Toon posts:

netwerk voor thuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een schema aan het maken van hoe ik thuis een netwerk kan bouwen. Ik wil het zo doen dat in elke ruimte minstens 2 wandcontactdozen komen. In totaal zal dit uitkomen op zo'n 20 tot 30 aansluitingen door het hele huis. Hoe pak ik dit het beste aan? Moet ik al gaan werken met een patchkast??? Of volstaat zelfs een hub/switch hier al voor? Verder lijkt het me dat ik gewoon kan werken met utp cat5. Heeft iemand suggesties hiervoor?
Vriendelijk bedankt alvast

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Waarom zoveel aansluitpunten :?

Om hoeveel pc's gaat het dan wel niet...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat in eerste instantie om een stuk of 8 pc's. Maar ik wil dit graag uitgebreidt hebben. Kan ik ook nog es een lanparty enzo houden :P

Verwijderd

Ik zou een Kleine patch kast kopen eentje waar 4 panelen inpassen ofzo dan hang je er een paneel in of 2 ligt er aan hoeveel connectors er op he paneel kunnen en een 19 inch switch dat is wel zo mooi

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:36
Op zich kun je natuurlijk gewoon 20/30 kabeltjes maken met aan de ene kant de wandcontactdoos, en aan de andere kant een normale RJ45 connector. Dan kun je volstaan met een gewone switch/hub. Het is echter veel handiger een patchpanel te gebruiken. Je bent wel meer geld kwijt (je hebt extra patchkabels nodig, en een patchpanel is ook niet goedkoop), maar het heeft als extra voordeel dat je vrij makkelijk ook bijvoorbeeld je telefoon over dezelfde draadjes kunt gebruiken.