Toon posts:

ASUS P3C2000?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HOI

is dit een goed bord voor een slot 1 pentium 850mhz procie?,is even stabiel als een bx mobo?

thanks

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Op zich een goed moederbord als je geluk hebt. Op dit mobo zit een MTH met een bug. Normaliter is de 820 chipset voor RdRam maar omdat dat zo duur was is er een versie gemaakt voor SdRam. Juist hier zit de fout, het "vertalen" van Rd naar Sd. De meeste krijgen dan ook vastlopers e.d. Enkele werken perfect maar die zijn sporadisch. Als je hem gaat begruiken voor een P2-850 slot 1 dan is er eigenlijk maar 1 mobo. Dat is de P3B-F. DE meest stabiele BX chipset zit hierop. Je kan dit mobo ook goed overclocken.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Met de P3C2000 waren nogal wat problemen idd..

Ik zou als ik jou was voor de Asus P3V4X gaan (heeft een Via 694X chipset), 'k heb em ook en hij draait echt heel lekker (na een beetje tweaken met WCPREDIT is de performance een stuk beter dan die van BX bordjes. ook niet de 4-in-1's vergeten, die heeft ie hard nodig ;)) Klokt lekker over, is stabiel etc. En uiteraard 6x PCI, 1x ISA, 1x AGP4X, UDMA66 enz. :)

#

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 17:04
Op zondag 14 oktober 2001 10:41 schreef hajj_mimoun het volgende:
HOI

is dit een goed bord voor een slot 1 pentium 850mhz procie?,is even stabiel als een bx mobo?

thanks
Nee, het bord is langzamer.
Op zondag 14 oktober 2001 10:58 schreef Zap het volgende:
Met de P3C2000 waren nogal wat problemen idd..

Ik zou als ik jou was voor de Asus P3V4X gaan (heeft een Via 694X chipset), 'k heb em ook en hij draait echt heel lekker (na een beetje tweaken met WCPREDIT is de performance een stuk beter dan die van BX bordjes.
Een Via Pentium bord dat een stuk beter presteert dan een goed afgestelde BX@133? No-fuckin-way :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Op zondag 14 oktober 2001 11:38 schreef abbadon het volgende:

[..]

Nee, het bord is langzamer.
[..]

Een Via Pentium bord dat een stuk beter presteert dan een goed afgestelde BX@133? No-fuckin-way :)
Nee ok, een stuk beter is misschien wat overdreven uitgedrukt...daar heb je gelijk in. ;) Maar hij presteert iig minstens even goed bij de memory benchmark van Sisoft Sandra hoor. Ik zit een heel klein beetje onder de 440BX en i815 met m'n score, maar mijn geheugen draait op CAS3 en de score waarmee wordt vergeleken is gebenchmarked op CAS2.

Ik doelde er eigenlijk meer op om te vertellen dat de chipset/memory performance van de 694X bordjes (dus niet 693a, das eerste generatie Via Apollo Pro) lang niet zo slecht meer is dan men aanvankelijk dacht. Je moet er alleen ff het een en ander aan tweaken (vooral de aanpassing van een aantal geheugenregisters met WCPREDIT/SET geeft een flinke boost). Zonder tweaken, dus recht uit de doos, presteert een Intel bord idd beter! :)

#