Toon posts:

[alg.] topic namen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het geen goed idee om wat meer standaar topic namen te gebruiken?
b.v. [openSSH]kan niet inloggen als root
b.v. [freeBSD]Nic wordt niet herkent.
dus eerst het [onderwerp] en dan 't probleem?
En _geen_ topics plaatsen met b.v. als naam 'probleempje'

Dit onderwerp zal vast wel vaker zijn behandeld, maar ik wilde 't tocht even onder de aandacht brengen.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 12:51

DJ

Lijkt mij een goed plan, maar misschien is die een topic dat eerder in LA thuis hoort . . .

Maar mijn zegen heb je :)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Dat is dus al heel veel vaker voorgesteld, maar weinig mensen houden zich eraan.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het zou idd handig zijn als er meer struktuur aangebracht zou worden in de topicnamen.
Nu zijn er al veel mensen die er tussen haakjes voor zetten waar het over gaat.
Echter, er zijn zoals je zegt nog teveel mensen die "HELP, pc stuk?" als onderwerp nemen.

Ik ben voor. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 12:45 schreef RemcoX het volgende:
Dat is dus al heel veel vaker voorgesteld, maar weinig mensen houden zich eraan.
Valt reuze mee, in /14 (p&w) werkt het systeem ook ,goed die lui die "HELP ME NOU!!" (liefst in caps) posten blijf je altijd houden maar groot gedeelte van de mens is gelukkig kudde dier dus als ze nette topics zien zullen ze ook zelf een vrij net net topic aanmaken. Kortom in de eerste periode zal je constant bezig zijn mensen er op te wijzen dat ze goede topics moeten maken (en de mod heeft een kut baantje door al die shit constant te renamen) maar daarna zal het wel best werken.

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op zondag 14 oktober 2001 12:51 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Valt reuze mee, in /14 (p&w) werkt het systeem ook ,goed die lui die "HELP ME NOU!!" (liefst in caps) posten blijf je altijd houden maar groot gedeelte van de mens is gelukkig kudde dier dus als ze nette topics zien zullen ze ook zelf een vrij net net topic aanmaken. Kortom in de eerste periode zal je constant bezig zijn mensen er op te wijzen dat ze goede topics moeten maken (en de mod heeft een kut baantje door al die shit constant te renamen) maar daarna zal het wel best werken.
Dat weet ik, hoe het in /14 zit, maar ik heb het nu over NOS. Hier zijn er weinig die er gebruik van maken, terwijl dit toch een mooi systeempje is. Ikzelf zet er dan ook altijd zo iets voor.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Misschien handig dit te implementeren in topix.
Als je dan een naam voor je topic wilt maken dat er dan een extra veld bij komt waar je dan in zet waar het mee te maken heeft bijv.: [CM],[Java] of [USB].
Dit veld zorgt er dan voor dat, wat tussen haakjes staat, het in de titel komt.

Ook kun je er dan voor zorgen dat je dat invoerveld ingevuld moet worden als verplicht gegeven, dat kun je er niet meer om heen. :)

* bazs2000 hoopt dat hij het een beetje duidelijk uitgelegt heeft. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Mensen die langer op GoT rondlopen, doen dit ook wel als zij zelf een topic openen.

Persoonlijk maak ik meestal een keuze aan de hand van topictitels of ik ze lees of niet. Bij duidelijke topictitels wordt dat een heel stuk makkelijker in ieder geval.

De plaatsen waar het redelijk goed gebeurt zijn inderdaad P&W en SU

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mjah, het is idd praktischer... maar het is niet altijd nodig. Topictitels als 'help' of 'wheeeeeeeeeellluuuup' of 'probleem!!!!' edit ik meestal wel.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 13:03 schreef bazs2000 het volgende:
Misschien handig dit te implementeren in topix.
Als je dan een naam voor je topic wilt maken dat er dan een extra veld bij komt waar je dan in zet waar het mee te maken heeft bijv.: [CM],[Java] of [USB].
Dit veld zorgt er dan voor dat, wat tussen haakjes staat, het in de titel komt.

Ook kun je er dan voor zorgen dat je dat invoerveld ingevuld moet worden als verplicht gegeven, dat kun je er niet meer om heen. :)

* bazs2000 hoopt dat hij het een beetje duidelijk uitgelegt heeft. :)
Ja, je uitleg is wel duidelijk.
Het lijkt mij een goed idee...naar wie moeten we dit idee sturen?
Op zondag 14 oktober 2001 16:38 schreef Jotti het volgende:
Mjah, het is idd praktischer... maar het is niet altijd nodig. Topictitels als 'help' of 'wheeeeeeeeeellluuuup' of 'probleem!!!!' edit ik meestal wel.
Alle lof daarvoor!

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet handig om 't ook in de FAQ te zetten?
Is het niet mogelijk om b.v. macos, linux, bsd topix een andere kleur te geven [zoals op www.tweakers.net]

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Het staat al in de algemene FAQ (of ik heb het in een andere subFAQ gelezen)... maar die kleurtjes zal niet 1-2-3 gaan, daarvoor zou de forumsoftware aangepast moeten worden... en dat gaat in de praktijk niet gebeuren, ben ik bang :{

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1