vraagje over onderdelen op convertor

Pagina: 1
Acties:

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02
ik weet niet echt waar ik ut moet plaatsen.. het gaat over elketronica componentje van mijn convertor voor CCFL.. ik zou graag weten wekle onderdleen dit zijn..

is er iemand die weet hoeveel K die westandjes zijn die erop zitten ? (kleurcode oranje oranje rood goud weet nie of da boeit maar toch :p)
dan zit er nog een oranje blokje op (condensator? 63V 68nJ wat is dat?)
een blauw blokje: (volgens mij ook een condenstator staat op 27J 3KV)
w zwartje halve buisjes met 3 pootjes... ik weet neit wa voro dingen dit zijn.. is hier maar 1 soort van ? of heb je versschillende waarden ? er staaat op: D1616 A GC012

dan zit er nog een zwart buisje op..

verder staat op de printplaat bij de weerstandjes R1 en R2 (resistor neem ik aan ? moet dus weten hoeveel k ze zijn)

bij de oranje en rode blokjes staat C2 en C2 (condensator dus ? kan ik in winkel naar die dingen vragen met de bovengenoemde waardes?)

bij die 2 zwarte kblokjes staat Q1 en Q2

en bij de zwarte cylinder staat nix.. aleen ik mis de C1 dus dat zal dan wel C1 zijn ?

awja en een zwartblokje met gele tape en veel pootjes.. de convertor zwelf lijkt mij..weet iemand wat voor 1 dat is ? zodat ik die los kan kopen ?

dus op een rijtje.. wat zijn de onderdelen ? :p

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 22:19
Op zondag 14 oktober 2001 12:46 schreef cryptapix het volgende:
ik weet niet echt waar ik ut moet plaatsen.. het gaat over elketronica componentje van mijn convertor voor CCFL.. ik zou graag weten wekle onderdleen dit zijn..

is er iemand die weet hoeveel K die westandjes zijn die erop zitten ? (kleurcode oranje oranje rood goud weet nie of da boeit maar toch :p)
w zwartje halve buisjes met 3 pootjes... ik weet neit wa voro dingen dit zijn.. is hier maar 1 soort van ? of heb je versschillende waarden ? er staaat op: D1616 A GC012

verder staat op de printplaat bij de weerstandjes R1 en R2 (resistor neem ik aan ? moet dus weten hoeveel k ze zijn)

bij de oranje en rode blokjes staat C2 en C2 (condensator dus ? kan ik in winkel naar die dingen vragen met de bovengenoemde waardes?)

en bij de zwarte cylinder staat nix.. aleen ik mis de C1 dus dat zal dan wel C1 zijn ?

awja en een zwartblokje met gele tape en veel pootjes.. de convertor zwelf lijkt mij..weet iemand wat voor 1 dat is ? zodat ik die los kan kopen ?

Alles is los te koop alleen dat

[quote]
zwartblokje met gele tape en veel pootjes..
[/qoute]
Is denk ik niet zo verkrijgbaar
dat is een trafo btw ...
en je kunt hem natuurlijk altijd zelf wikkelen :P

Repareren doe je zo.

• cryptapix
hmz mijn oom werkt op bedrijf waar ze trafos etc maken.. die kan dat moooi voor me doen ;p

maar.. als er een odnerdeel snel kapot gaat aan welk moet ik dan denke ?

• dijkmane
  • Laatst online: 19-08 09:08

dijkmane

biertje ?

Op zondag 14 oktober 2001 12:46 schreef cryptapix het volgende:

oranje oranje rood goud is een weerstand van 3300 ohm met afwijking van 5%

codering is :
zwart, bruin, rood, oranje, geel, groen, blauw, violet, grijs, wit.

dat is 0-9

bruin, rood, goud, zilver

dat is 1, 2, 5, 10 % afwijking.

dus oranje (3) oranje (3) rood ( maal 10^2 ) goud (5%)

die Q1 en Q2 zijn transistoren en daar zijn meer dan 100.000 soorten van....
die 63V van de condensatoren is de maximale spanning en 68nJ zal waarschijnlijk 68nF(arrad) betekenen.
maar die andere van 27J is geen 27F, die bestaat niet.

zwarte cylinder zal een diode zijn, staat er een streep op ?

merk op dat alle waarden in de E12 reeks vallen, dus zijn :
10, 12, 15, 22, 27, 33, 39, 47, 56, 68, 82.

tot zo ver de electronica les,

maar wat is er aan de hand met het ding ???

en het gebruik van correcte spelling komt de leesbaarheid ten goede ;)

specs : wil je niet weten

• cryptapix
nou het convertor voor mijn CCFL werkt niet..
temisnte.. me ccfl doet het niet..
ik heb um laten doormeten maar wat er nou precies kapot is wist ie niet en hij zou er morge op zijn werk naar laten kijken..

weet iemand hoeveel volt er uit zon convertor moet komen om je ccfl te laten werken ?

• dijkmane
  • Laatst online: 19-08 09:08

dijkmane

biertje ?

ik vind het allemaal prima hoor, maar WTF is een ccfl ??

specs : wil je niet weten

• cryptapix
een soort van neon lichie dat niet war word..
Cold Cathode Fluorescent Light :)

ik weet al.. hij heeft een startvoltage van 800 volt en cxonstant 180 volt nodig :p

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 22:19
Op zondag 14 oktober 2001 13:48 schreef cryptapix het volgende:
nou het convertor voor mijn CCFL werkt niet..
temisnte.. me ccfl doet het niet..
ik heb um laten doormeten maar wat er nou precies kapot is wist ie niet en hij zou er morge op zijn werk naar laten kijken..

weet iemand hoeveel volt er uit zon convertor moet komen om je ccfl te laten werken ?
Niet aansluiten zonder het buisje he !

wat er kapot kan gaan ??
je transistors (halve rondjes)
en je trafo / hoogspannigns condensator kunnen doorslaan

Repareren doe je zo.

Pagina: 1