Toon posts:

ms access op php4 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een dynamishe website maken, de gegevens wil ik invoeren met MS access.

Nou zoek ik een goede webhoster die niet al te duur is die een Php4 application server gebruikt met een OLE-db interface die MS access ondersteunt(dit omdat ik een cursus ms access heb gehad en Mysql ken ik niet)

Wie kan mij hier mee helpen???

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Ik heb nog nooit van een host gehoord die access db's aanbiedt, wel MySQL, hier en daar PostgreSQL en op sommige betaalde hosts ook MS SQL.

Kun je niet beter je data in MS Access invoeren, exporteren als .csv en dan via PHPMyAdmin in MySQL proppen?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 10:27

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Beide databases zijn gebaseerd op SQL, dus met een beetje oefenen en uitproberen moet je het ook wel met MySQL lukken ...

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Zulke providers bestaan wel, maar hou er rekening mee dat deze een stuk duurder zijn dan wanneer je een 'standaard' pakket neemt op Linux/Apache/MySQL/PHP in plaats van WinNT/2000 waar het in jouw geval waarschijnlijk op neer gaat komen. Het prijsverschil zit hem voornamelijk in de licentie voor Windows die de hosting provider moet betalen.

Als je het extra geld er toch voor over hebt, kijk dan op
http://www.webhosters.nl of zo.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 12:56 schreef Gerco het volgende:
Ik heb nog nooit van een host gehoord die access db's aanbiedt, wel MySQL, hier en daar PostgreSQL en op sommige betaalde hosts ook MS SQL.

Kun je niet beter je data in MS Access invoeren, exporteren als .csv en dan via PHPMyAdmin in MySQL proppen?
Als dit mogelijk is dan lijkt me dit ook wel ok, gaat het zo gemakkelijk als je hierboven beschrijft?, graag wil ik hier wat meer info over.

thx

Verwijderd

Je zou ergens even phpMyAdmin moeten gebruiken, nieuwe table's aanmaken heb je zo geleerd -> al is leren er niet echt bij, gewoon klikwerk. Dus ergens een MySQL database aanvragen(als ik online bij icq ben vraag maar ff) en dan ff testen. Indien je het importeren van de .csv lukt kan je ergens een betaalde hoster zoeken...
Een ding trouwens MySQL ondersteunt geen foreign keys opzich niet vervelend, is maar dat je het weet.

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Op zondag 14 oktober 2001 13:59 schreef Menziman het volgende:

[..]

gaat het zo gemakkelijk als je hierboven beschrijft?, graag wil ik hier wat meer info over.
Als je voor de gemakkelijke oplossing gaat, is het volgende een optie: MyODBC installeren op je eigen pc, een DSN maken en je kunt vervolgens tabellen direct vanuit Access exporteren. In Access: rechts klikken op tabelnaam, export table, ODBC kiezen, DSN kiezen, klaar!

Uitleg: http://www.i-p-d.nl/mysql-acces.php3

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Pagina: 1