Toon posts:

Internet delen met 1 ipadres

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat gebeurt er als ik twee pc's via een hub aan mijn kabelmodem hang. Ze krijgen beide dus hetzelfde IP-adres.
Wat gaat er dan precies fout? Kijkt mijn provider naar mijn MAC adres en ziet er dan twee? Zou ik op deze manier met beide PC's kunnen internetten?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > NT

DIT IS MIJN WEBSITE

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Laten we vooropstellen dat 2 gelijke IP adressen op Internet ONMOGELIJK is.

Maar je wilt dus 2 PC's in en hub en het kabelmodem ook in diezelfde hub?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

nee dat gaat niet werken

Je moet in zo'n geval altijd een van de pc's (of een aparte) gebruiken als server en die aan je kabelmodem en je hub hangen en dan aan de hub de rest van de pc's 8-)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

Ik denk niet dat ze dan alletwee hetzelfde ip krijgen. Ik weet nl. dat mijn COM21 zich aan het eerste MAC adres bundelt, en aan die kaart dus het goeie ip afgeeft (DHCP). Die andere heeft dan pech. Ik denk dus dat het NIET gaat werken, dat je 2e pc gewoonweg geen ip krijgt, en dus geen internet toegang heeft.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Staat er in de faq hierover nx, ik ga het niet nog een keer door spitten, en ik weet wel zeker dat er bij de search iets hierover te vinden is :)

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Volgens mij gaat dat niet werken... daarvoor zijn hardware routers ontworpen

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56
Of via @home internet delen, dan gaat dat wel, alleen kost dat wel 10,- per maand meer abbo, maar wel erg makkelijk voor de 'simpele' thuis internetter.. :)

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Wat dacht je van een eenvoudige bak met freesco/linux/freebsd oid er op?

[topic=92980/1/25]

My weblog

Pagina: 1