Casema broadband via ISDN kabel?

Pagina: 1
Acties:

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-06 23:15
hallo,
ik vroeg me af of het mogelijk is om Casema broadband via een ISDN kabel te gebruiken, dit omdat ik nog een ISDN kabel door het huis heb lopen, en dus niet die UTP kabel helemaal door de kruipruimte hoef te trekken.

Ik heb het al eens geprobeerd maar toen kon casema geen verbinding maken, dus waarschijnlijk sloten de stekkertjes niet goed op elkaar aan(ISDN-lijn --> UTP), is het met wat 'geknutsel' wel mogelijk om deze 2 op elkaar aan te laten sluiten?
Ik weet dat utp 8 dradig is en de ISDN maar 4 dradig ik hoorde van de kabel monteur dat voor de casema verbinding er toch maar 4 worden gebruikt(meer wist hij ook niet).

Iemand die dit weet??

grt
Alien

ps: search leverde niets op...

Verwijderd

Voor een 10mbit ethernetverbinding over utp worden de aders 1, 2, 3 en 6 gebruikt.
Voor isdn zijn dit meen ik 3, 4, 5 en 6 oid.
Als je aan beide uiteinden stekkertjes vervangt op zo'n manier dat ader 1 van de ene stekker verbonden is met ader 1 van de andere stekker en ader 2 met ader 2 en hetzelfde voor 3 en 6, dan moet dit gewoon lukken.
Kijk wel hoe de 4 draadjes in paren verdeeld zijn. Het beste kan je voor aders 1 en 2 een getwist paar draden pakken en voor 3 en 6 het andere paar.
Succes ermee.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:40
Kan wel, maar dan moet je er nieuwe stekertjes aanzetten.

ISDN gebruikt van de RJ-45 plug de middelste 4 pinnen (3 t/m 6) en een netwerkaansluiting gebruikt pinnen 1, 2, 3 en 6.

Let er wel op dat het twisted pair kabel is.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 23:50

Tourniquet

Hiya, fellas!

Zolang je ervoor zorgt dat het een straight UTP-kabel wordt (zoals hierboven beschreven) zou het moeten werken!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• _Alien_
aha ok, dus als ik het goed begrijp: de stekkers zijn identiek, alleen gebruikt isdn andere draden. Kan ik nu gewoon de huidige ISDN stekker aanpassen dat de draden op de juiste plek zitten?

grt.
alien

Verwijderd

Ja, maar aanpassen zal niet echt lukken, omdat die stekkertjes, als ze eenmaal dichtgeknepen zijn, niet meer hergebruikt kunnen worden.
Dus even 2 nieuwe stekkertjes halen en 'n rj45 tang lenen.. of kopen voor iets meer dan 30 piek, want het is altijd handig er eentje te hebben.

• _Alien_
OK, fenks voor de info, ik ga eens aan de slag.
Kun je die Rj45 stekkertjes trouwens gewoon in een electronica/telefoonzaak kopen?
Pagina: 1