Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Zie mijn ondertitel!!! ook al is het dunne stront het hoeft niet traag te zijn!!!Op zondag 14 oktober 2001 14:34 schreef Ragonite het volgende:
Neem NOOIT een Jetway! Heel onstabiel en sloom als stront door een vergiet..
The devil is in the details.
geleuterOp zondag 14 oktober 2001 14:34 schreef Ragonite het volgende:
Neem NOOIT een Jetway! Heel onstabiel en sloom als stront door een vergiet..
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
i815(EP), VIA 694T, SIS 635T?
ASUS TUV4X, is dat wat? Op de Asus Site kan ik er nieks over vinden.
Prestaties die knap dicht in de buurt van de veel duurdere jongens komen, tegen bijna de helft van de prijs.
Is trouwens het meest stabiele mboard wat ik ooit gehad heb
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
just my 2 cents
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Verwijderd
ps dit bord gaat tot 166 fsb.
Verwijderd
zie http://www.tweakers.net/nieuws/18547De tekst begint met een korte introductie over de verschillen tussen Tualatin en de normale Pentium III. Zo hebben een tiental van de totaal 370 pinnetjes aan de onderkant van de chip een nieuwe functie gekregen, wat meteen ook de reden is dat de chipset van je moederbord hiermee om moet kunnen gaan. In het geval van de 815 chipset zul je dus moeten zoeken naar een B-step versie, VIA heeft het iets overzichtelijker gehouden door een T achter de naam te voegen.
Hou dit ff in je achterhoofd...
Verwijderd
het is niet een slecht bord, maar voor die 75 piek meer zou ik voor de abit gaan
Verwijderd
Verwijderd
de MS 6337 is andere naam voor het bord wat ik noemde, nl de mijne, let chter wel op welke versie je neemt, ze ondersteunen niet allemaal de tualatin, en sommige zijn micro atx de 815ept Pro iig wel
Je moederbord is het meest belangrijke gedeelte van je systeem, om daarop te bezuinigen is zonde. Neem gewoon een a-merk met een goede reputatie en wat kost een goed moederbord nog vergeleken met een paar jaar geleden?
u can fool all people some time and fool some people alltime
Verwijderd
Dat "met intel" kan je net zo goed weglaten.Op maandag 15 oktober 2001 01:18 schreef outlaw het volgende:
Via met intel is waardeloos
Maar ff serieus als je een intel ipv een amd processor neemt doe je dat toch vanwege de betrouwbaarheid en stabiliteit (om nog zo'n zinloze discussie te voorkomen: of het nou waar is of dat is toch de reden waarom een geinformeerd iemand voor intel kiest) dus waarom zou je het dan verpesten door een via mobo te nemen. Als je dat doet kan je er beter een XP op zetten.
Ik kies voor het eerste. Maar ik ken ook wel mensen die voor het laatste kiezen.
Geef mij maar een Warsteiner.
Ik kies waarschijnlijk voor dit mobo (MSI 6337) vanwege de gunstige prijs/kwaliteit verhouding. Een intel chipset en toch maar f250. Ook heb ik van iemand vernomen dat je er erg goed mee kan overklokken, dus wat wil ik nog meer?
Ik weet niet wie je dat heeft verteld, maar luister er iig nooit meer naar..VIA heb ik sowieso afgezworen. Ik neem de intel omdat ik heb vernomen (THS) dat er erg goed mee overgeclockt kan worden in tegenstelling tot de Duron.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Nou wellicht ben ik de enige hier die met ervaring spreekt, want ik heb een 1200 celly (3 dagen binnen en 2 dagen uptime nu) en een TUV4X (asus) en tot nu toe is dit rete stabiel. Eerst zat er een 667 Eb op dat plankje en dat was ook ok. Dus ff de juiste(laatste) 4in1 installeren en alles is ok!
Ik ga van de week nog ff kijken of ik die hem op 133 mhz ipv 100 mhz bus kan laten lopen, is tie lekker 1,6 Ghz! (wat voor cooling weet ik nog niet maar ik denk een Thermalright SK6 met 92 mm fan @ 2500rpm lekker stil)
(haakjes roelen)
ik ga het proberen, maar moet eerst ff een goede heatsink hebben, de coolemaster die ik nu heb zal het denk ik niet trekkenOp donderdag 18 oktober 2001 15:02 schreef Breepee het volgende:
Vertel ff graag of het lukt om um op 1600 te krijgen. En vertel er effe bij hoeveel graden hij is. Dat zou ik erg fijn vinden omdat ik um natuurlijk ook op 1600 wil krijgen.
Daar heb je gelijk in en coolermaster zegt dat hij tot 2.2 ghz moet kunnen bij de .13 CPU's. Ik ga binnenkort ff aan het OC ik heb er nu weinig tijd voor vandaar, en ik wil (nu nog ff) graag een erg stabiel systeem houden.Op donderdag 18 oktober 2001 17:10 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
geen grote HSF combo ndig voor deze tuala's , zijn 013u, dus lekker koel
Zonder vette koeling (lees: met de standaard fan) heb ik de Celleron op 1,333GHz lopen.
Machine draait apache, winmx, XP ICS en
Temp :45 graden
MAW Super stabiel, aanrader
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
celeron fcgpa2 mmar in de pricewatch ben ik hem nog niet tegen gekomen
Wie weet waar deze te koop is
Verwijderd
http://www.yfm-computers.nl/shop.htm
http://www.venemacomputers.nl/
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:00 schreef fibertje het volgende:
hallo memendo ik ben ook op zoek naar een tualatin 1200
die heb ik vandaag nog getest met een celerie 1200 en draaide perfect alleen gaf de bios hem verkeerd aan.Op zondag 14 oktober 2001 18:03 schreef Breepee het volgende:
Deze dan:
MS-6337 LE5 (MS-6337 LE5)
815EP chipset en f255?
Na een bios update was ie weer goei
www.rsh.nlOp zaterdag 20 oktober 2001 18:05 schreef rickyenslingertje het volgende:
Veenema,.yfm, kijk hier
http://www.yfm-computers.nl/shop.htm
http://www.venemacomputers.nl/
[..]
http://www.tweakers.net/pricewatch/21366Op zaterdag 20 oktober 2001 17:00 schreef fibertje het volgende:
hallo memendo ik ben ook op zoek naar een tualatin 1200
Dus daar is tie dan.
Ps hij loopt nu op 1500mhz das op 125mhz fsb en niet meer dan 42 graden full load. (92mm, 42 cfm fan op een coolermaster)
Eerst ga ik dit testen op stabiliteit voordat ik na 1600 of mischien hoger ga, maar het zal nog wel ff duren, er zijn ook andere users op deze pc dus stabiliteit is van groot belang
Ah, dat is fijn om te weten! heb je hem ook l overgeklokt? ik zou namelijk graag weten of jij em stabiel op 1600 kan krijgen.Op zaterdag 20 oktober 2001 18:12 schreef pliesie het volgende:
[..]
die heb ik vandaag nog getest met een celerie 1200 en draaide perfect alleen gaf de bios hem verkeerd aan.
Na een bios update was ie weer goei
maar volgens de asus site gaat op een tuslc2-c bord ,
een celeron 900mhz maximaal met de 0.13 core tualatin.
Ik kom er niet meer uit hoor denk toch maa dat ik hem er maar gewoon inpleur
En wil 1600 MHZ al lukken?[b]Op zaterdag 20 oktober 2001 18:29 schreef memendo
Dus daar is tie dan.
Ps hij loopt nu op 1500mhz das op 125mhz fsb en niet meer dan 42 graden full load. (92mm, 42 cfm fan op een coolermaster)
is geen tualatin volgens de info is het een normale met een core van 0.18 zie info intel op die site
tualatin heeft core 0.13
exerion de moderator heeft mijn topic ook al van de site af geflikkerd en daar na toe verwezen.
er klopt niks van
waar de cely 1200 tualatin met een core van 0.13
met 100/133 bus ondersteuning nog nergens gezien
Maar wat ik eigenlijk wil weten is of iemand een celly op 1600 heeft gekregen, en als het niet lukt waarom niet?
Neeh niet overgeklokt is van de zaak.Op zaterdag 20 oktober 2001 18:30 schreef Breepee het volgende:
[..]
Ah, dat is fijn om te weten! heb je hem ook l overgeklokt? ik zou namelijk graag weten of jij em stabiel op 1600 kan krijgen.
dus dat mag niet
Verwijderd
120 FSB loopt hier 100% stabiel..
suc6
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb hier zelf een Pentium 3 1000 op een fsb van 165 draaien!
Dat is mogelijk omdat je de pci-bus kan terugzetten.
1 vraag: In hoeverre is de PCIbus gerelateerd aan de IDE connectoren? Mijn schijf kan er namelijk niet tegen als de fsb 10mhz of meer dan normaal is.