[CM/WC] Is dit mogelijk.

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Ik wil voor mijn toekomstige waterkoeling een soort digidoc maken. Mijn vraag is of het volgende mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/planetnamek4u/infodoc.gif

Links een simpel beeldschermpie voor de temp. Daarnaast twee knopjes om te scrollen tussen verschillende sensoren. Daarnaast vier leds om aan te geven welke tempsensor er wordt weergegeven. Daarnaast eventueel een display voor de snelheid van de proc of de flowrate.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Lekker duur, twee displays. Heb je al een idee hoe je de gehele elektronica zooi gaat regelen? Volgens mij ga je nu iets onmogenlijks doen. Of je moet wel veel weten van elektronica, software, en alles erom heen.

Verwijderd

Moet mogelijk zijn! maar denk niet dat je dat makkelijk voor elkaar krijgt!!
Ik denk dat je dan per ding dat je wilt meten een schakeling moet hebben/ maken en dan gewoon puur een
"aan/uit schakelaar" / "potmeter" moet hebben om te schakelen tussen de komponenten en gewoon aan of uit moet zetten.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Op zondag 14 oktober 2001 12:27 schreef roedie het volgende:
Lekker duur, twee displays. Heb je al een idee hoe je de gehele elektronica zooi gaat regelen? Volgens mij ga je nu iets onmogenlijks doen. Of je moet wel veel weten van elektronica, software, en alles erom heen.
Het worden niet van die lcd'tjes maar gewoon van die displays die alleen cijfers kunnen weergeven.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Kijk eens op het waterkoeling bij de afdeling PC-Doc. Ik denk dat dat is wat je zoekt.

Verwijderd

Gebruik gewoon de ene helft van een 2x6 draaischakelaar om tussen vier (of 6!) sensoren te schakelen. De tweede helft kun je dan gebruiken om tussen de 4 ledjes te schakelen (lijkt mij echter overbodig).

Als je een 1x12 schakelaar neemt kun je dus tussen 12 sensoren schakelen. :)

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/709/G1/709700G1.JPG

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201017901003076646&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=94498&TK_PAR[MEDIUM]=

Verwijderd

Het makkelijkste is LM35's als tempsensors gebruiken (ca. Fl 6,- per stuk), een draaischakelaar om tussen de sensoren te schakelen, en een simpel voltmetermoduletje te gebruiken als display.

Met up/downknopjes kan het ook wel, maar dan heb je meer elektronica nodig.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Met een 4017 decimale teller en 1 of 2 * 4066 anologe switch IC's kan je tussen temp. sensoren switchen. Dan kan je wel alleen 1 richting op scrollen...
Als je interesse hebt wil ik wel ff een schemaatje maken...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Gebruik dan een binaire up/down teller en de 4051 (8:1 naloge mux). Eventueel een 2e 4051 voor de LED's.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op maandag 15 oktober 2001 14:35 schreef DaBit het volgende:
Gebruik dan een binaire up/down teller en de 4051 (8:1 naloge mux). Eventueel een 2e 4051 voor de LED's.
weet jij een typenummer van een 4-bit (meer mag op zich ook) binaire up/down teller? Ik moet er nl. een hebben, voor mijn PWM-baybus project, om een instelbare weerstand te maken...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1