Toon posts:

Stacraft loop vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Spellen zoals starcraft , age of empires enz. lopen bij mij sinds ik win2k erop gezet heb vaak vast , nu heb ik 98 en 2000 erop en nu gebeurd het in 98 ook ,heel vaag , bij andere spellen loop ik niet vast ,zoals quake 3 enz.
dit is heel irritant ,weet iemand misschien waardoor dit kan komen en hoe ik dit kan oplossen??

Verwijderd

Topicstarter
---->Kick<----

Verwijderd

Tja, het is nog steeds heel algemeen, kun je niet wat specifieker zijn?

Maar dus juist oudere spellen lopen vast, en nieuwere niet? Dat is of toeval of inderdaad heel vaag. Misschien gebruik je een heel nieuwe directx vresie (die directx 9 beta) of nieuwe betadrivers voor je videokaart waarmee nieuwere spellen wat beter mee om kunnen gaan?

Maar dus geen foutmeldingen maar echte vastlopers?

Verwijderd

Topicstarter
Gewone vastlopers , ik gebruik direct x 8.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 19:16 schreef -Nighthawk- het volgende:
Gewone vastlopers , ik gebruik direct x 8.
oud topic al maar ik zit nog steeds met het probleem , niemand die weet waar het aan zou kunnen liggen?
het gebeurd nu in windows 98 , en in xp , en eerder deed starcraft het altijd gewoon goed , ongeveer toen ik een nieuwe geluids kaart had gekocht begonnen de vastlopers maar ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben , ik denk van niet? het is een elephant geluidskaart..

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Probeer eens een andere geluidskaart te krijgen...

Het kan zijn dat die nieuwe geluidskaart met IRQ conflicten geeft, maar kan ik me haast niet voorstellen dat daar die bepaalde spellen door vastlopen.

Wat wel kan is dat die nieuwe geluidskaart weinig geheugen heeft, 128kb ofzo. Ik heb dat ook gehad met mijn Gravis Ultrasound >:). Daar zat heel weinig geheugen op en daardoor liepen spellen constant vast.
Dat oudere spellen dan vastlopen kan je dan evt. verklaren doordat die dan niet met zo weinig sfx-geheugen overweg kunnen.

Andere geluidskaart proberen zouk zeggen.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 20:48 schreef Scyth het volgende:
Probeer eens een andere geluidskaart te krijgen...

Het kan zijn dat die nieuwe geluidskaart met IRQ conflicten geeft, maar kan ik me haast niet voorstellen dat daar die bepaalde spellen door vastlopen.

Wat wel kan is dat die nieuwe geluidskaart weinig geheugen heeft, 128kb ofzo. Ik heb dat ook gehad met mijn Gravis Ultrasound >:). Daar zat heel weinig geheugen op en daardoor liepen spellen constant vast.
Dat oudere spellen dan vastlopen kan je dan evt. verklaren doordat die dan niet met zo weinig sfx-geheugen overweg kunnen.

Andere geluidskaart proberen zouk zeggen.
Thanks

Verwijderd

Ik denk dat ik het al weet, je hebt gewoon geen geduld :)
Op zondag 14 oktober 2001 15:04 schreef -Nighthawk- het volgende:
---->Kick<----
Na 5 min al...

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 12:05
Kijk eens of je geluidskaart een irq voor zich alleen heeft. Bij mij was win2k eerst ook heel instabiel, maar toen kwam ik erachter dat ik heel veel kaarten op hetzelfde irq had zitten. Toen heb ik wat met de geluids/netwerkkaarten zitten wisselen tot dat ze een eigen irq hadden, toen werkte alles weer goed.

In de handleiding van je moederbord staat ook vaak een schema'tje waarin je kunt zien welke pci sloten geshared zijn en welke niet, dat is ook wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 21:07 schreef Terr het volgende:
Ik denk dat ik het al weet, je hebt gewoon geen geduld :)
[..]

Na 5 min al...
Dat was een uur later hoor (14:09 en 15:04 daar zit toch wel iets meer dan 5 minuten verschil tussen?)
:?
Pagina: 1