Toon posts:

TB 1400 start niet altijd goed op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
pas geleden een nieuw systeem in elkaar gezet, maar ik zit al vanaf het begin met een probleem.
Als hij uit staat, en hij wordt aangezet dan start hij in 1 van de 20 keer niet op.
De powerled brand, maar voor de rest helemaal niets. Geen koelers, geen hdd's die spinnen, helemaal dood.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik heb al een andere videokaart gebruikt, en hem terug geclockt naar 1050 Mhz.

Dit zijn de specs:

Epox 8kta3+ PRO
TB 1400 @ 1050 - 1,80 V
2X Maxtor 40 gig 7200
Pioneer DVD
Lite-on brander
512 MB
3Com 10/100 nic
Connexant 56k6 modem
Intel i740 of STB Nitro 3d
300 Watt voeding

Verwijderd

Probeer het eens met zo weinig mogelijk componenten.

Zitten alle aansluitingen goed incl. agp/pci sloten?

Ik heb eens een kapotte VGA kaart gehad toen startte
de PC helemaal niet op. Deed 0,0000 niets alleen
daardoor.

Verwijderd

klinkt mij in de oren als iemand die een snelle pc (tbird1400) zonder een goede voeding te gebruiken. zoek eens naar antec 400w voedingen (nodig voor tbird1200 en hoger)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

400watt voor 1200 en hoger? |:( Nooit last met 300 watt op 1400 en vijf volle pci sloten...

Waarschijnlijk heb je een slechte kwaliteit voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm,
Het zou natuurlijk aan de voeding kunnen liggen.

Ik w8 nog even tot donderdag, want dan komt er een Matrox G550 kaartje terug (was ook kapot), en als ik dan nog steeds dezelfde problemen heb ga ik maar eens terug naar de winkel waar ik de kast heb gekocht.

BTW. 1,8 V is toch genoeg voor een TB'tje ofniet?

Verwijderd

grrr snijkoek leer lezen, IK heb GEEN minder voeding, de poster van het bericht. Maar antec voedingen zijn dus goede (gekwalificeerde) voedingen (voor een bepaalde tbird snelheid) dus daarom paasde ik ff een hulpwoordje waar hij weer ff mee vooruitkan.

Om zeker te weten dat jouw systeem toppie zal draaien zou ik ff op de AMD RECOMMENDED POWER SUPPLIES page kijken, daar kan je zien welke voeding wordt aangeraden bij welke tbird snelheid. Het zal je opvallen dat de meest 'nietsvermoedende' goedkoop verkochte voedinging helemaal niet bestemd zijn voor een energiekieskeurig systeem als amd athlon.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 10:36 schreef axkman het volgende:
grrr snijkoek leer lezen, IK heb GEEN minder voeding, de poster van het bericht. Maar antec voedingen zijn dus goede (gekwalificeerde) voedingen (voor een bepaalde tbird snelheid) dus daarom paasde ik ff een hulpwoordje waar hij weer ff mee vooruitkan.

Om zeker te weten dat jouw systeem toppie zal draaien zou ik ff op de AMD RECOMMENDED POWER SUPPLIES page kijken, daar kan je zien welke voeding wordt aangeraden bij welke tbird snelheid. Het zal je opvallen dat de meest 'nietsvermoedende' goedkoop verkochte voedinging helemaal niet bestemd zijn voor een energiekieskeurig systeem als amd athlon.
Ok, maar dan zou het ook zo moeten zijn dat die winkel waar ik de kast heb gekocht ook problemen moet hebben.
Zij bouwen immers ook Athlon systemen in deze kast.
Pagina: 1