Toon posts:

Winamp 3 voor linux :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een doc bij winamp 3 zag ik dit:
Wasabi Overview
By Brennan Underwood
27, Libra, likes monkeys

What is wasabi?
Wasabi is a completely configurable system for building skinnable applications, quickly and easily. It is written in C++ with some assembly code for optimizations.
These are the major points of functionality:
-a system of interrelated components providing new functionality
ocan introduce whatever new compiled code is required
olots of code in the SDK
-a completely configurable skinnable user interface system
olayout system
oscripting system
-portability
oSDK code hides the OS
oSkins and scripts 100% portable with no recompilation

Basically, the components add new features to the system and the skin engine presents it to the user.

What is a component?
Something that becomes part of the system, and adds new functionality to it, and works with other components. Not just a plugin because it can introduce wholly new interfaces instead of just a reimplementation of a single interface. It can add an entirely new interface to the system or just a single new type of control or perhaps a new type of I/O capability entirely. Once the main kernel connects two components, they can communicate however they like.
Components can expose certain variables as configurable, so that they will show up in the configuration screen, and be modifiable by both other components and scripts.
Interfaces to the system and between components are built on the "Dispatchable" class, which allows you to add (and remove!) methods of your interface while minimizing breakage of other peoples' code.

The system is built with its own SDK, and you get that source
Our SDK is composed of the very same source files used to build the main kernel, so they automatically work well together. It's license is BSD-style, so you can also modify the files as needed. When the main program's source files are improved and debugged, those changes are reflected in the next version of the SDK, and vice versa.
And there is a lot of source in the SDK. You get high quality code to create generic windows, List Windows, Tree Windows, controls, bitmaps, rotations, etc. Some basic STL-like code is included as well, and lots of helper code to use the various system interfaces easily.
Also, all our code that displays bitmaps communicates with the skin engine, so the more of it you use, the more automatically skinnable your interface will be. It also

A skinnable, completely configurable interface handler system
A skinning engine and much more as well, it does the work of actually generating the data structures of the interface from XML (either provided on disk or dynamically generated by a component). The various sections in the XML are optionally skinnable, so users can replace a given bitmap, or font, or entire layout of a screen.
A scripting engine: A portable virtual machine is provided with a compiled bytecode scripting language, which is mostly C-like with some C++-isms as well (overriding methods, user classes). Scripts can be attached to various events in the interface such as button clicks and system messages. Scripts can be loaded along with the skin or attached later, perhaps by another skin. Entire apps can be created just with the layout engine and scripting system. Of course, if you need to add more custom controls, you can just implement them in your component and reference the new control in your XML.
The layout engine is very powerful, rendering in full 24-bit color with 8-bit alpha blending. Most common stretching and blending operations have been MMX accelerated, including bilinear filtering modes. It can dynamically resize elements or stretch and scale them.

Portable
Almost all operating system details are abstracted out and hidden within our SDK and main kernel. If you build entirely on our code, you will be able to recompile your app with almost no changes on any Wasabi platform (currently x86 win32 and x86 Linux, with more to come.)
Skins and scripts are 100% portable with no recompilation.

Winamp 3-specific system stuff
Wasabi was originally created to build Winamp 3, and Winamp 3 serves to help define the makeup of Wasabi. However, in a short amount of time we will release a Wasabi-only SDK to allow developers to write their own app without any of our components being required. However, if you choose to create your app in the form of a Winamp 3 component or skin, you will have access to the following extra features.

-audio playback system
ogapless
oany number of filters can be applied in any order
osmart system to specify "from" and "to" (i.e. from "c:\file.mp3" to "waveout") and generate the required filter chain
-database
omini db accessible to all components, does standard indexing etc and can handle text-parsed queries
-jpg and PNG image loading components
-auto-configuration component: enumerates all configurable variables within all components and dynamically builds a standard config screen for them
zou dit mischien betekenen dat ze ooit aan een winamp voor linxu gaan beginnen (linuxamp ofzo) en zal XMMS dan verdwijnen?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Een mooie site voor dit soort nieuws is LinuxToday. Het is een zeer goede nieuws site (zoiets als tweakers.net, maar dan natuurlijk lang niet zo goed) waar allerlei Linux gerelateerde zut op staat.

Een directe link naar het antwoord op jouw vraag is Hier!

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 02:39 schreef DJ_PP het volgende:
In een doc bij winamp 3 zag ik dit:
[..]

zou dit mischien betekenen dat ze ooit aan een winamp voor linxu gaan beginnen (linuxamp ofzo) en zal XMMS dan verdwijnen?
Als die winamp 3 niet opensource wordt ga ik hem niet gebruiken, en veel andere mensen ook niet...dus als winamp geen open source wordt zal xmms niet verdwijnen.

Verwijderd

waarom zou xmms verdwijnen als winamp op linux komnt :?
ik denk eerder dat niemand winamp zou gebruiken omdat xmms er al wat langer is (op de linux)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 11:00 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
waarom zou xmms verdwijnen als winamp op linux komnt :?
ik denk eerder dat niemand winamp zou gebruiken omdat xmms er al wat langer is (op de linux)
maar als je nou kijket naar de mogelijkheden van beide dan kan k je toch vertelle dak winamp 3 fijner vind dan de laatste XMMS

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 11:43 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

maar als je nou kijket naar de mogelijkheden van beide dan kan k je toch vertelle dak winamp 3 fijner vind dan de laatste XMMS
mwa ze spelen allbij muziek die ik goed vind klinken.
en xmms heeft zo'n dancing tux plugin.
en meer gebruik ik het niet voor.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:40
Ik heb m ff geprobeerd, winamp 3 voor linux is nog heel erg alpha, zeer onstabiel, crasht de hele tijd. Ik blijf vorlopig bij XMMS.

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Damn dit is fout, wat denken die lui wel niet... Winamp voor linux, wat een lachertje.

Maar goed, ik had 'm graag geprobeerd als ie geen rpm was. gewoon om te zien wat ze er van gemaakt hebben.

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
Op zondag 14 oktober 2001 13:08 schreef Remenic het volgende:
Damn dit is fout, wat denken die lui wel niet... Winamp voor linux, wat een lachertje.

Maar goed, ik had 'm graag geprobeerd als ie geen rpm was. gewoon om te zien wat ze er van gemaakt hebben.
En waarom is dat zo fout? Winamp is een van de meest gebruikte mp3-spelers voor op het windowsplatform, dus waarom zou je je marktpositie niet verbreden naar andere platformen?
Winamp is en blijft naar mijn mening toch een prima produkt (*hint* misschien is dat ook de reden dat xmms er bijna EXACT op lijkt?)

Verwijderd

Ik was zelfs al een stapje verder gegaan, rpm gedownload zelfs maar toen ie begon te janken om allerlei dependencies had ik geen zin meer ;)

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 13:12 schreef Tu-Tone het volgende:

[..]

En waarom is dat zo fout? Winamp is een van de meest gebruikte mp3-spelers voor op het windowsplatform, dus waarom zou je je marktpositie niet verbreden naar andere platformen?
Winamp is en blijft naar mijn mening toch een prima produkt (*hint* misschien is dat ook de reden dat xmms er bijna EXACT op lijkt?)
Hint.... winamp. Ik zal m ff uitleggen... win in winamp staat voor Windows |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 13:20 schreef GiMLi het volgende:

[..]

ja boeie, als iedereen zo anti windows is (waar het op dit forum bijna altijd naar toe draait, waarom is er dan zoiets als wine?

• Passenger

[..]

Ooh ik snap m al! Zodra het gerelateerd zou kunnen worden met windows, is het bij voorbaad al fout! Maakt niet uit wat voor produkt het is, het kan in verband worden gebracht met windows, en dat is iets wat de gemiddelde linux-meeloper al snel uitkotst...

Wat een bull zeg... Wat heeft de naam nou toch te maken met het produkt? Ze hadden het ook zwartepietAMP kunnen noemen, was het dan opeens wat anders geweest?

Verwijderd

[..]

Zo hebben we ook: winter, winnaar, wind, winch

Fouter kan het bijna niet ;)

• Passenger
Op zondag 14 oktober 2001 15:20 schreef Peppers4ever het volgende:

[..]

Zo hebben we ook: winter, winnaar, wind, winch

Fouter kan het bijna niet ;)
:+ :+

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Whahaha :D :+
Ja precies... daarmee is het product niet per definitie slecht. Al moet ik wel toegeven dat ik het een erg foute (of eigenlijk: boute) naam vind voor een Linux application. Maar goed, wat er ook gebeurt, XMMS voldoet voor mij (en voor de meesten wel denk ik) prima.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Laurent
  • Niet online
Hmm, volgens mij maakt Winamp3 wel zeker een grote kans bij de wereld van XMMS e.a. Linux GUI-Mp3-spelers, want in Winamp3 zitten zeker wel leuke dingentjes, denk aan een crossfader etc.

Maar of Nullsoft het haalt om Winamp3 helemaal stabiel te maken onder linux betwijfel ik, aangezien het het eerste linux progje is wat Nullsoft maakt (volgen smij).

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Crossfader zit ook bij XMMS hoor... maar idd, er zitten wel leuke dingetjes in.
Maar face it: er zijn gewoon veel die-hards die alleen dingen willen hebben waar ze de source van hebben of kunnen krijgen. Ikzelf ben niet zo fanatiek, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26

B2

wa' seggie?

[..]

Oh ja, en wat voor Windowmanager draai jij dan :P

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 16:41 schreef Aikeleer het volgende:
Maar of Nullsoft het haalt om Winamp3 helemaal stabiel te maken onder linux betwijfel ik, aangezien het het eerste linux progje is wat Nullsoft maakt (volgen smij).
Kwam gnutella orgineel ook niet bij nullsoft vandaan?

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:04

frapex

got r00t

zal wel gebaseerd zijn op de QT library..

QT = EVIL :(

XMMS = gebaseerd op GTK+

GTK+ = :9

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 16:41 schreef Aikeleer het volgende:
Hmm, volgens mij maakt Winamp3 wel zeker een grote kans bij de wereld van XMMS e.a. Linux GUI-Mp3-spelers, want in Winamp3 zitten zeker wel leuke dingentjes, denk aan een crossfader etc.

neej, ze hebben ook nog een shoutcast server toch :? maare ik heb het net ff uitgebrobeert en het is idd nog een beetje brak maja, het liep wel :) en het zag er iig beter uit dan xmms met al die skins :)

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 14 oktober 2001 18:15 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Kwam gnutella orgineel ook niet bij nullsoft vandaan?
D8 't niet :?, ze kunnen hooguit een clientje hebben gemaakt, maar ik heb nooit geweten dat Gnutella van Nullsoft was?
Op zondag 14 oktober 2001 18:41 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

neej, ze hebben ook nog een shoutcast server toch :? maare ik heb het net ff uitgebrobeert en het is idd nog een beetje brak maja, het liep wel :) en het zag er iig beter uit dan xmms met al die skins :)
Owja, dat is waar ook. Mwah, dan is de kans wel wat groter dat Winamp3 echt wat word voor de Linux gebruikers, maar toch, ik wil eerst zien dan geloven, want de combinatie Nullsoft -> Linux ken ik nog niet zo echt.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Volgens mij draait die hele zooi op WINE en ik heb een takkehekel aan WINE. Dus het zal wel voor geen meter werken, ik zal hem zo eens proberen, maar zou niet weten watvoor meerwaarde het heeft t.o.v. XMMS. Voor mij is mp3blaster eigenlijk wel genoeg...

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 19:08 schreef Aikeleer het volgende:
D8 't niet :?, ze kunnen hooguit een clientje hebben gemaakt, maar ik heb nooit geweten dat Gnutella van Nullsoft was?
Toch is het zo ;)
http://www.salon.com/tech/log/2000/03/15/gnutella/

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

zal wel gebaseerd zijn op de QT library..

QT = EVIL :(
Hoezo evil ??
XMMS = gebaseerd op GTK+

GTK+ = :9
Sja.. beetje appels met peren vergelijken als je het mij vraagt.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 14 oktober 2001 13:12 schreef Yarvieh het volgende:
toen ie begon te janken om allerlei dependencies had ik geen zin meer ;)
Gewoon uitelkaar slopen met mc :-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 18:41 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

Met xmms kan je ook gewoon winamp skins gebruiken. Dat laatste puntje val dan helemaal weg lijkt me zo.

/me houdt het voorlopig lekker bij xmms onder linux en winamp onder windows.

Verwijderd

Topicstarter
de nieuwe skins wel iig, want hij kan ook gewoon van vorm verandere, je rkijgt van die windows media player toestanden :D

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Sorry, mijn bericht kwam wat grover over dan bedoeld was....

Ik bedoelde meer zoiets van, ze hebben WINamp, een windows amplifier, en die maken ze voor linux? Dan klopt de naam voor geen flikker meer.

We hebben xmms al, waarom helpen ze xmms niet gewoon mee?

Winamp kost geld, toch? Niemand gaat ervoor betalen als we ook xmms hebben.

Hun 'user-base' uitbreiden? Ik denk niet dat dat zal lukken, sorry. Er zijn al zat 'winamp' achtige mp3 players voor linux.

En wat ik nog het ergste vindt, mensen gaan van windows naar linux migreren. Dit is prima hoor, het is alleen jammer dat ze verdommen linux te nemen zoals het is, en perse alle programma's over moeten zetten. Dit is prima, als er geen goed alternatief is, maar ik zie niet wat er mis met xmms is.

Het is net alsof je een nieuwe nissan auto koopt, en 'm zo ombouwd dat je net een volkswagen hebt (bij wijze van spreken).

Overigens scheen winamp het prima te doen met wine, voor de mensen die niets 'anders' (xmms) kunnen leren. 'anders' staat tussen quotes omdat xmms vrijwel gelijk is aan winamp kwa besturing.

Winamp 3 is gemaakt met 'cross-platform' in gedachten. Waarom hebben ze dan voor die naam gekozen? Oh wacht, ik weet het antwoord al... Windows mensen zijn als de dood voor veranderingen, sorry.

En over dat 'QT = EVIL', sorry hoor, maar als je er dan dan ook bij vertelt dat GTK super is zonder enig ondersteunend commentaar dan kan je beter niks zeggen hierover. Ik programmeer met Qt, en ik kan je zeggen dat het helemaal niet klote is. Over de gtk api weet ik niets, dus daar laat ik me ook niet over uit. Voor mij zijn het twee prima toolkits, met als enige tekort koming dat de 'themes' niet 100% uitwisselbaar zijn, waardoor je dus met twee grafische stijlen (themes) om 1 desktop werkt (niet zo mooi, imho). Ik wou dat Qt/KDE en GTK apps er 100% gelijk uitzagen (voor de gebruiker, niet de programmeur).

• RG

RG

Lambda

Op zondag 14 oktober 2001 21:46 schreef DJ_PP het volgende:
de nieuwe skins wel iig, want hij kan ook gewoon van vorm verandere, je rkijgt van die windows media player toestanden :D
Dan installeer je de KJofol theme engine voor XMMS en zie daar: alle coole KJofol skins voor XMMS, dus dta zie ik niet als voordeel...

Mensen die programma's "porten" met WINE neem ik niet serieus. Music match Jukebox is er ook en werkt via WINE en het is oersloom. Volgens mij is er ook niemand die het gebruikt. Ik vraag me ook af of WinAmp wel de juiste output plugins heeft voor ESD en aRtsd

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 21:09 schreef nelske het volgende:

[..]

/me houdt het voorlopig lekker bij xmms onder linux en winamp onder windows.
/me is het volkomen met nelske eens
, dit valt onder het motto: niet zeiken, als iets werkt, niet moeilijk doen

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
ja boeie, als iedereen zo anti windows is (waar het op dit forum bijna altijd naar toe draait, waarom is er dan zoiets als wine?
Omdat sommige programma's niet onder linux draaien?? (meeste software boeren zijn nogal windows-minded namelijk)

Winamp 3 voegt mi alleen shoutcast functionaliteit toe tov xmms, die laaste draait echter nog wel een stuk beter..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Dat is toch gewoon positief nieuws dat een bekend programma voor het Wintel platform nu ook port naar Linux. Wordt tijd dat meer softwarehuizen dat gaan doen ...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 01:57 schreef janjanjanjanjansen het volgende:
Dat is toch gewoon positief nieuws dat een bekend programma voor het Wintel platform nu ook port naar Linux. Wordt tijd dat meer softwarehuizen dat gaan doen ...
idd :)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Zeker :)
Maar dan liever niet zoals Corel dat met WordPerfect Office 2000 (voor Linux) heeft gedaan... dat draait onder (een door Corel aangepaste versie van) Wine... en het loopt echt voor geen meter. Memory leaks, crashes, QuickCorrect die half werkt (WP werkt beter als dat ding uitstaat, maar daarvoor heb ik juist een tekstverwerkert |:( ) enz. enz...

• Passenger
Op zondag 14 oktober 2001 22:10 schreef Remenic het volgende:
Sorry, mijn bericht kwam wat grover over dan bedoeld was....

Ik bedoelde meer zoiets van, ze hebben WINamp, een windows amplifier, en die maken ze voor linux? Dan klopt de naam voor geen flikker meer.

We hebben xmms al, waarom helpen ze xmms niet gewoon mee?

Hun 'user-base' uitbreiden? Ik denk niet dat dat zal lukken, sorry. Er zijn al zat 'winamp' achtige mp3 players voor linux.

En wat ik nog het ergste vindt, mensen gaan van windows naar linux migreren. Dit is prima hoor, het is alleen jammer dat ze verdommen linux te nemen zoals het is, en perse alle programma's over moeten zetten. Dit is prima, als er geen goed alternatief is, maar ik zie niet wat er mis met xmms is.

Het is net alsof je een nieuwe nissan auto koopt, en 'm zo ombouwd dat je net een volkswagen hebt (bij wijze van spreken).

Overigens scheen winamp het prima te doen met wine, voor de mensen die niets 'anders' (xmms) kunnen leren. 'anders' staat tussen quotes omdat xmms vrijwel gelijk is aan winamp kwa besturing.

Winamp 3 is gemaakt met 'cross-platform' in gedachten. Waarom hebben ze dan voor die naam gekozen? Oh wacht, ik weet het antwoord al... Windows mensen zijn als de dood voor veranderingen, sorry.

En over dat 'QT = EVIL', sorry hoor, maar als je er dan dan ook bij vertelt dat GTK super is zonder enig ondersteunend commentaar dan kan je beter niks zeggen hierover. Ik programmeer met Qt, en ik kan je zeggen dat het helemaal niet klote is. Over de gtk api weet ik niets, dus daar laat ik me ook niet over uit. Voor mij zijn het twee prima toolkits, met als enige tekort koming dat de 'themes' niet 100% uitwisselbaar zijn, waardoor je dus met twee grafische stijlen (themes) om 1 desktop werkt (niet zo mooi, imho). Ik wou dat Qt/KDE en GTK apps er 100% gelijk uitzagen (voor de gebruiker, niet de programmeur).
Op zich heb je wel gelijk, maar ik zie niet in waarom je winamp dan NIET naar linux zou moeten porten? Geen probleem toch? Hoe meer zielen hoe meer vreugd zou ik zeggen... Ook onder linux kan een klein beetje concurrentie geen kwaad hoor! En eventueel zou ik er best voor bereid zijn om een klein stukje er voor te moeten betalen, das geen probleem...

Maar wat is er mis mee om dingen te houden zoals je ze gewend bent? Stel, je bent een enorme linux n00b, maar je hebt het echt helemaal gehad met windoze (om wat voor reden dan ook) en je wilt lekker overstappen naar linux. Dan is er toch nix mooier dan dat een van je ultimate favoriete media-spelers ook op linux beschikbaar is?

Of zie ik dat nou zo verkeerd?

• RG

RG

Lambda

Op zich heb je wel gelijk, maar ik zie niet in waarom je winamp dan NIET naar linux zou moeten porten? Geen probleem toch? Hoe meer zielen hoe meer vreugd zou ik zeggen... Ook onder linux kan een klein beetje concurrentie geen kwaad hoor! En eventueel zou ik er best voor bereid zijn om een klein stukje er voor te moeten betalen, das geen probleem...
Van porten is amper sprake, ze gebruiken voor een groot deel WINE. Ik vind porten best, maar maak er dan native QT/GTK/Motif/etc... van, zoals Opera, Netscape, Adobe, en vele andere dat hebben gedaan.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

Servowire

prutser:~#

Mag ik de heren er even op wijzen dat de ORGINELE *amp speler niet Winamp was?

Winamp heeft het uiterlijk ook maar gejat :)

De orginele was van een of andere vage rus

en ow ja:
Ik gebruik XMMS.
En Winamp2.x draait ook via WINE op Linux, maar niet erg lekker

met papier mache kun je alles maken!!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:04

frapex

got r00t

Op zondag 14 oktober 2001 20:16 schreef igmar het volgende:

[..]

Hoezo evil ??
weet je hoe TRAAG qt is? :+ (met name dan ook kde2, c++)
[..]

Sja.. beetje appels met peren vergelijken als je het mij vraagt.
explain :?

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• 0siris
  • Laatst online: 17-08 02:11
Op zondag 14 oktober 2001 15:03 schreef Tu-Tone het volgende:
... bij voorbaad al fout!
wat OOK fout is, is voorbaad met een d! :+

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Passenger
Op maandag 15 oktober 2001 17:14 schreef 0siris het volgende:

[..]

wat OOK fout is, is voorbaad met een d! :+
antfucker.... :) maar idd, je hebt gelijk

Verwijderd

[quote]
nee, Winamp 2.xx en 3.xx zijn Freeware, alleen de oudere versies waren shareware, maar met AOL als sponsor werd 't freeware
denk 'k niet, Winamp is erg goed, zeker qua plugins en visualisations, alleen een kwestie van eenzelfde kwaliteit (zoals de WindowsWinamp) in Linux te behalen
dat is nu die verdomde mentaliteit die 'k niet kan uitstaan, Vind jij Linux een elite-OS? Wil jij een "hackers-OS", neem Slack of Debian, maar denk eraan, de massa (met veel newbies/"gewone" gebruikers) overhaalt de grote developers om Linux versies uit te brengen van hun soft. Als ik jouw visie volg, kom je uit op een extreem stabiel, moeilijk OS, maar bv. een PDFje openen gaat niet(gaat nu wel, maar't is een voorbeeld), want Adobe vind de beperkte Linux markt de moeite niet
ik zie totaal geen overeenkomst, beide merken hebben brakke modellen
beter Linux-native dan WINE, of niet?
Winamp voor Mac komt er ook aan, tja, MacAMP bestond al, en de analogie kon dus niet doorgaan. 't is maar een naam hé, goed herkenbaar, so what's the problem (btw, ook problemen met AthlonXP :? )
geen commentaar, ken te weinig van dit onderwerp
(m'n commentaar is niet persoonlijk of kwetsend bedoeld, 't is ook maar mijn visie)

Verwijderd

Oh, het is goed voor wat marketing en concurentie.

Voorlopig houd ik het nog maar op xmms. Die bevalt me prima.

• RG

RG

Lambda

wat mij tegen de borst stoot is dat men WINE gebruikt. WinAmp is prima software, zelfs een van de best ontworpen proggies voor Windows. En als er een Linux port ou komen, zou dat geweldig zijn. Maar ga dan niet met WINE lopen kloten. Maakt het allemaal sloom etc... waardoor newbies al snel zoiets hebben van "nauw, leuk hoor dat Linux, draait voor geen meter, weg ermee".
ga een serieuze port maken op basis van QT of GTK ofzo...

Verwijderd

Als het inderdaad WINE gebruikt is het geen port en dus geen sprake van een Linux versie. Jammer dan.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 15 oktober 2001 19:58 schreef bc557 het volgende:
Als ik jouw visie volg, kom je uit op een extreem stabiel, moeilijk OS, maar bv. een PDFje openen gaat niet(gaat nu wel, maar't is een voorbeeld), want Adobe vind de beperkte Linux markt de moeite niet
Xpdf bestaat al een tijdje hoor, en da's echt niet van Adobe..

Feit is gewoon, dat programma's porten, waar al een prima alternatief voor is, gewoon zonde van de moeite is.. Ik bedoel, ik ga toch ook niet 4dos porten, als ik bash heb ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 18:17 schreef moto-moi het volgende:
Xpdf bestaat al een tijdje hoor, en da's echt niet van Adobe..
bij closed soft en proprietary file formats, vind 'k steun van het bedrijf dat deze technologie bezit, toch wel handig, zeker als de W3 (Internet) binnenkort misschien proprietary soft zou toelaten... (hoe leuk het ook is, zonder steun van (een onbenoemd aantal) bedrijven haalt Linux het niet als volwaardig OS (waar je bijna alles mee kan), daar ben 'k van overtuigd
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:17 schreef moto-moi het volgende:
Feit is gewoon, dat programma's porten, waar al een prima alternatief voor is, gewoon zonde van de moeite is.. Ik bedoel, ik ga toch ook niet 4dos porten, als ik bash heb ?
XMMS is prima, maar een Winamp voor Linux met de WindowsWinamp-features :P lijkt me toch wel beter

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 18:38 schreef bc557 het volgende:

[..]

bij closed soft en proprietary file formats, vind 'k steun van het bedrijf dat deze technologie bezit, toch wel handig, zeker als de W3 (Internet) binnenkort misschien proprietary soft zou toelaten... (hoe leuk het ook is, zonder steun van (een onbenoemd aantal) bedrijven haalt Linux het niet als volwaardig OS (waar je bijna alles mee kan), daar ben 'k van overtuigd
Hmzz, moet je met toch eens uitleggen, waarom je steeds meer grote bedrijven ook de linux kant op ziet trekken. Iets dat vroeger niet het geval was.
Vergeet niet dat men in de linux-community heel goed is in het maken van software die hetzelfde bewerkstelligt als originele (closed-source) software (eventueel zelfs van een ander OS).
Voorheen was die support van grote bedrijven veel minder, eigenlijk zelfs nihil te noemen. Toch zijn er gigantisch veel goed apps gekomen die zeer goed kunen concurreren met hun originele variant, of die gewoon simpelweg beter zijn.

Verder is Linux toch echt al een volwaardig OS. Ook zonder support van meer grote bedrijven, blijft Linux nog wel even bestaan hoor ;)
XMMS is prima, maar een Winamp voor Linux met de WindowsWinamp-features lijkt me toch wel beter :P
XMMS is gewoon een heel goede app. Winamp porten naar Linux zal zeker in het begin niet kunnen tippen aan XMMS, gezien het aantal bugs dat er gegarandeert in zal sluipen. Maar goed, het gaat hier schijnbaar niet eens om porten. Zolang dat niet gebeurt, overweeg ik nog niet eens om Winamp onder Linux te draaien.

[edit]
Typo, toevoeging

Verwijderd

Topicstarter
iemand enig id hoe lang ze er nog gaan over doen om een stabiele versie te maken?

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 19:08 schreef DJ_PP het volgende:
iemand enig id hoe lang ze er nog gaan over doen om een stabiele versie te maken?
Tja, je kan net zo goed vragen wanneer de wereld vergaat.
Is een vraag die niet te beantwoorden is van te voren ;)

Verwijderd

de programmeur zou waarschijnlijk zeggen:
"It's done when it's done!"

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
denk 'k niet, Winamp is erg goed, zeker qua plugins en visualisations, alleen een kwestie van eenzelfde kwaliteit (zoals de WindowsWinamp) in Linux te behalen
Plugins ed zijn in xmms zeker niet slechter dan in winamp, er zijn alleen bepaalde zaken niet voor xmms omdat de benodigde hardware support van de hw-fabrikanten vaak ontbreekt (bijv. goede opengl drivers of a3d/eax)
dat is nu die verdomde mentaliteit die 'k niet kan uitstaan, Vind jij Linux een elite-OS?
mee eens, dat gezeik dat linux niet mainstream mag worden houdt de 3th party support alleen maar tegen, linux is dermate open dat je altijd nog je eigen elite cli-distro kunt draaien..
(hoe leuk het ook is, zonder steun van (een onbenoemd aantal) bedrijven haalt Linux het niet als volwaardig OS (waar je bijna alles mee kan), daar ben 'k van overtuigd
Die steun komt wel als de overheid tenminste optreed tegen de huidige kartelvorming en monopolisering van die gesloten standaarden, in een open markt zullen bedrijven ieder stukje van de markt bevechten , zeker wanneer hun concurrenten er ook zitten, in de huidige situatie dekken bepaalde grote software boeren de markt af met propriatary formaten/"standaarden" en zorgen op die manier voor zo min mogelijk vrijheid en portatbiliteit, en dus minder concurrentie...

Ik ben dus een zeer groot voorstander van de vrije markt in dit opzicht en dus voor het openbreken van dit soort machtsconcentraties....helaas denkt het gros van de beleidsmakers (vooral in de vs) dat de "vrije markt" een markt is zonder controle of restricties dus zal die maximale competitie en innovatie wel niet zo snel gaan, als ik echter kijk naar de snelheid waarmee linux zich heeft ontwikkeld de laaste 4 jaar (daarvoor werkte ik er nog niet mee) tov windows dan denk ik de er sprake is van een trend die uiteindelijk in steeds iets meer support zal uitmonden en daarna weer meer gebruikers etc, niet zoals bij windows waar er vanaf het begin volledige support was van de hele IT -industrie (waardoor we nu helaas zitten opgescheept met een bloated en veel te duur windows os)

ow ja, t ging over winamp :D

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1