zou iemand even kunnen meten hoeveel spanning uit de converter moet komen ? met een ingangsspanning van 12 volt ? bij mij komt er nog geen 1 volt uit.. en het lijkt mij sterk dat dat goed is ?
stroom waarschijnlijk niet veel (die meet je in Ampères)
spanning gok ik (heb hem niet zelf) een 70V of meer en na ontsteking veel minder...
spanning gok ik (heb hem niet zelf) een 70V of meer en na ontsteking veel minder...
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
bij mij komt er nog nieteens 1 volt uit
iemand die een ccfl convertor heeften die voor me kan meten ?
iemand die een ccfl convertor heeften die voor me kan meten ?
Verwijderd
III. Inverters
Het kan misschien raar klinken, maar een CCFL lampje krijg je niet aan de praat door er een 1.5 volt minibatterijtje op aan te sluiten. Nee, casemodders houden van de harde aanpak en daarom gaan we het buisje voederen met ongeveer 180 volt. Het ding starten is nog heftiger ! 600 à 800 volt is geen uitzondering om de combinatie kwik-argon tot lichtemissie aan te zetten ! Zoals we allemaal wel weten is de doordeweekse PSU niet uitgerust met aansluitingen waarop DANGER 800 VOLTS vermeld staat maar des te meer met molex connectoren die 12 en 5 volt leveren. Het zou mooi zijn wanneer we uit 12 volt een eenmalige piek van 800 volt kunnen halen en verder voor een continue aanvoer van 180 volt kunnen zorgen. Een omgekeerde transformator, zeg maar. Het apparaatje dat voor deze toestanden verantwoordelijk is, gaat met de naam inverter door het leven
ok en tis nog utzelfde invertortje dat ik heb ook 
pret.. leipe zooi
daarom reboote mijn pc dus
pret.. leipe zooi
daarom reboote mijn pc dus
Zijn die ccfl-etjes van display dan wel goed. Kwilde ze nl daar ook kopen.
perfectOp zondag 14 oktober 2001 15:39 schreef ajampaniki het volgende:
Zijn die ccfl-etjes van display dan wel goed. Kwilde ze nl daar ook kopen.
hij deed ut..
totdat ik met de onderkant van de printplaatmtegen mijn case aankwam
en.. ik heb mijn cfl doormidde gebroken toen ik erop leunde :(
maarja./ verder zijn ut goede dingen
aleen in eindhoven kosten ze 30 piek per ccfl + 30 voor de convertor
Pagina: 1