Toon posts:

W2k callback Dial-up verbinding Shiva

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat dit hier moet komen te staan.

Oke, ik ben dus bezig om een Dial-up verbinding met het werk te maken onder W2k professional. Heb de search al gebruikt, mijn probleem komt daar niet voor.
Wat is het geval: Op de zaak staat een Shiva inbelserver, deze is zo geconfigureerd dat je na in gave van je user id en ww terug wordt gebeld zodat je een veilige (en goedkope) :) verbinding met de zaak hebt. Na aanmelding wordt de verbinding verbroken door de shiva die vervolgens gaat terug bellen. Ik krijg echter de melding dat de communicatie niet gelukt is en dat er na 60 sec opnieuw geprobeerd wordt om een verbinding te maken, terwijl W2k/modem eigenlijk moet wachten op een callback. :? Nergens heb ik hiervoor een oplossing gevonden.
Hebben jullie misschien dé oplossing?

Verwijderd

Weet je zeker dat het account op de zaak goed is ingesteld? Jou telefoonnummer e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 13:21 schreef RenevdVeen het volgende:
Weet je zeker dat het account op de zaak goed is ingesteld? Jou telefoonnummer e.d.
Account is ok, wordt ook terug gebeld.

Verwijderd

Heb je die shiva software ook geinstalleerd op je pc ?

Verwijderd

Topicstarter
Niet geinstalleerd, ook nooit nodig gehad onder w95/98. Is dat onder w2k wel nodig?

Verwijderd

Of het echt nodig is weet ik niet... normaal installeren ik altijd die clients icm een shiva lanrover ( ik neem aan dat je zo'n kastje hebt staan )

suc6

edit:

heb je in je ras verbinding wel callback vinkje aanstaan ?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-08 13:41

Tags NL

Harmful or Harmless?

Op werk hebben we ook een Shiva Radius server staan en onder Windows 2000 is het,zover bekend en ik heb echt veel geprobeerd, niet mogelijk om terug gebeld worden.. Je kunt wel dial-up verbinding krijgen maar dial-back lukt niet onder Windows 2000...

Je telefoon thuis gaat wel over maar windows 2000 neemt hem niet op, die snapt niet echt wat hij ermee moet doen |:(

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 20:12 schreef DRG het volgende:
Of het echt nodig is weet ik niet... normaal installeren ik altijd die clients icm een shiva lanrover ( ik neem aan dat je zo'n kastje hebt staan )

suc6

edit:

heb je in je ras verbinding wel callback vinkje aanstaan ?

Ras verbinding kan ik niet vinden nog installeren.

Verwijderd

Okay, waar je op moet letten.

Normaal gesproken install je het modem onder je server.

Vervolgens installeer en configureer je RAS, wat betekent dat je aan moet geven wat een modem mag. Oproepen aannemen, Zelf bellen, of alle 2.
Vervolgens in Usermanager gebruikers dialin rechten geven, + de terugbel permission. Als je de telnr's predefined, wel oppassen dat je een extra 0 bij ut nummer inzit, dit heeft te maken met de tel.ctrales die vaak een extra 0 vereisen.

tis echt niet moeilijk hoor...

Verwijderd

Gebruik je ISDN om in te bellen ?
Zo ja , staat je telefoonnummer wel ingesteld op de ISDN adapter ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat we de verkeerde kant opgaan.
De Shiva server staat dus op het werk. Hierin staan de profiles van de gebruikers die mogen inbellen, met de optie om terug te bellen. Dit is dus allemaal geregeld in de Shiva. De Shiva zelf hangt weer aan het netwerk.
Thuis heb ik een pc met W2k professional staan, pas geuped van Win98Se. Onder Winn98Se was het aanmaken van een dialup verbinding met de juiste protocollen voldoende om contact te maken met de Shiva, na het handjeschudden werd de verbinding verbroken en ging dialup verbinding wachten op een callback van de Shiva, die op zijn beurt keurig terug belde, handje schudden en voila de verbinding was tot stand gekomen.
Hetzelfde heb ik nu binnen w2k gedaan, alleen als de Shiva ophangt om terug te bellen is w2k van slag en zegt dat de verbinding niet gelukt is en dat er binnen een minuut weer geprobeerd wordt om een verbinding tot stand te brengen. Onder tussen belt de Shiva braaf terug verwachtend dat de pc staat te wachten op de verbinding.
In principe is er niks veranderd aan de configuratie van de Shiva, onder Win98Se gaat ?t nog steeds goed, alleen W2k snapt er de ballen van. :(
Pagina: 1