Toon posts:

Waar dns wijzigingen van een .nl adres laten wijzi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een website van een klant die 30 a 40 keer per dag bezocht wordt op zijn mxstream aansluiting hosten, voor mijn eigen *.hm domein was het opgeven van dns adressen erg makkelijk, nl. gewoon via een control panel via de site..

Maar voor een *.nl domein vind ik het een beetje ondoorzichtig! :?

Ik heb het aan de provider gevraagd en die willen alleen maar een redirect doen, en DAAR heb ik dus niks aan. Weet iemand bij welke instantie je precies die DNS wijzigingen op kan geven?

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:02
Dat moet dus de provider daan waar je de domeinnaam hebt geregisteerd. Maar dat ze dat niet wijzingen vind ik heel erg vreemd. Zelf zaten wij de bij UUnet en daar stond onze DNS gevuld met ip-adressen van 3 drie verschillende providers inclusief onszelf.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er inmiddels achter dat de NIC dat doen,

alleen zijn er formulieren voor de verhuizing van de site van provider naar provider, maar de site gaat bij onszelf gehost worden... WAT NOU NIEUWE PROVIDER :? ze doen nogal ingewikkeld over het feit dat je een "Deelnemer categorie 1" moet zijn etc etc. Is er niet iemand die hetzelfde eens meegemaakt heeft?

Verwijderd

De NIC levert alleen de domeinnaam. Je provider zorgt voor de DNS. Je moet dus bij je provider zijn om de instellingen aan te passen, of een andere provider zoeken waarbij je wel je DNS settings kan laten aanpassen.