bordje dan en ben nou opzoek naar een leuke 603 ik hoop dat dat dat de goeie is, ik hoop snel wat van die gozer te horen ik heb uhm gemailt. Ohja ik zal zo snel mogelijk dat onder gedoe ff veranderen.
Pagina: 1