Toon posts:

ADSL en netwerk met 2ethernetcards en hub = help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke

Ik heb al een tijdje adsl.Maaar ik heb pas een nieuwe pc gekocht met 2netwerk kaarten en een hub zodat we met alle 4 computers kunnen netwerken(en internetten dus uiteindelijk).

Maar ik heb dus 2 netwerk kaarten...en die 2 doen raar met elkaar.

Want met ADSL moet er een lichtje gaan branden 8er in de modem maar dat doet ie niet...en dat moet betekenen dat er iets verkeerd is met de modem.

Ik heb ADSL helpdesk al gebelt alleen die kunnen me niet helpen omdat ze denken dat die 2 netwerk kaarten conflicten ofzo.

Kortom HELP ME AUB:)

Verwijderd

ehh, meer info, staat de adsl netwerk kaart wel op 10 mbit half duplex, zijn de juiste drivers geinstaleerd. wat voor kabel gebruik je, gebruik je nog een hub cq switch. wat voor kaartjes zijn het.

daar kunnen de meeste tweakers veel meer mee.

ik heb ook 2 netwerk kaartjes erin hangen, en doen het allebij goed.

Verwijderd

Topicstarter
ok

Ik heb 2 sitecom netwerk kaarten + bijgeleverde drivers
4PC's op de hub(100mbit allemaal)
een sitecom hub (8 poort)
En UTP kabels allemaal natuurlijk

Alles draaid op 100mbit...
Ten eerste wil ik proberen of ie wel op 10mbit staat...
Ik weet niet hoe je dat doet dus vertel ff hoe dat moet plz :)

Verwijderd

onder win2k vind je het als volgt.

start --> setting --> network and dialup connections
daar kies je de lan verbinding waarvan je het wilt zien.
daar zie je welke netwerk kaart het is, en je ziet ook een knopje configure. Daar klik je op
kies tabblad advanced
kies link speed/duplex mode,
en kies in het pull down menutje 10mbit half duplex.

mxstream moet nl op 10 mbit half duplex anders wil het echt niet gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ah thx

Ik heb win98sec trouwens maar kzal ff kijken of ik het kan vinden.

Verwijderd

bij win 98 is het rechter muisknop op netwerk omgeving, of onder config scherm netwerk kiezen.

ik heb geen ervaring met netwerk met 2 netwerk kaartjes in win98se

Verwijderd

Topicstarter
Hehe

Het werkte zowiezo al niet
In deze comp zit maar 1 netwerkcard en persies dezelfde merk/type als in me comp met de 2 netwerkcards en hier heb ik geen half duplex ect ect hoeven doen.En hij deed het gewoon gelijk.

Dus het licht denk zoals KPN al zei aan de 2 netwerk kaartjes die ruzie maken met z'n tweetjes?

Trouwens...ik heb nog een ander 10/100 mbit netwerkcard van een ANDER merk in de kast liggen...als ik ze om ruil dan heb ik 1 sitecom kaart en 1 leadtek..Gaan ze dan nogsteeds ruzie maken?:P

Dan zou het wel heel makkelijk te fixen zijn:)

Verwijderd

als het goed is niet, ik heb 2 realtek kaartjes erin hangen die doen het ook gewoon goed, maar dit is allemaal onder win2k. Misschien doet win98 wel moeilijk. je kan het altijd proberen.

enne wat wil je precies nou doen, je adsl verbinding delen over meerdere computers dmv server of door de modem te tweaken naar de pro versie en dan een hub de computers aansluiten

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon ethernet modem @ de comp met 2netwerk kaarten.
Dus dan heb ik 1kaart voor modem en 1kaart voor netwerk.

Als ADSL geinstalleerd is enz dan zet ik sygate erop.

Maar eerst moet dat netwerk kaart probleem gefixt zijn.

Toen ik hem net op half duplex zette was opeens me geluidskaart weer uit apparaat beheer gegooid.

Met installeren gaf die geluidskaart(vortex 2 a3d 2.0)ook al conflicten met die netwerk kaarten

Ik weet niet wat ik moet doen gewoon.
En trouwes...win98sec blijft erop wat er ook gebeurt.....

Verwijderd

ok.

voor je adsl verbinding moet die kaart op 10mbit half duplex, die ander maakt dan niet meer uit.

het probleem met je geluidskaart zou te maken kunnen hebben met een irq conflict. kijk een in apparaatbeheer of er ergens een gele vraagteken bij staat. en daar vind je dan meer info over het conflict.

verder kan ik je ook niet verder meer helpen, je kan het nog proberen met 1 netwerk kaart als dat niet werkt met die andere.

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Probeer de volgorde v/d pci kaarten te veranderen en wissel es de netwerkkaart die op je adsl ding zit

werkt dat niet ruil dan es een netwerkkaart uit 1 v/d client pcs om met zo'n unex (of heb je 5 unex kaartje?:P)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Ik kreeg eerst ook geen verbinding, bleek dat ik het externe ip adres had ingevuld bij m'n interne nic (voor het netwerk zelf) en het interne ip adres (192.168.x.x) bij de nic naar het modem. Dat werkte dus niet.

Zou daaraan kunnen liggen. Check het even. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nah dat is het niet

Zodra ik me adsl modem in me ethernet kaart steek (maakt niet uit welk ip) moet ie groen lampie geven.

Geef ie dat niet dan betekent dat dat er iets mis is met je netwerk kaaart

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Zou kunnen aangeven dat je nic stuk is. Of je kabel, of je modem. Probeer het met je andere kaart of een andere kabel

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat ga ik ff doen...kabels wisselen mischien dat het helpt

Maar moet eerst me soundkaart fixen want die doet ie weer niet hehehehehe LOL ik word gek:)

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Misschien overbodig maar die kan je waarschijnlijk wel fixen door alle restantjes uit apparaat beheer te gooien en opnieuw te starten. Installeert ie hem helemaal als dat ie het nog deed.

offtopic:
600ste post :)

Verwijderd

Topicstarter
Die geluidskaart komt wel in orde...

Verwijderd

Topicstarter
Jongens allemaal bedankt voor jullie hulp...maar we utp kabel deugde gewoon niet en internet enz werkt nu!

Thx!!!!
Pagina: 1