Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Ik volg je ff niet, je hebt een 1.4 GHz@1015MHz, ja beetje onlogisch, maar ja, dat zet je hem naar 1300MHz, is 100MHz minder dan dat hij kan, maar 75 graden is wel warm, ziet je proc er nu niet zo uit?Op zondag 14 oktober 2001 14:14 schreef QuestGamer het volgende:
Ik heb net eennieuwe 1.4 Ghz - Asus mobo - IBM hdd gekocht.
CPU draaide op 1015 mhz, dat wou ik dus wel wat sneller. Ik verander het in het bios naar 1300 mhz. Ik ga naar het BIOS omte kijken hoe heet mijn CPU is. Zo'n 75 graden, wel heet maar te overleven.
Na een tijdje allemaal rare tekens in mijn BIOS en hij gaat piepen. Ik zet hem gelijk uit en krijg hem niet meer aan
Als ik hem nu aanzet: koeler draait, lampjes branden, etc... maar er gebeurt verder niks. Monitor blijft op standby.
Mobo kapot? CPU doorgebrand? Voeding kapot?
Tips?
![]()
![]()

Verwijderd
als het dan nog niets doet is waarschijnlijk je processor kassiewijle.
Nee 1015 was typfout. 1050 uiteraard. (multiplier van 10.5)Op zondag 14 oktober 2001 14:49 schreef Klovan het volgende:
Ik volg je ff niet, je hebt een 1.4 GHz@1015MHz, ja beetje onlogisch, maar ja, dat zet je hem naar 1300MHz, is 100MHz minder dan dat hij kan, maar 75 graden is wel warm, ziet je proc er nu niet zo uit?
Bij hoger dan 12.0 (1300 Mhz) ging de PC sowieso niet meer aan, maar bij 1300 Mhz dusnog wel maar ja nu niet meer
BIOS clearen lijkt me goeie oplossing. Als je de bios batterij eruit haalt, stroom eraf en dan batterij er weer in na een tijdje is je BIOS toch gecleared???
Dit hielp niet
Alpha PAL nogwat Power versie.Op zondag 14 oktober 2001 14:31 schreef Ragonite het volgende:
Welke cooler heb je ?
Die draait als een gek, lijkt me wel goed.
En hoezo zou mijn geheugen op de verkeerde stand staan? Eerst werkte alles wel, geheugen heeft er denk ik weinig mee te maken.
Verwijderd
Huh? Weird...Op zondag 14 oktober 2001 17:39 schreef 1Nismo1 het volgende:
bij mijn asus mobo duurde het ongeveer een hele dag dat mijn bios gecleared was na de batterij eruit te halen dus....
Maar dat geeft nog wel hoop. Ik haal de batterij er gewoon uit, stekker eruit. En ik wacht een paar uur
Verwijderd
zet je jumper op je moederbord even om, zodat je settings van je mobo naar de frabrieks settings gaan en start opnieuw opOp zondag 14 oktober 2001 14:14 schreef QuestGamer het volgende:
Ik heb net eennieuwe 1.4 Ghz - Asus mobo - IBM hdd gekocht.
CPU draaide op 1015 mhz, dat wou ik dus wel wat sneller. Ik verander het in het bios naar 1300 mhz. Ik ga naar het BIOS omte kijken hoe heet mijn CPU is. Zo'n 75 graden, wel heet maar te overleven.
Na een tijdje allemaal rare tekens in mijn BIOS en hij gaat piepen. Ik zet hem gelijk uit en krijg hem niet meer aan
Als ik hem nu aanzet: koeler draait, lampjes branden, etc... maar er gebeurt verder niks. Monitor blijft op standby.
Mobo kapot? CPU doorgebrand? Voeding kapot?
Tips?
![]()
![]()
ik zou zeker weten ff je koeler erafhalen en hem er weer opnieuw opzetten (kun je meteen zien of je CPU zwartgeblakerd is) en gebruik niet teveel koelpasta!
ik hoop voor je dat hij weer gaat werken, altijd lullig als iets meteen al kapot gaat (zoals bij mij me cable router uit amerika)
Wat voor voeding hangt erin??
Mooi is een woord van 3 letters .......AMD
Euhmmmm, vertel es, ben nieuwsgierig.Op zondag 14 oktober 2001 17:54 schreef Leipo het volgende:
Altijd lullig als iets meteen al kapot gaat (zoals bij mij me cable router uit amerika)
Netjes, nu heb je er 2, wel zonderOp zondag 14 oktober 2001 14:49 schreef Klovan het volgende:
[..]
Ik volg je ff niet, je hebt een 1.4 GHz@1015MHz, ja beetje onlogisch, maar ja, dat zet je hem naar 1300MHz, is 100MHz minder dan dat hij kan, maar 75 graden is wel warm, ziet je proc er nu niet zo uit?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat voor was het.
And The Only One
elk moederbord heeft voor het clearen van je bios een speciaal jumper/contact, in de hand leiding staat beschreven hoe je dit moet doen.
meestal gaat het zo in z'n werk, computer uit-> jumper omzetten-> computer aanzetten (nu zal de pc weinig tot niets doen) -> computer uit -> jumper weer terug -> bios gereset.
kijk hier maar eens: [topic=285249/1/25]Op zondag 14 oktober 2001 18:41 schreef Diamon het volgende:
[..]
Euhmmmm, vertel es, ben nieuwsgierig.
je mag de stekker er officieel niet eens in hebben als je het jumpertje van de cmos reset verplaatst, laat staan dat je pc dan aan gezet moet worden.meestal gaat het zo in z'n werk, computer uit-> jumper omzetten-> computer aanzetten (nu zal de pc weinig tot niets doen) -> computer uit -> jumper weer terug -> bios gereset.
Verwijderd
wordt ie warm? dan moet je de koeler er GOED opzetten, en de comptuer opstarter net INS ingedrukt, lukt dit niet, dan zou ik het batterijtje van de bios er uit halen, en er een nachtje naast laten liggen...
veel succes,
met stekker erin doet die jumper helemaal nix.Op zondag 14 oktober 2001 21:19 schreef smvs het volgende:
[..]
je mag de stekker er officieel niet eens in hebben als je het jumpertje van de cmos reset verplaatst, laat staan dat je pc dan aan gezet moet worden.
Ik ken iemand met een systeem waarvan ik vermoed dat die jumper verkeerd staat:
Soyo SY-5EMM
Stekker erin, nix aan de hand, stekker eruit, 5 seconden later er weer in: bios leeg.
Volgens Soyo is dat de werking van VIA chipsets: stekker erin? dan wil je CMOS niet leeg...
Ik heb alleen een Duitse handleidingOp zondag 14 oktober 2001 18:55 schreef hilbren het volgende:
elk moederbord heeft voor het clearen van je bios een speciaal jumper/contact, in de hand leiding staat beschreven hoe je dit moet doen.
Maar daarin staat dat ik kortsluiting moet maken ofzo, maar hoe doe ik dat?
nee, hij was van iemand anders, ik dacht 1.4!Op zondag 14 oktober 2001 18:41 schreef Diamon het volgende:
Netjes, nu heb je er 2, wel zonder
Wat voor was het.
Verwijderd
Ergens op het bord zitten 2 puntjes die je met elkaar moet verbinden, bijvoorbeeld met een nagelschaartje.Op zondag 14 oktober 2001 22:19 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Ik heb alleen een Duitse handleiding
Maar daarin staat dat ik kortsluiting moet maken ofzo, maar hoe doe ik dat?
een 1.4ghz zonder koeler fikt in 3 tellen door. lijkt me niet zo'n goed plan.Op zondag 14 oktober 2001 21:34 schreef The_YellowDog het volgende:
Een test of je CPU nog leeft: haal de koeler er vanaf, start je computer op, voel of ie nog warm wordt de proc, haal meteen de stroom er weer vanaf (niet langer dan 2 seconden doen).. zo nee: helaas, overleden..
wordt ie warm? dan moet je de koeler er GOED opzetten, en de comptuer opstarter net INS ingedrukt, lukt dit niet, dan zou ik het batterijtje van de bios er uit halen, en er een nachtje naast laten liggen...
veel succes,
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Had ik zelf ook last van het piepen en de raren tekens op het scherm .
Toen maar een ander voeding gekocht en hij deed het meteen goed en toen nooit meer problemen mee gehad
Tenzij je al eerder AMD hebt gedraaid in je pc of als hij AMD certified is maar ik mag aanemen dat dat meestal goed is.
Zo heeft een andere gast in 1 dag 4 pro's naar de klote geholpen best wel jammer.
Verwijderd
Ps
Zeg niets over overclocken, kunnen ze van schrikken.>:)
als je mobo dat niet leuk vindt, tsja dan kan er wel is wat kaput gaan..
Dus zet de multiplier weer zoals ie hoort..
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
dit werkt in de meeste gevallen voor 99%
ik heb ook een keer zo iets gehad en mijn vriend ook en na het eruit halen van de cpu en het er weer inzetten werkt alles weer
zeker de moeite waar om te proberen
en 75 graden ??? wow das erg warm
misschien ligt het eraan dat de temp sensor niet goed ingesteld is ofzo want 75 graden is abnormaal
slaat nergens op, een kapotte proc produceert evenveel, zo niet meer warmte als een nog levende!Op zondag 14 oktober 2001 21:34 schreef The_YellowDog het volgende:
Een test of je CPU nog leeft: haal de koeler er vanaf, start je computer op, voel of ie nog warm wordt de proc, haal meteen de stroom er weer vanaf (niet langer dan 2 seconden doen).. zo nee: helaas, overleden..
veel succes,