Toon posts:

[Slack 8.0] nic's probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb slackware helemaal geconfigd zodat ie aan 't internet kan en kan gaan routeren.

1: Met m'n chello isa nic erin, geen problemen. Gewoon internet verbinding via dhcp

2: doe ik m'n pci nic (voor lan) erbij dan wil die isa niet meer met de dhcp van chello praten

3: ik haal de pci nic eruit en de isa wil weer met de dhcp praten.

Ze worden allebei herkend en geen fouten bij de modules laden. Ook de ifconfig ziet er perfect uit.

What can this be?

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 12:51

DJ

Dus als je ze allebei in de machine hebt zitten, dan doet de ISA het niet meer? Als dat zo is, dan heb je waarschijnlijk een IRQ/DMA probleem . . . Anders kan het misschien nog zo zijn, dat het BIOS de voorkeur geeft aan PCI kaarten, en die dus voor Linux ETH0 wordt.

Zijn de kaarten allebei van een verschillend Merk? Ik heb zelf ook Chello, en bij mij gebruiken ze 3COM kaartjes (ik heb wel een PCI kaart). Ik heb dan voor mijn interne kaart een iNTEL kaartje . . . dat is makkelijk om te zien welke ETH* nu welke kaart is . . .

ALs bij jou nu dus de ISA alleen in het systeem ETH0 is, en als de PCI erbij komt ineens ETH1 wordt, dan kun je dat verder wel oplossen . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn beide 3com kaartjes.

De ene is 3c509b (isa) en de ander is een 3c905b (pci)

linux ziet de isa als eth0 en de pci als eth1 ( of andersom, ook geprobeerd )

isa = irq 10
pci = irq 11

Ik heb ook de 3c5x9cfg.exe gedraaid alleen daarin kon ik niet wijzigen dat ie van pnp af moest. Moest ik een pnp util voor hebben ofzo

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 12:51

DJ

laat maar mooi op PnP staan . . . dat scheelt jou uitzoek werk :)

Verder zou het moeten werken zo . . . alleen kan ik me voorstellen dat die PCI kaart (3C905b) een andere module nodig heeft. Het kan zijn dat hij met de module 3c59x wil werken . . . dat gaat meestal goed, maar het kan zijn, dat dat niet helemaal lekker werkt. Je kunt dan ook proberen om 3C90x module te proberen. Misschien dat dat jou oplossing is . . .

Overigens werk ik op mijn SlackWare 8.0 (kernel 2.2.19) router met de 3C59x module die er standaard bij zit.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit!!

Ik werk btw ook met 3c59x en met 3c509 voor de isa

In m'n bios stonden alle IRQ en DMA's op ISA/PCI
ik heb de irqs 10 & 11 naar ISA gezet en de rest op PCI/ISA en nu pakt de PCI irq 9 en de ISA irq 10. Werkt als een tiet

Thanks!