The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| aaargh@deepthought:/$ cat /proc/cpuinfo processor : 0 vendor_id : AuthenticAMD cpu family : 6 model : 3 model name : AMD Duron(tm) Processor stepping : 0 cpu MHz : 699.675 cache size : 64 KB fdiv_bug : no hlt_bug : no f00f_bug : no coma_bug : no fpu : yes fpu_exception : yes cpuid level : 1 wp : yes flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 sep mtrr pge mca cmov pat pse36 mmx fxsr syscall mmxext 3dnowext 3dnow bogomips : 1395.91 aaargh@deepthought:/$ uname -a Linux deepthought 2.4.10 #1 Sun Sep 30 23:44:07 CEST 2001 i686 unknown |
werkt dus prima
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| marcelm@galileo marcelm$ cat /proc/cpuinfo processor : 0 vendor_id : AuthenticAMD cpu family : 6 model : 3 model name : AMD Duron(tm) Processor stepping : 1 cpu MHz : 699.684 cache size : 64 KB fdiv_bug : no hlt_bug : no sep_bug : no f00f_bug : no coma_bug : no fpu : yes fpu_exception : yes cpuid level : 1 wp : yes flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 sep mtrr pge mca cmov pat pse36 psn mmxext mmx fxsr 3dnowext 3dnow bogomips : 1395.91 marcelm@galileo marcelm$ uname -a Linux galileo 2.2.19 #1 Tue Jun 12 16:35:38 CEST 2001 i686 unknown marcelm@galileo marcelm$ |
[edit] Wow... exact evenveel bogomips als deepthought, en dat terwijl het aantal mhz toch ietwat afwijkt... vreemd [/edit]
Maja, Red Hat 7.1 installeerde wel weer lekker dus uit eigen ervaring kan ik je zeggen...
Forget your fears...
...and want to know more...
Sommige oude distributies checkten tijdens de install wat voor processortype er in je kast zit, en de (toen net nieuwe) Athlons werden niet herkend.. was een probleem van de installer van de distributie.. niet van Linux zelf
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
SuSE 6.2 is dan ook OUD.Op maandag 15 oktober 2001 03:03 schreef Aetje het volgende:
'Kweet wel dat et met SuSe 6.2 NIET werkt...
Maja, Red Hat 7.1 installeerde wel weer lekker dus uit eigen ervaring kan ik je zeggen...
Ik heb 7.1 draaien zonder problemen.
Was vergeten te vertellen dat het bij mij op een Athlon 800 draait...
Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are
ok ok: het is geen linux
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
- debian 2.2r3
- suse 7.0
- mandrake 8.0
- freebsd 4.3
nog geen problemen gehad tot nu toe
Verwijderd
Zolang het maar x86 comp is, draait het heus wel.
Nee dus. Suse 6.2 (oud weet ik) crasht met een kernel panic tijdens booten op een Athlon (classic, TBird of anders).Op maandag 15 oktober 2001 15:07 schreef SpaReine het volgende:
dit gaat alleen over athlon optimalisatie, niet of linux draait op een amd.
Zolang het maar x86 comp is, draait het heus wel.
Forget your fears...
Nou weet ik wat voor processor er in mijn nieuwe bak moet
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
En dat ligt dan aan de processor?? Als je kernel je processor niet kan vinden (beetje vaag magoed) dan kan ie ook geen panics meer geven... Komt eerder door andere nieuwe hardware zoals UDMA100 kaarten enzoOp maandag 15 oktober 2001 16:15 schreef Aetje het volgende:
[..]
Nee dus. Suse 6.2 (oud weet ik) crasht met een kernel panic tijdens booten op een Athlon (classic, TBird of anders).
[deze advertentieruimte is te koop]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| [michel@wormhole] $ cat /proc/cpuinfo
processor : 0
vendor_id : AuthenticAMD
cpu family : 6
model : 3
model name : AMD Duron(tm) Processor
stepping : 1
cpu MHz : 796.613
cache size : 64 KB
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 1
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce
cx8 sep mtrr pge mca cmov pat
pse36 mmx fxsr syscall mmxext
3dnowext 3dnow
bogomips : 1589.24
[michel@wormhole] $ uname -a
Linux wormhole 2.4.10 #1 Sun Sep 30 19:22:02 CEST 2001 i686 unknown |
Draait als een zonnetje..
AMD Duron 700 + MSI mobo met VIA chipset
No problem
met papier mache kun je alles maken!!
Absoluut geen problemen mee gehad....
ALs het niet werkt licht het aan (onderdelen van) het moederbord...
http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...
NopeOp maandag 15 oktober 2001 17:32 schreef paus_j_p2 het volgende:
En is DDR-SDRAM 266Mhz FSB een probleem?
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Nee dus, het probleem was dat je serialnr. van je processor niet goed werd doorgegeven waardoor std. de verkeerde instructie-set gebruikt werd. Dit was echter simpel op te lossen door achter de lilo boot iets mee te geven. iets met cpuid en noserial ofzo!Op maandag 15 oktober 2001 16:59 schreef RG© het volgende:
[..]
En dat ligt dan aan de processor?? Als je kernel je processor niet kan vinden (beetje vaag magoed) dan kan ie ook geen panics meer geven... Komt eerder door andere nieuwe hardware zoals UDMA100 kaarten enzo
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Hij vind em wel, kan er alleen niet mee omgaan op een of andere manier. Heb inmiddels RH7 draaien, ga niet meer kijken precies welke vaudmelding ie geeftOp maandag 15 oktober 2001 16:59 schreef RG© het volgende:
[..]
En dat ligt dan aan de processor?? Als je kernel je processor niet kan vinden (beetje vaag magoed) dan kan ie ook geen panics meer geven... Komt eerder door andere nieuwe hardware zoals UDMA100 kaarten enzo
Forget your fears...
Verwijderd
Dit gebeurt natuurlijk net zo goed onder MS Windows, *BSD of BeOS, het is gewoon een hardwareprobleem. Heeft te maken met dataverlies dat kan optreden bij het versturen van grote hoeveelheden data over de bus van je ene HD naar de andere, voor zover ik me herinner.Op dinsdag 16 oktober 2001 14:45 schreef Shoikan het volgende:
Alles werkt perfect, op een kleinigheidje na. Indien je een nieuwe kernel bouwt, dan KUN je last hebben van kernel panics indien je specifiek de Athlon familie selecteert voor de compiler optimalisaties. Dit heeft te maken met een bug in de 686B southbridge van VIA, en niet met de CPU. Sommige BIOSen hebben daar een fix voor (mijn MSI K7T Turbo doet het wel goed) en doen het dus goed, andere niet (zoals mijn Jetway J663 Ultra).
Lijkt me niet slim om je systeem voor een PIII te gaan optimaliseren als je er geen hebt. Wat gaat hij doen als hij dingen gaat aanroepen die een PIII wel heeft, maar een Athlon niet (SSE is een slecht voorbeeld, maar het probleem lijkt me duidelijk). Je krijgt bovendien problemen dat er sommige bekende bugs in processoren zitten waarvoor dan een workaround wordt ingeschakeld. Als jij opgeeft dat je een PIII hebt, dat betwijfel ik of je Duron-bug wel wordt omzeild, wat natuurlijk later een probleem kan opleveren...Kies een willekeurige andere CPU (zoals de PIII familie, en alles werkt gewoon picobello.
* odysseus heeft overigens nog nooit problemen gehad met welke linuxversie dan ook op welke processor dan ook, dus je hoeft je daar niet druk over te maken. Let meer op de videokaart, want als je nu zo'n Kyro(II) koopt, dan kom je er zometeen achter dat daar geen drivers voor bestaan onder Linux en blijf je dus achter met een console, wat je waarschijnlijk niet wilt.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Zo erg zal het wel niet zijn hoorOp dinsdag 16 oktober 2001 17:31 schreef odysseus het volgende:
Let meer op de videokaart, want als je nu zo'n Kyro(II) koopt, dan kom je er zometeen achter dat daar geen drivers voor bestaan onder Linux en blijf je dus achter met een console, wat je waarschijnlijk niet wilt.[/me]
Ik denk dat je er best beeld uit krijgt (al is het maar met de vesa driver), maar 3D kun je op het moment inderdaad vergeten.
Goed opletten welke videokaart je koopt is overigens (ondanks mijn genitpick) wel een goed advies.
Ik ga ervan uit dat je met een standaar VGA-driver wel iets van beeld op je scherm krijgt, maar 640x480 op een 17"@60Hz met misschien wel 16 kleuren is toch iets wat snel gaat vervelen...
* odysseus wil zijn TNT2 M64 wel eens vervangen, en dan door een exemplaar wat wel goede opensource drivers heeft. De drivers van NVidia zijn goed, maar closed-source, en de open-source drivers kunnen niet eens fatsoenlijk een divx'je afspelen. Matrox lijkt me wel wat, al is het duur. En anders is er nog de Radeon, al zijn de drivers daarvan ook niet helemaal je van het heb ik begrepen.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Inmiddels zijn we bij SuSE 7.2 aangeland en deze doet het
perfect. Einde van deze maand zal 7.3 beschikbaar zijn.
(Yes.. ik ben SuSE minded... omdat je het bij de meeste
computerzaken (zelfs de DIXONS) kunt kopen.
(nee geen distributie war please....))
De verkeerde instructieset?? Dat lijkt me onzin. Een Athlon processor gebruikt dezelfde instructies als de 386. Het kan zijn dat een installer het checkt, maar dat heeft verder weinig met de kernel te maken. En zoals ik al zei, als een kernel je processor niet kan vinden ofzo, dna kan ie ook geen errors uitpoepen...Nee dus, het probleem was dat je serialnr. van je processor niet goed werd doorgegeven waardoor std. de verkeerde instructie-set gebruikt werd. Dit was echter simpel op te lossen door achter de lilo boot iets mee te geven. iets met cpuid en noserial ofzo!
In principe werkt dat als een zonnetje hoor, een Atlon XP vreet nog steeds dezelfde instructies als de 386...Op dinsdag 16 oktober 2001 19:12 schreef noMSforme het volgende:
Je gaat toch oom geen Win 3.1 op een Athlon XP draaien? Dan kun je ook problemen verwachten denk ik.
Verwijderd
Mwaaaaaah, ik denk dat je met de vesa driver een kans maakt op 1024x786 bij 16bits kleuren. Maar zonder enige acceleratie ja (en al helemaal geen 3D).Op dinsdag 16 oktober 2001 18:53 schreef odysseus het volgende:
Ik ga ervan uit dat je met een standaar VGA-driver wel iets van beeld op je scherm krijgt, maar 640x480 op een 17"@60Hz met misschien wel 16 kleuren is toch iets wat snel gaat vervelen...