Toon posts:

ntldr is missing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ,

na het plaatsen van een harde schijf extra in mijn pc is er geen vuiltje aan de lucht , maar na dat ik na 24 uur boot heb ik volgende waarschuwing NTLDR is missing . draai een dualboot
maar die is weg. op c en op d een systeem maar beide schijven zijn niet bereikbaar tevens heb ik op schijf c nog maar 8 mb is totaal 40 gig en verdeeld in c en d de nieuwe schijf word wel juist gezien dus uit nood daar maar win 2000 neerzetten . gedaan wel ben gewoon 39 gig kwijt . dus harde schijf eruitgehaakd de nieuwe heb ik mijn dualboot terug.

dus aan die schijf is iets niet juist ingesteld, slave insteling gedaan alsmede de andere instellingingen bracht geen soelaas weet iemand raad of komt dit bekend voor bij iemand die ntldr is missing tekst ???

alvast bedankt

Verwijderd

[topic=147301/1/25]
[topic=286587/1/25]
[topic=176916/1/25]

eventjes de search gebruikt en misschien heb je er wat aan, kun je in het vervolg zelf ook wel eerst naar kijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
oke mijn fout staat dus zat , maar begrijp nog steeds niet waarom ik alleen mijn nieuwe schijf kan benaderen en niet de schijf met mijn OS niet in dos totaal niet .voor mij hielp alleen maar de nieuwe schijf eruit en probleem opgelost
als ik dus boot van cdrom word de schijf waar win2000 staat niet eens aangegeven aleen de c schijf met 8 mb en de nieuwe schijf .

als ik dus een nieuwe schijf wil instaleren zit ik dadelijk weer met een probleem dus hoe dit te voorkomen

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Ik zou toch eens je master/slave settings nakijken
Tijdens het booten worden dan wel alletwee de schijven gedetecteerd?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Staat alles goed in de bios?

En weet je 110% zeker dat de master en slave settings goed staan?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Heb je de startup-partitie wel geactiveerd met Fdisk??

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

zit er niet nog een diskette in je floppydisk >:)
Pagina: 1