Toon posts:

[CM] Blanke Lak wordt zilver (??????)

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn kast metallic blauw had gespoten en deels zilver wilde ik hem afwerken met blanke lak (Logisch)
Dunne laagies gespoten, je weet wel. Alleen tot mijn (zeer) grote schrik is het na het drogen aan de randen helemaal wit/zilver geworden!!!!! :(
Mijn spuitbus Blauw is leeg, dus overspuiten wil ik niet (kost dan weer 40,-) Wat kan ik doen om het weg te krijgen?

Verwijderd

Waarschijnlijk niks aan te doen, misschien proberen een dun laagje weg te polijsten met bv. Commander. Hetzelfde geintje is mij overkomen met instrumenten spuiten, de kleurlak loste op in de blanke laklaag :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Blauw lost op in lak -> wordt zilver kleurig :?

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 08:18 schreef PJanssen het volgende:
Ok, Blauw lost op in lak -> wordt zilver kleurig :?
Ik dacht dat je ook zilver had gebruikt ? Anders vocht misschien ? Te snel achter elkaar gespoten ?

Verwijderd

Topicstarter
De frontjes zijn zilver, de rest blauw. Als het vocht is; dan ook niks aan te doen?

Dit is echt super :'( ik heb al 4 spuitbussen lak op dat %$&ding leeggespoten, nou moet ik er nog 1 kopen !!! :(

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Hier een Lak/spuit expert.....

Wat ik denk dat is gebeurd is dat je de blanke lak te snel en een te volle (lees dikke vloeiende) laag over de metallics hebt gespoten.

Ik hoop wel voor je dat je spuitbussen van hetzelfde merk hebt gebruikt dat scheelt ook weer problemen.

Wat je het beste kan doen nu... met poetsen kom je nergens. Over de blanke lak nou opnieuw afplakken, de opnieuw te spuiten plekken licht opruwen met zeeeer fijn schuurpapier, opnieuw metalic spuiten en helemaal blank spuiten. Als je blank gaat spuiten begin dan met 3 pik laagjes, dat zijn zeer dunne laagjes die meer lijken op nevelen. Je ziet dat dan ook haast niet op de metallic zitten en dit werkt als een soort fixeer voor de metallic deeltjes, laat dan goed droegen en spuit dan nog 2 volle laklagen..

suc6

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Oh ja, en dan nog iets over dat afwerken met blanke lak...

Ik heb ook altijd geroepen dat je metallic met blanke lak moet afwerken. Ik heb nou mijn frontje blauw metallic gespoten zonder blanke lak afwerking. Aangezien dit amper belast wordt (geen vocht, geen krassen e.d.) heb ik nou na 1 maand nog geen problemen mee gehad en het ziet er best wel leuk uit dat mat/satijnen metallic.

Wat ik dus wil zeggen dat, als het te spuiten onderdeel niet veel lijdt (geen lan parties en staat meestal stil), een blanke lak niet altijd nodig is.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 14 oktober 2001 08:15 schreef liekens het volgende:
Waarschijnlijk niks aan te doen, misschien proberen een dun laagje weg te polijsten met bv. Commander. Hetzelfde geintje is mij overkomen met instrumenten spuiten, de kleurlak loste op in de blanke laklaag :(
commandant heet dat toch :? :)

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op zondag 14 oktober 2001 10:23 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

ja zo heet dat...
wel goed spul voor sommige doeleinden.. Meer info op www.commandant.nl
Afbeeldingslocatie: http://www.commandant.nl/images/collage.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er toch nog (als laatste hoop) een laagje blanke lak overheen gespoten, het effect was 'oogverblindend' alle zilveren waas is weg (yes,yes,yes) Dat overspuiten zag ik toch al niet zo zitten, werd iets te duur.

:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)
(Ik ben weer helemaal blij)

Mijn kast is nu (als hij uitgehard is) weer helemaal :9~

Verwijderd

Topicstarter
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Werkt het zo wel?

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Dan ben ik toch benieuwd wat het was. Ik zou het moeten zien om het goed te beoordelen... maar ja, het is nou iig opgelost dus goed voor jou.

Komen dur nog pics on-line?

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Op zondag 14 oktober 2001 11:33 schreef PJanssen het volgende:
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Werkt het zo wel?
Jawel, maar klikken op het edit icoontje had natuurlijk ook gekunt.
(en inderdaad die spatie "does the trick")

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Topicstarter
Als het helemaal af is komen er pics, maar eerst wil ik er nog een logo van Amd op spuiten.

Heeft iemand nog een groot logo ervan?

Verwijderd

Topicstarter
Het was waarschijnlijk vocht, maar nu is (een deel van mijn kast weer toppie)

Ik heb op 1 kant geprobeerd een AMD logo te spuiten, dat is ook gelukt, maar bij het weghalen van het afplaktape zijn er schilfertjes blauwe verf meegekomen :'(
Ik ga er denk ik nog met een lakstift overheen, dan is alles weer goed, misschien voor die tijd er ook nog een blowhole in maken

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
het maakt mij niet uit, maar je hoeft niet voor elke vraag over je systeem of verf of wat dan ook iedere keer een nieuw topic te openen, want zo raakt het een beetje vol.

The devil is in the details.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op zondag 14 oktober 2001 14:42 schreef Marc00 het volgende:
het maakt mij niet uit, maar je hoeft niet voor elke vraag over je systeem of verf of wat dan ook iedere keer een nieuw topic te openen, want zo raakt het een beetje vol.
Hey PJanssen, ik heb daar een schijt hekel aan mensen die niet zoeken maar alleen topics openen. Een beetje zoek werk en je was al een heel eind verder. Zo'n vraag probleem van blanke lak wordt zilver (wat overigens niet jou topic titel is) is moeilijk te zoeken maar die andere 2 natuurlijk wel.

yoron yorown now

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 10:23 schreef ikbenveldmuis het volgende:
Je hebt gelijk, jaren geleden dat ik het gebruikt heb.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 15:15 schreef MRic3 het volgende:

Zo'n vraag probleem van blanke lak wordt zilver (wat overigens niet jou topic titel is)
Waar heb jij het over?

Voor andere 2 kwam ik met search ook niet echt op iets goeds uit, maar die hadden hier idd wel ff bijgekunt, sorry ;(
Pagina: 1