Welke Hd's voor raid configuratie ?

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:52

JT

VETAK y0

Topicstarter
Standaard vraag, maar met een uitzondering :

Zal ik wel IBM of Maxtor schijven nemen ? Ik hoor de laatste tijd nou niet echt positieve dingen erover, schijven die crashen en snel kapot gaan.

Welk merk anders ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ikzelf zal kiezen voor een Maxtor. Werk er al mijn hele tijd dat ik met computers bezig ben mee. Altijd zijn ze nog goed gebleven, niet zo gou bad sectors ect. IBM schijnt een minder langen levensduur te hebben dus vandaar. :) succes met je keus! ;)

Verwijderd

ik ben al lang maxtor westerndigital en ibm gebruiker en heb gemerkt dat ibm het snelste is, en redelijk doet MITS goed gekoeld.. maar voor algemene betrouwbaarheid en veiligheid van je gegevens zou ik NIET voor ibm kiezen. Ik heb nu ook een kapotte ibm op m'n bureau liggen. Hij stond in combinatie met een andere ibm in raid0 array. Als ik hem niet repareer ben ik dus ALLE gegevens kwijt, dat kan rot uitpakken dat kan ik je wel vertellen. Maargoed, de componenten die ik besteld hebben liggen te wachten op het postkantoor dus binnenkort is m'n hele array weer in de lucht. En dan SNEL ghosten naar een goede hd zoals westerndigital :)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 21:41

Snijkoek

Metal up your ass

Het is inderdaad waar dat IBM het in een raid minder goed doet (lees sneller stuk gaat, performance is wel het best). Als je maar 1 schijf wil zou ik toch voor een IBM gaan. Raid met Maxtor

* Snijkoek heeft wel IBM schijven in raid 0 en goed gekoeld ook, toch is er een tijdje geleden eentje kapot gegaan :(