Celeron 1200+

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Welk moederbord raden jullie mij aan voor deze processor? Een met intel chipset (i815EP) of een Via chipset (694T)? En als merk moederbord een jetway (goedkoop) of een Abit/Asus?
Met uitleg graag.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Neem NOOIT een Jetway! Heel onstabiel en sloom als stront door een vergiet..

Verwijderd

Abit goed te oc'en.. gewoon prima bordje, zelfde geldt voor Asus.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:54
neem wel een bordje dat de tualatin core van de celly 1200 ondersteund, anders heb je er niks aan...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 14:44
Op zondag 14 oktober 2001 14:34 schreef Ragonite het volgende:
Zie mijn ondertitel!!! ook al is het dunne stront het hoeft niet traag te zijn!!!

The devil is in the details.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 14 oktober 2001 14:34 schreef Ragonite het volgende:
geleuter :) heb jaaaaren gedraaid met superstabiele jetway 430FX (pentium) en 440LX (pentium2) borden ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Brent
  • Nu online
En welke chipset?
i815(EP), VIA 694T, SIS 635T?

ASUS TUV4X, is dat wat? Op de Asus Site kan ik er nieks over vinden.

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 21:44
Jetway is absoluut waar voor zijn geld
Prestaties die knap dicht in de buurt van de veel duurdere jongens komen, tegen bijna de helft van de prijs.

Is trouwens het meest stabiele mboard wat ik ooit gehad heb

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb liever toch 'n gerenomeerd merk

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:47

-ET-

Phone Home

Ik heb zelf voor een maandje een Jetway mobo gehad. Deze was echter met een TB1200 op FSB 200 niet stabiel te krijgen. Vervolgens met dezelfde config alleen dan een msi bord er in en werkte als een trein. Dus uit ervaring zeg ik dat jetway redelijk brak is. Maar misschien zijn er mensen die het wel stabiel hebben gekregen.

Verwijderd

abit ST6, is met i815 chipset, ik heb zelf de MSi 816EPT - Pro, maar deze is redelijk, en valt wat tegen met overclocken, ik zou voor stabiliteit gaan, DUS voor een intel chipset, tenzij je meer dan 512MB geheugen erin wil stoppen, ga dan voor de via, want de i815 kan max 512 hebben.

just my 2 cents

• MGSNK
  • Laatst online: 10:54
neem de TUA266, dat schijnt een ZEER goed bord te zijn, gaat tot 160 fsb en kan DDR en SDR aan!!!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

ddr icm p3 is 3% verbetering tov sdram, en het blijft een ali chipset, ik bedoel laat ze dat ding eerst maar "volwassen" maken

ps dit bord gaat tot 166 fsb.

Verwijderd

De tekst begint met een korte introductie over de verschillen tussen Tualatin en de normale Pentium III. Zo hebben een tiental van de totaal 370 pinnetjes aan de onderkant van de chip een nieuwe functie gekregen, wat meteen ook de reden is dat de chipset van je moederbord hiermee om moet kunnen gaan. In het geval van de 815 chipset zul je dus moeten zoeken naar een B-step versie, VIA heeft het iets overzichtelijker gehouden door een T achter de naam te voegen.
zie http://www.tweakers.net/nieuws/18547

Hou dit ff in je achterhoofd...

Verwijderd

ja dat deden wel al :) alle genoemde borden zijn tua ready

• Brent
  • Nu online
Zelf dacht ik ook aan de Abit ST6, maaraangezien ik een klein budget heb, wil ik de Asus TUV4X wel overwegen. (Asus f250, Abit f325). Wat is het verschil in stabiliteit/snelheid tussen de VIA® Pro133T Chipset en de Intel i815?

Verwijderd

ik heb hiervoor een CUV4X gehad ICM een celeron 850 , ik moet zeggen het viel me niet _echt_ tegen, maar hij was zeker onstabieler dan mijn huidig bord, en het probleem met via zijn de VIA drivers, JE BLIJFT UPDATEN ook kut is de compatibillity, bijv. sblive, southbridge die geen groote hoeveelheden MB/sec aankan en vervolgens op ze bek gaat, enz

het is niet een slecht bord, maar voor die 75 piek meer zou ik voor de abit gaan

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:16

LopeZ

Too much is never enough

Verschil is er niet, er zweren mensen bij intel maar der is niets mis met via. Zal eerder liggen aan de andere componenten (SB Live, goed ram of niet bijv.)

• Brent
  • Nu online
Ik heb geen Live, ik hb slechts 3 kaartjes, een Geforce 2 PRO, een Creative Soundblaster PCI 64 en een Realtek netwerkkaartje. Ik heb 3x64mb geheugen (Waarvan 2 noname en 1 siemens). Dat zal geen problemen opleveren of wel?

Verwijderd

hehe eigenwijs :P maar dat zal geen probleem opleveren, is ong hetzelfde als ik erin had (sb 128, gf2mx, realtec 10mbit) maar ik probeer je nog een keer over te halen, ga voor de abit st6

• Brent
  • Nu online
Deze dan:

MS-6337 LE5 (MS-6337 LE5)

815EP chipset en f255?

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je moet erg veel geluk hebben met die Jetway bordjes. Als je geluk hebt, heb je een ontzettend stabiel en probleemloos systeempje.... Maar als je pech.. (vul de rest zelf maar in) Je kunt de gok wagen, of voor wat meer geld een wat beter merk kopen (dat wil dus niet zeggen dat je daar geen problemen mee kunt hebben/krijgen) Veel succes met je keuze :)

Verwijderd

okee ik geef et op, je bent gewoon een krent.

de MS 6337 is andere naam voor het bord wat ik noemde, nl de mijne, let chter wel op welke versie je neemt, ze ondersteunen niet allemaal de tualatin, en sommige zijn micro atx de 815ept Pro iig wel

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Via met intel is waardeloos. Ik heb net een usb muis bij mijn moeder op de pc gezet en daar was ik twee dagen mee bezig. Achteraf veel drivers moeten vervangen incl. de 4in1. Op een intel bord is het gewoon plug and play maar bij de via valt dit tegen.
Je moederbord is het meest belangrijke gedeelte van je systeem, om daarop te bezuinigen is zonde. Neem gewoon een a-merk met een goede reputatie en wat kost een goed moederbord nog vergeleken met een paar jaar geleden?

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 01:18 schreef outlaw het volgende:
Via met intel is waardeloos
Dat "met intel" kan je net zo goed weglaten.

Maar ff serieus als je een intel ipv een amd processor neemt doe je dat toch vanwege de betrouwbaarheid en stabiliteit (om nog zo'n zinloze discussie te voorkomen: of het nou waar is of dat is toch de reden waarom een geinformeerd iemand voor intel kiest) dus waarom zou je het dan verpesten door een via mobo te nemen. Als je dat doet kan je er beter een XP op zetten.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
De reden om voor Intel/Intel te kiezen is "geen gezeur en altijd stabiel". De reden om voor AMD/VIA te kiezen is "ik wil altijd wat te doen hebben (patchen, updaten etc) en bovendien is het gewoon sneller en goedkoper".

Ik kies voor het eerste. Maar ik ken ook wel mensen die voor het laatste kiezen.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Brent
  • Nu online
VIA heb ik sowieso afgezworen. Ik neem de intel omdat ik heb vernomen (THS) dat er erg goed mee overgeclockt kan worden in tegenstelling tot de Duron. dus ik hoop dat ik em dan op 1600 kan krijgen :9~. En bij de weg, alles is beter dan een celly 466 ;)

Ik kies waarschijnlijk voor dit mobo (MSI 6337) vanwege de gunstige prijs/kwaliteit verhouding. Een intel chipset en toch maar f250. Ook heb ik van iemand vernomen dat je er erg goed mee kan overklokken, dus wat wil ik nog meer?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
VIA heb ik sowieso afgezworen. Ik neem de intel omdat ik heb vernomen (THS) dat er erg goed mee overgeclockt kan worden in tegenstelling tot de Duron.
Ik weet niet wie je dat heeft verteld, maar luister er iig nooit meer naar.. :)

• Brent
  • Nu online
De celeron 1200 kan veel beter overgeclockt worden dan de Duron 1100. Dat weet je toch wel? Dat is omdattie minder warm wordt en een heathspreader heeft, en het bovendien ook blijkt uit die benchmarks. Ik heb dit onder andere vernomen van TomsHardware.com

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

via 694 is niet echt ene goede p3 chipset, loopt vaak brak en is soms ene heeeeeel geklooi met drivers en bios instellingen... in ieder geval, ik zou voor BX/i815 gaan als het op stabiliteit aankomt :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Wat zijn we allemaal weer lekker aan het flamen op VIA zeg.
Nou wellicht ben ik de enige hier die met ervaring spreekt, want ik heb een 1200 celly (3 dagen binnen en 2 dagen uptime nu) en een TUV4X (asus) en tot nu toe is dit rete stabiel. Eerst zat er een 667 Eb op dat plankje en dat was ook ok. Dus ff de juiste(laatste) 4in1 installeren en alles is ok!
Ik ga van de week nog ff kijken of ik die hem op 133 mhz ipv 100 mhz bus kan laten lopen, is tie lekker 1,6 Ghz! (wat voor cooling weet ik nog niet maar ik denk een Thermalright SK6 met 92 mm fan @ 2500rpm lekker stil)
(haakjes roelen)

• Brent
  • Nu online
Vertel ff graag of het lukt om um op 1600 te krijgen. En vertel er effe bij hoeveel graden hij is. Dat zou ik erg fijn vinden omdat ik um natuurlijk ook op 1600 wil krijgen.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 18 oktober 2001 15:02 schreef Breepee het volgende:
Vertel ff graag of het lukt om um op 1600 te krijgen. En vertel er effe bij hoeveel graden hij is. Dat zou ik erg fijn vinden omdat ik um natuurlijk ook op 1600 wil krijgen.
ik ga het proberen, maar moet eerst ff een goede heatsink hebben, de coolemaster die ik nu heb zal het denk ik niet trekken

Verwijderd

geen grote HSF combo ndig voor deze tuala's , zijn 013u, dus lekker koel :)

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 18 oktober 2001 17:10 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
geen grote HSF combo ndig voor deze tuala's , zijn 013u, dus lekker koel :)
Daar heb je gelijk in en coolermaster zegt dat hij tot 2.2 ghz moet kunnen bij de .13 CPU's. Ik ga binnenkort ff aan het OC ik heb er nu weinig tijd voor vandaar, en ik wil (nu nog ff) graag een erg stabiel systeem houden.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Wil je een goed en stabiel bordje voor niet al te veel geld dan kan je denk ik het beste voor Chaintech gaan. Als chipset kan je denk ik de 815 nemen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:29
Ik heb een ASUS CUV4X met een Celeron 1GHz.
Zonder vette koeling (lees: met de standaard fan) heb ik de Celleron op 1,333GHz lopen.
Machine draait apache, winmx, XP ICS en }:O 24x7

Temp :45 graden
MAW Super stabiel, aanrader ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Brent
  • Nu online
En wat voor koeler kan ik nemen? de standaard koeler (bij de 'in a box' varianten) of een coolermastertje. Ikzelf vind het echt niet erg als hij boven de 40 graden komt, maar als het 60 graden wordt, wil ik een wat krachtigere koeler.

• Brent
  • Nu online
Hoe warm wordt een cel 1200 en hou warm mag hij eigenlijk worden?

• fibertje
  • Laatst online: 02-08-2017
hallo memendo ik ben ook op zoek naar een tualatin 1200
celeron fcgpa2 mmar in de pricewatch ben ik hem nog niet tegen gekomen
Wie weet waar deze te koop is

Verwijderd

Veenema,.yfm, kijk hier
http://www.yfm-computers.nl/shop.htm
http://www.venemacomputers.nl/
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:00 schreef fibertje het volgende:

• pliesie
  • Laatst online: 12:08
Op zondag 14 oktober 2001 18:03 schreef Breepee het volgende:
Deze dan:

MS-6337 LE5 (MS-6337 LE5)

815EP chipset en f255?
die heb ik vandaag nog getest met een celerie 1200 en draaide perfect alleen gaf de bios hem verkeerd aan.
Na een bios update was ie weer goei

• pliesie
Op zaterdag 20 oktober 2001 18:05 schreef rickyenslingertje het volgende:
Veenema,.yfm, kijk hier
http://www.yfm-computers.nl/shop.htm
http://www.venemacomputers.nl/
[..]
www.rsh.nl

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:00 schreef fibertje het volgende:
http://www.tweakers.net/pricewatch/21366
Dus daar is tie dan.
Ps hij loopt nu op 1500mhz das op 125mhz fsb en niet meer dan 42 graden full load. (92mm, 42 cfm fan op een coolermaster)

Eerst ga ik dit testen op stabiliteit voordat ik na 1600 of mischien hoger ga, maar het zal nog wel ff duren, er zijn ook andere users op deze pc dus stabiliteit is van groot belang

• Brent
  • Nu online
Op zaterdag 20 oktober 2001 18:12 schreef pliesie het volgende:

[..]

die heb ik vandaag nog getest met een celerie 1200 en draaide perfect alleen gaf de bios hem verkeerd aan.
Na een bios update was ie weer goei
Ah, dat is fijn om te weten! heb je hem ook l overgeklokt? ik zou namelijk graag weten of jij em stabiel op 1600 kan krijgen.

• fibertje
klopt allemaal deze heb ik ook gezien in pricewatch,
maar volgens de asus site gaat op een tuslc2-c bord ,
een celeron 900mhz maximaal met de 0.13 core tualatin.
Ik kom er niet meer uit hoor denk toch maa dat ik hem er maar gewoon inpleur

• Brent
  • Nu online
[b]Op zaterdag 20 oktober 2001 18:29 schreef memendo
Dus daar is tie dan.
Ps hij loopt nu op 1500mhz das op 125mhz fsb en niet meer dan 42 graden full load. (92mm, 42 cfm fan op een coolermaster)
En wil 1600 MHZ al lukken?

• fibertje
hallo memendo die celeron bij ymf comp.
is geen tualatin volgens de info is het een normale met een core van 0.18 zie info intel op die site
tualatin heeft core 0.13
exerion de moderator heeft mijn topic ook al van de site af geflikkerd en daar na toe verwezen.
er klopt niks van
waar de cely 1200 tualatin met een core van 0.13
met 100/133 bus ondersteuning nog nergens gezien

• fibertje
memendo heeft jouw cely een 256cach

• Brent
  • Nu online
yep, alle cellys 1200+ hebben 256 cache.

Maar wat ik eigenlijk wil weten is of iemand een celly op 1600 heeft gekregen, en als het niet lukt waarom niet?

• pliesie
Op zaterdag 20 oktober 2001 18:30 schreef Breepee het volgende:

[..]

Ah, dat is fijn om te weten! heb je hem ook l overgeklokt? ik zou namelijk graag weten of jij em stabiel op 1600 kan krijgen.
Neeh niet overgeklokt is van de zaak.
dus dat mag niet

Verwijderd

Ik heb ook een Celly 1200 maar hoger dan 125 FSB kom ik niet... 133 geeft een dood systeem :( ....

120 FSB loopt hier 100% stabiel..

suc6

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:24

MnM

hey drg op welk moederbord heb jij je cellie 1200 draaien????wil ik effe weten ivm aanschaf cellie 1200

Verwijderd

ja ik ben der ook wel in geinteresseerd.......zit zelf te denken aan een asus tusl2, of een asus tuv4x...maar ja wat kies je he :9

• Brent
  • Nu online
ER is mij aangeraden iig een intelchipset te nemen (een i815 B-step). Ik zat te denken aan een ABIT St6, MSI 6337 of een Gigabyte GA-6OXT.

Verwijderd

Ik zou zeer zeker die Tusl2-c nemen, die leent zich errug goed voor overclocken!

Ik heb hier zelf een Pentium 3 1000 op een fsb van 165 draaien! :)
Dat is mogelijk omdat je de pci-bus kan terugzetten.

• Brent
  • Nu online
Is dat zow? Das wel fijn. Heeft de Abit St6 dit ook niet?

1 vraag: In hoeverre is de PCIbus gerelateerd aan de IDE connectoren? Mijn schijf kan er namelijk niet tegen als de fsb 10mhz of meer dan normaal is.

Pagina: 1