Toon posts:

Hoe stil is water koeling nou precies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat onderzoek gedaan naar welke componenten je nodig hebt voor het water koelen van je cpu. Ik ben allergisch voor lawaai en ik ben benieuwd hoe stil het nou werkelijk is. Ik ben op de volgende conclusie gekomen:

1x waterpomp 800l/h (hoeveel dB??)
2x fans op radiator (Papst 8412NGL genoeg?)

Dit zijn volgens mij de enigste componenten die echt geluid produceren. Waarmee is dit dan ongeveer te verglijken? Ik heb gesearcht, maar helaas geen goed andwoordt kunnen vinden. Ik weet niet wat voor een pomp je nodig hebt (liter/uur) maar ik heb maar een gemmiddelde genomen. :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:10

JT

VETAK y0

2x fans op radiator (Papst 8412NGL genoeg?)
Als jij een bak heb waar 22 liter water in kan, heb je geen radiator meer nodig :) Dus ook geen 2 fans :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 13:32 schreef JT het volgende:
Als jij een bak heb waar 22 liter water in kan, heb je geen radiator meer nodig :) Dus ook geen 2 fans :)
Als ik waterkoeling neem dan wil ik het het lieft volledig wegwerken in de kast. Ik denk dat de fans dan wel nodig zijn. :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

zet ze op 7 volt en je hoort dan alleen nog maar je voedingsfan en je hdd's

iStockphoto

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 13:43 schreef cheshire87 het volgende:
Dat is niet echt nodig, aangezien je 12dBA echt niet kan horen (met/zonder kast dicht). De vraag is eigenlijk: "Hoeveel geluid (dBA's) maakt de pomp?" 8-)

Ik heb zelf thuis een aquarium (1000 liter) en die maakt ongelooflijke herrie, om van te :r !!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 13:43 schreef cheshire87 het volgende:
Mijn harde schijf heb ik al geisoleerd dus die kan ik echt niet meer horen. Ik vraag me vooral af hoeveel geluid zo'n pomp maakt. Dit heb ik nog nergens kunnen vinden op het internet.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Als je je fans op 7V zet hoor je die niet meer, pomp (ik heb een Sicce Idra) is heel stil; hij zit in een reservoir. Het enige probleem van dat pompje is dat ie (als je niet oppast) een beetje wil gaan trillen.

Bij mij overstemmen m'n HDD's en vooral m'n CD-ROM elk geluid in m'n kast :(

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp heeft de radiator maar heel weinig airflow nodig om de temp laag te houden. En als je die pomp vast maakt met rubbere ringetjes dan is die ook echt stil te noemen.

Verwijderd

als je de Fan's ook met rubbertjes ertussen vastzet,
zijn deze ook een stuk stiller >:)

De trillingen van de ventilator zelf worden zonder rubbertjes doorgegeven aan de PC-behuizing (resonantie)

(Bij een auto bijvoorbeeld word de motor ook in rubbers opgehangen. ;) )
Pagina: 1