Toon posts:

Astrology en wie gelooft erin?

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zelf ben ik altijd enorm geintreseert geweest in astrologie
de invloed van planeten op het tijdstip van je geboorte waardoor je denk en doe wijze worden beinvloed.
heb zelf vrij veel gelezen over mijn sterrenbeeld en andere en vond het meestal vrij klopend (ook na enorm scepties ernaar te kijken en de gegeneralizeerde dingen eruit te vissen)
zelf ben ik dus op 19de van november geboren wat dus betekend dat ik in een curps zit (de 5 dagen voor en na het vlak van een sterrenbeeld) dus ben schorpioen/boogschutter maar voornamelijk schorpioen.

zelf zie ik het altijd dat je van jezelf gewoon een aantal dingen mee krijgt en dat de planeeten je daar minnetjes en plusjes op geven

hoe denken andere W&L'ers hier over.
wat zijn jullie ervaringen met het klopen van de texten over je sterrenbeeld?

oh btw het teken in mijn icon hoort ook een schorpioen voor te stellen (ja ja tis een beetje vaag te zien maar tis ook maar 60x60)
en ik heb het dus niet over horoscopen die ik persoonlijk bullshit vind. (na wat scepties kijken enzo klopte er geen flikker van)

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12 12:40

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Mmm... er was iemand die precies wist hoe alles werkte, het hele werk was ook onderzocht door de wetenschap en was geheel bewezen gevonden, weet niet meer hoe die vent heet.
Wat je in bladen leest klopt niet altijd, omdat men het zeer kort moet houden, die textschrijvers dus en omdat het voor een groot publiek bestemd is, dus je kan het nooit laten kloppen, het zou allen volledig kunnen kloppen als je een persoonlijke horoscoop krijgt, maar dan ook 100% persoonlijk.

8 )

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het is absolute onzin dat de positie van reusachtige gaswolken jaren geleden invloed zou hebben op iemand's persoonlijkheid. Sterker nog, ik kan weinig verzinnen dat onzinniger is. Het is mogelijk om de toekomst te voorspellen aan de hand van sterren... maar niet iets zo triests en oninteressants als dat Pietje vandaag een slechte dag heeft, maar meer dingen zoals hoe het Universum er over een paar miljard jaar uit zal zien. Een astroloog is kennelijk iemand die denkt dat sterren niets beters te doen hebben dan zich bezig houden met mensen.

Om het met Ingersoll te zeggen: "If the people were a little more ignorant, astrology would flourish. If a little more enlightened, religion would perish."

En met Asimov: "To rebel against a powerful political, economic, religious, or social establishment is very dangerous and very few people do it, except, perhaps, as part of a mob. To rebel against the "scientific" establishment, however, is the easiest thing in the world, and anyone can do it and feel enormously brave, without risking as much as a hangnail. Thus, the vast majority, who believe in astrology and think that the planets have nothing better to do than form a code that will tell them whether tomorrow is a good day to close a business deal or not, become all the more excited and enthusiastic about the bilge when a group of astronomers denounces it."

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 09:26 schreef Lord Daemon het volgende:

[knip]
ik heb het ook niet over horoscopen, want die vind ik IMHO onzin (maar die gozer eerder poste had wel een goed punt)

hoe komt het dan b.v. lord deamon dat ik als ik kijk naar wat er geschreven word over sterrenbeelden, best wel totaal klopt met hoe ik ben.
en als ik dan kijk naar verhaal van andere sterrenbeelden dat dat niet klopt.

nu ga ik meschien echt ontiegelijk grote bullshit schrijven hoor, maar is het niet zo dat mensen voor vrij veel %`tjes uit water bestaan.
en is het niet bewezen dat planeeten invloed uit oefenen met hun massa op dat water?
verder kan ik de theory niet echt nemen want dan word hij gewoon bizar.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik geloof wel in astrologie, zeker je geboortehoroscoop biedt wel een interessant kader. Wat je ermee doet, dat kan je zelf weten, maar je krijgt bepaalde gaves en beperkingen mee. De iedere week horoscopen in bladen enzo zijn onzin, die zijn te algemeen. Voor goed gebruik van astrologie moet je je erin verdiepen en alleen specifiek voor die persoon bekijken.

Wat LD zegt over bewijs enzo, daar moet je je gewoon niks van aantrekken. Komt ie altijd mee en daar ben ik nog nooit verder mee gekomen. >:) Met astrologie wel. *D

www.astro.com is een goeie site om e.e.a te laten uitrekenen en uitleggen ook.

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik ben van nature skeptisch dus ik geloof hier niet zomaar in.

Ook kan ik niet snappen hoe de sterren iets over mijn leven kan weten. Nou jah, niet over MIJN leven individueel.

Er is 1 praktisch iets wat mij altijd laat twijfelen.

Die sterren zoals wij die bekijken, zijn sterren van x jaar geleden. Het licht wat die ster heeft 'geproduceerd' is van misschien wel duizenden jaren geleden. Het is zeg maar niet 'real-time' dus :)

Ik vind astrologie typisch weer iets wat uitgevonden is door de Mens, om ons beter te laten voelen.

En over dat dingen waar zijn uit een horoscoop? Net als bij Nostradamus, het is net hoe je het opvat. Als ik opschrijf: hey dit weekend gebeurt er iets boeiends in je leven en oh jah, je bent liefdevol en zo dan ga je onbewust gewoon dingen asocieren die daarbij horen.

Ik had hier laatst een discussie over. Over het algemeen geloven weinig mensen in de prive-horoscoopjes die inelkaar geflanst zijn door 1 of andere wannabe-astroloog. Maar dat geboortesterren gebeuren wel dus.

Dus dat je aan de hand van sterren kunt zien welke karaktereigenschappen je hebt. Dit meisje waarmee ik sprak gelooft er dan ook heilig in, omdat het zo klopt. Maar jah dan denk ik 'wat heb je er aan'? Het is echt weer iets voor onzekere mensen, die vastigheid zoeken in hun leventje.

Er wordt als je aan kreeft bent gezegd:

Je hebt veel energie en je doet het goed in het liefdes leven.

Dat past bijvoorbeeld bij persoon A

Maar bij RAM staat er bv dat je jaloers bent aangelegd etc...

En dat past OOK bij persoon A

Verwijderd

Ik vind het altijd wel grappig om de horror uit de Spits te lezen en te kijken wat er van klopt
maar dr is nog weinig van uitgekomen 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 13:10 schreef Flaman_Creationz het volgende:

[knip]
Het is echt weer iets voor onzekere mensen, die vastigheid zoeken in hun leventje.
hehe heb je waarschijnlijk wel gelijk in.
maar wat je zegt over dat elke sterrenbeel andere elementen heeft die verschilend zijn maar kunnen aanspreken op ieder persoon.

dat is dus gewoon niet waar.
de boeken die ik gelezen heb erover en meerdere websites zitten er somige idd wel tussen maar de goede geven heel ge detaileert weer hoe een persoon is.
Astrologers
consider Scorpio's to be energetic, passionate, deep, intuitive, and
secretive, with a great deal of self-control. They also believe that
Scorpio's can be willful, stubborn, and easily made jealous. Scorpio's
are thought to be keen observers of people, and potentially calculating
and manipulative. Seeing more of people's deepest motivations than
others do, they have a tendency to be cynical. They are sensitive and
never forget a hurt or a slight. For the typical Scorpio, forgiveness
can be difficult.
dit verhaal klopt dus 100% bij mij.
en het had zeker anders kunnen zijn omdat ze zeker specefiek zijn in dit verhaal.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

StratoS_V2.0 schreef:
dit verhaal klopt dus 100% bij mij.
en het had zeker anders kunnen zijn omdat ze zeker specefiek zijn in dit verhaal.
[...]
energetic, passionate, deep, intuitive, and secretive, with a great deal of self-control, willful, stubborn, easily made jealous, keen observers of people, potentially calculating and manipulative, seeing more of people's deepest motivations than others do, cynical, sensitive, never forget a hurt or a slight, forgiveness difficult.
Ach, ik ben geen schorpioen en er passen er zeker 8 van de 16 bij mij. Hetzelfde geldt voor gelijke verhalen bij elk ander sterrenbeeld. In zo'n verhaal, met zoveel eigenschappen, waarvan er een heleboel ook nog een subjectief zijn, kan je altijd wel wat vinden.

Van achter naar voor:
Het is voor iedereen moeilijk om te vergeven (hoe moeilijk is moeilijk?).
Iedereen vergeet uiteindelijk en als je altijd alles zou onthouden wat je pijn deed, had je geen leven.
Gevoelig zijn we allemaal op bepaalde punten. Op andere niet. Gevoelig is geen algemene eigenschap.
Cynisch zijn we allemaal weleens. Wanneer is iemand zo vaak cynisch dat het een karaktertrek is?
Inzicht in de motieven van anderen hebben we allemaal weleens en soms weleens niet. De 1 herkent oplichting, de ander verliefdheid. Wanneer herken je nodig om dit als eigenschap te rekenen?
...
Kwantificeer 'Deep' eens voor me?
Wanneer ben je intuitive? Als je onnadenkend handelt? Als je enthousiast bent? Als je snel beslist en toch altijd goed? Alle drie?

Ik hoop dat je inziet hoe algemeen al deze termen zijn en hoe loos de woorden zijn zonder meer invulling.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

StratoS_V2.0 schreef:
wat zijn jullie ervaringen met het klopen van de texten over je sterrenbeeld?
Soms een 'hit', soms een 'miss', meestal heel dubbelzinnig en op meerdere dingen van toepassing. Zoals iemand al zei: je gaat ook associaties maken.

Als ik toevallig eens een dag heb waarop ik een bedelaar een piek geef en ik lees in de horoscoop: 'Je zult deze een goede daad verrichten', zal ik die unieke gebeurtenis onmiddellijk aan die omschrijving kunnen linken. Maar dat is onzinnig, want ik doe elke week wel iets dat bij die omschrijving past. Iemand voorlaten in de rij bijvoorbeeld of iemand de weg wijzen. Zelfs dat soort omschrijvingen, die redelijk specifiek lijken, zijn zeer ruim interpreteerbaar. In elke week zit wel een slechte en een goede dag. Een dag van ruzie en een dag van liefde. Ondernemingen die lukken en ondernemingen die niet lukken.

Zoals de bloemblaadjeslezeres in Spijkers met Koppen gisteravond: pas tussen februari en maart op voor een verkoudheid. Dat komt per definitie bij 10% van de bevolking uit. Gecombineerd met de algemeen bekende eigenschap dat voorspellingen die niet uitkomen worden vergeten als er 2 van de 10 voorspellingen uitkomen, geloven mensen nog steeds dat astrologie werkt.

De maan en de zon oefenen een zwaartekracht uit die al het water op de aarde (samen met de rotatie van de aarde) in een bepaald golfpatroon geholpen hebben. Dat een mens dat zou kunnen waarnemen is onmogelijk: de thermische vibratie van elke atoom in je hoofd maakt dat onmogelijk. Die kracht valt domweg in het niet en kan dus geen invloed hebben.

Toch kunnen sommige dieren zich orienteren door het (zeer zwakke) aardmagenetisch veld waar te nemen. Dat vind niemand vreemd, omdat dat effect anders is en sterker. Dat mensen beweren hoofdpijn te krijgen van bepaalde aard(magnetische)lijnen is vele orden geloofwaardiger dan enige astrologie.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik geloof er ook niet zo in.
Ik lees mijn horoscoop wel, maar dat is meer om te kijken wat er in staat maar tot nu toe is het nog nooit uitgekomen. Ook niet de "echte" horoscoop van TV (was eerst altijd nog wel eens op RTL 4). Maar ik vind het complete onzin. Dat de stand van de maan en planeten invloed heeft op het aardse leven, ok. Maar niet op de mens zelf.

Signature

Verwijderd

Ik denk dat het grote onzin is. Want "sterrenbeelden" kloppen niet meer. Een "sterrenbeeld" is het sterrenbeeld waar de zon op komt als je geboren wordt. Maar door de eigenbeweging van de sterren, komt de zon bv. op in het sterrenbeeld Stier, maar men zegt dan dat het een Ram is.

Verwijderd

ik geloof zelf absoluut niet in astrologie. De sterrenbeelden kloppen niet eens met de sterrenkunde. Verder denk ik niet dat die dingen invloed kunnen uitoefenen op wat er met mij gebeurt

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik geloof best dat er een kern in zit en dat de planeten best invloed op ons hebben maar of de astrologie de juiste invloed weet is iets anders. Horoscopen is dikke onzin zeker als die in 12 sterrebeelden wordt opgedeelt. In horoscopen kan je nooit rekening houden met anderen het moet persoonlijk zijn voor elke sterrebeeld, geboortetijd en geboorteplaats en de plek waar je je bevindt hoor je een horoscoop te moeten maken om het ook maar een beetje te laten kloppen. Ik vindt het veel intressanter om over jezelf te horen via de astrologie. Het klopt aardig moet ik vertellen maar je moet er niet te veel achter zoeken omdat de interpretatie wat mij betreft niet "wetenschappelijk" is.

• DarkDante
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 13:34

DarkDante

Soeplepel

Ik geloof er echt totaal niet in, ik heb zelf ook wel eens dat je zo'n horoscoop leest en er dingen in herkent :) Maar volgens mij maak je die gedachte zel, je zoekt gewoon naar dingen die bij jou passen en vervormt zo de zin naar jou eigen gedachte (hoe ik hier op kom weet ik niet :P) Maar dit doe ik iig :) Als je ook de horoscoop leest en er dan bij bedenkt dat bijna 90% van je vrienden ook Schorpioen is... dan begin je toch echt driedubbel scheel te kijken :)

Don't ever underestimate the power of the Dark side

Verwijderd

Ik heb de boel maar eens ingevuld, Elvhenk :)
The Sun, Moon, Ascendant, Venus and Saturn placement are discussed. Quite likely, you will notice some contradictions in the analysis of your personality. This is partly because you are a complex entity, a composite of many diverse, sometimes conflicting, energies. At times these differing energies balance each other out; at other times they fight with each other, causing confusion or unrest in your life. In addition, while this report synthesizes some horoscope elements like Sun and Moon, or the Ascendant and its ruling planet, in most sections it describes each horoscope element separately, not taking into account the presence of other contradicting or supporting horoscope factors.

If you want a more synthesized report, which interprets your horoscope as a whole complex assembly of meaning, please choose the Psychological Horoscope Analysis (PHA) by Liz Greene. It is available at this site, and several other websites in the world, for a fee. What you are reading here is a basic astrological report with a very attractive price. Liz Greene's PHA, in comparison, is not for free, but it is the best astrological computerized report available on this planet.

As you read your short report, or any other astrological report, keep in mind that the energies interpreted here are your birth potentials. However, you may or may not choose to actualize these energies in the manner described. Your age, sex, socio-economic situation, education, environment, level of development, and many other factors contribute to the ways in which you express your natal energies. Remember, the planets do not compel you to do or be anything. They influence you, but you still have the free will to determine your own life.
Als DAT geen disclaimer is :)

Maw, er is geen enkele garantie datt wat ze hier zeggen ook klopt, dat mag je helemaal zelf interpreteren. Zo kan ik het ook, als ik het dan toevallig goed heb, is het natuurlijk de schuld van de sterren, en als ik het fout heb, heeft mn slachtoffer gewoon zijn birth potential niet nageleefd... Heel flauw.

Waarna het zo verder gaat:
Sun in Scorpio, Moon in Gemini

You are drawn to things that often bring about your undoing. Form, not content, appearance rather than reality are all-important to you. You are subject to extremes, not realizing the implications of your actions.

Your astrological positions indicate a person with a gift for outward expression, who could carve a career in writing, reviewing, or literary criticism. However, your imagination operates fitfully, with periods of intense creativity followed by moments when you are sure your mind is barren. You tend to be diffuse, and often the only feelings you can muster are superficial ones. In love, too, you vacillate in interest, plunging quite intensely into each new affair. The key to a more harmonious inner self lies in cultivating the strong will that is inherent in your nature.
Degenen hier die mij persoonlijk een beetje kennen zullen hier spontaan in lachen uitbarsten: ik ben zo introvert als de pest :) Naja, misschien een beetje overdreven, maar dit klopt absoluut niet :)
Ascendant in Gemini, Mercury in the Fifth House

At the time of your birth the zodiacal sign of Gemini was ascending in the horizon. Its ruler Mercury is located at the fifth house. Your ascending sign and the position of its ruler offers general information concerning the overall trends of the course of life and complements the data pertaining to your temperament, given previously by the analysis of the combined positions of the Sun and Moon.

Gemini is the third sign of the zodiac and among its key psychological influences over life there are the following: intellectual activities, humanism, and abhorrence of violence, constant doubt of all mental concepts, hesitancy and academic interest.

People whose ascending sign is Gemini usually appear as elegant, slender, expressive, and with very humane facial expressions. They are individuals with some literary inclination, dexterous with manual labors and crafts, apt, able, witty, inventive and very curious and subtle.
Kijk, nu komen we all iets meer in de richting. Al heb ik absoluut geen literaire gaven, en echt handig ben ik ook niet (niet dat dat me tegenhoudt ofzo)
A Gemini in the ascendant will always distinguish himself by his rather eloquent speech and writing, his much occupied daily life, and his perpetual lack of an ability to effect swift and determined decisions. As a Gemini, you should try to compensate your hesitancy with fast thinking.
maar dat is weer jammer... Snel beslissen is niet echt een van mijn problemen :)
Saturn in the Fifth House

Saturn, the ruler of time, was found in the fifth house at the time of your birth. Circumstances may oblige you to appear humble and patient in connection with love affairs and as a response to obstacles that will come between you and the object of your love.

It is possible that unless you can exert good control of your temperament, the obstacles can create a response from you that is harsh and severe. You must view these matters in light of the spiritual cause and effect.

We advise you to be very careful in business speculations and not to become involved in operations that have a risky element.

You should make an effort to become involved with the various human experiences of love so that your communicative power is increased. You must be sincere with yourself. Secretly you nourish the desire to be involved in human situations, but you apparently have lost the ability to relate to other people. A little more openness and confidence in your loved ones could be a good course to follow.
De meeste van die dingen had ik zelf ook al bedacht... Maar ik vraag me wel af voor wie deze dingen juist NIET gelden :)
Sun in the Sixth House

The Sun, giver of light, was found in your sixth house at the time of birth. This position indicates that in all your activities you will be subjected to the impositions of the environment. The overall orientation of your existence is that of accomplishment through fulfillment of professional responsibilities. In matters of health, this astrological combination is not ideal, as the vital energies of the Sun here have less power, causing you to feel an occasional lack of physical strength. You are, however, inclined to be careful with your health. In your dealings with work associates and subordinates you will show dignified, strong, but open-handed attitudes.

You work with a well-developed sense of pride in everything you do.
Zegt me niet zoveel eigenlijk...
Venus in the Sixth House

Venus, the planet of love and harmony, was found in your sixth house at the time of your birth. You can regard yourself as a lucky individual. Your health throughout life has been either very good or you have had the capability of quickly recovering from illness.

In dealing with others within your work environment, you may also obtain an increase in income. Your attitude to work is that it is a pleasurable thing to do. You are not a hard working individual; on the contrary, there is something of laziness in you. Destiny may put you into positions where you will work under the direction of extremely kind and attractive superiors. A love relationship could start due to this interaction.
Tegenstelling met het vorige wat betreft dat gezondheids verhaal? Ownee, daar mocht ik het niet over hebben... het klopt in ieder geval voor geen meter, als ik in een ander tijdperk geleefd had, was ik echt niet zo oud geworden als ik nu ben, en het is allemaal niet echt voorspoedig gegaan met de gezondheid vroeger... Maar goed.
Mars Opposition Ascendant

Mars opposition the Ascendant shows that you attract people who threaten you. You do not really have that much self-confidence; your aggressive actions are an attempt to convince yourself that you do.

Meeting others in competition is how you learn to assert yourself constructively, with greater self-control and discipline. Naturally argumentative, you are not the easiest person to get along with. You must learn to be more compromising if you want peace and harmony. Making concessions shows strength of character, not weakness, and if you realize this, you will be respected for your maturity.

In personal relationships, your offensive tactics force you to raise your defenses when the going gets rough.

But an attitude of superiority often masks feelings of inferiority or inadequacy. You have a lot of creative energy you should express. Remember, it is what you do rather than what you say you can do that is important. Develop more self-control, or you will run into many troublesome situations that could be extremely difficult to resolve.
Opnieuw, of ik heb een extreem slechte zelfkennis, of dit slaat nergens op :) Aggressive actions? Buiten GoT toch echt niet >:)
Neptune Opposition Ascendant

Neptune opposition the Ascendant shows that you are greatly influenced by the people with whom you associate.

Your opinions of the people you deal with are too idealistic, and you are hurt when they disappoint you.

When you volunteer to help people, you must protect yourself. Offer to help only when you know positively that someone needs your assistance. Being alone makes you feel helpless, so you seek out obligations to others.

Since you are imaginative and creatively inspired in expressing yourself, you should direct your talents to writing, music, or the arts.

You depend on others to provide the opportunities you need to earn a living. Because you feel that you do not deserve to be happy and contented, you overemphasize your negative qualities. But you are more loved than you realize, and your friends are deeply concerned for your welfare. Seek their advice before making a commitment so you will not regret it later.
Ook hier slaan ze de plank vaker mis dan raak...
Moon in the Twelfth House

The Moon, the satellite of fantasy and reflection, was in your twelfth house at the time of birth. Secretly, you enjoy a love of romance and adventure that lends a bit of excitement to your daydreaming.

It is possible that the little popularity that you may enjoy in this life will be from some very reserved and secretive circles where your merits are recognized.

It can be expected that you will be successful in positions that call for solitude or remote locations.
secretive circles... Mijn horoscoop heeft me door! Flamez, pas maar op >:)

Nee, ik hou niet zo van gereserveerde geheimzinnige kringetjes. En ik ben dan misschien niet het grootste gezelligheidsdier dat er is, maar lange eenzaamheid vind ik ook niet fijn...

Elvhenk, jij kent mij ook wel een beetje: Heb ik mijn birth potential nou gewoon geheel in de wind geslagen of is er toch iets mis met dat horoscoopgedoe? >:)

Verwijderd

Mogh, zelf geloof ik allemaal neit in die onzin, want ik hou er niet van dat mijn lot al bepaald is (zie Neo in the Matrix).

Daarom is er in mijn wereldbeeld ook geen plaats voor vorospellende dromen en Astrologie.

Al heeft een ex-vriendin mij ooit een echte horoscoop gegeven van alle sterrebeelden, en helaas alleen mijn sterrebeeld kwam met mij overeen. En het was in boekvorm, dus had niet stiekem zelf wat verzonnen...

Hmmm... soms mis ik haar... Ehm waar hadden we het over? Oh ja... Maar ik ben nog steeds niet overtuigd in die crappochino.
Sceptic zijn is veel makkelijker voor je wereldbeeld.

Verwijderd

horoscopen zijn net als die texten van nostradamus, ze zijn zo geschreven dat je ze op veel manieren kan intepreteren!!

want bij bv nostradamus is het IMO geen voorspelling te noemen, aangezien je er voor er iets gebeurt is geen chocola van kan maken!

die horoscoop is gewoon door iemand gemaakt die goed kna lullen, en dus zit er wel wat in dat ook voor jou geld!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Op zondag 14 oktober 2001 20:22 schreef Captain Proton: een heleboel...
Nah, daar ga ik eens op broeien hoor. Ik denk dat ik meer van het plaatje zou kunnen maken, dan zo de standaardtekstjes. Want een geboortehoroscoop gaat vooral over de interacties en niet de feiten los van elkaar. Maar ik herkende er wel dingen in.

[lekker vaag he] >:)

• DarkDante
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 13:34

DarkDante

Soeplepel

Het grote voorbeeld van bullshit is natuurlijk onze grote vriendin Jomanda |:(
De vraag die ik jullie stel:
Wie is er nou gekker? De mensen die haar geloven? Of de mensen die zich voor de TV voor gek willen zetten en een beetje een fles water gaan 'bewerken'

Don't ever underestimate the power of the Dark side

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:56

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 14 oktober 2001 21:12 schreef DarkDante het volgende:
Het grote voorbeeld van bullshit is natuurlijk onze grote vriendin Jomanda |:(
De vraag die ik jullie stel:
Wie is er nou gekker? De mensen die haar geloven? Of de mensen die zich voor de TV voor gek willen zetten en een beetje een fles water gaan 'bewerken'
Tsja, typisch een vrouw die een hele moeilijk onderwerp nog moeilijker maakt, maar heeft zei dan ook iets met sterrenbeelden, ze zou directe contact hebben met god, een soort messias zou ze moeten zijn. Ik ben er ooit es geweest als kleine jongen, vond het als kleine jongen wel leuk om te zien, maar deed me verder niks, hoopte misschien op genezing. Als je de wanhoop nabij bent wil je alles wel proberen, een teleurstelling komt dan hard aan.

Opsluiten dat mens.

Maar nu weer ontopic :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Nah, daar ga ik eens op broeien hoor. Ik denk dat ik meer van het plaatje zou kunnen maken, dan zo de standaardtekstjes. Want een geboortehoroscoop gaat vooral over de interacties en niet de feiten los van elkaar. Maar ik herkende er wel dingen in.
Natuurlijk! Ik durf de stelling wel aan dat iedereen die dit forum bezoekt, wel iets in mijn "persoonlijke" horoscoop herkent. En de meesten waarschijnlijk een stuk meer dan ik... Er staat nou eenmaal zoveel in dat je wel een heel apart mens moet zijn als je jezelf nergens in kan herkennen.

Verwijderd

Wat ik echt niet kan begrijpen is dat je in iets kan geloven zonder dat je ook maar ENIG idee hebt hoe en waarom het zo is. Ik bedoel hoe beinvloeden die sterren en planeten ons dan????

Ze hebben een BELACHELIJK kleine zwaartekracht op ons, ze schijnen een PIEPkein beetje licht op ons, schieten soms als ze net supernova zijn geworden een lading neutrino's dwars door ons heen en HEEL misschien schieten ze nog wel een paar onontdekte deeltjes onze kant op, maar die hebben dan zo'n kleine wisselwerking dat ze tot nu toe nog nooit zijn waargenomen.

Kan iemand mij vertellen hoe die deeltjes met zo weinig kracht invloed op iemands karakter kunnen hebben????? :? :? :? :?

Verwijderd

Het zou leuk zijn als we een echte astroloog in de tent zouden hebben. Deze zou dan voor diverse proefpersonen een persoonlijke horoscoop kunnen maken. deze horoscopen moeten dan door alle proefpersonen doorgelezen worden. Alle verwzijgingen naar datums e.d moeten naturlijk eruit worden gehaald, en de proefpersonen moeten dan de horoscoop kiezen die op hunzelf slaat.

Een leuk experimentje? :)

• hetisik

hetisik

Zoals ik al eerder zij is allang gedaan, met hele wetenbschappelijke troep enzo erbij,. was helemaal 100% bewezen bevonden, maar wil zelf toch ook meer weten.
Eigenlijk zouden we kyori erbij moeten halen lol, zwaartekracht is ook lang niet alles, er is nog iets veel belangrijkers.

8 )

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Nou ja, CP, voor jou kan ik dat ook niet goed beoordelen. Ik weet alleen wel dat mijn eigen geboortehoroscoop klopt als een bus, al mijn sterktes en zwaktes zitten erin, en vooral ook waar die botsen.

• FCA
  • Laatst online: 16-12 18:10

FCA

D'r was toch in Frankrijk een of ander experiment gedaan met een erkende astroloog?
Die lieten ze eerst een horoscoop maken van een serie-moordenaar, en die stuurden ze op naar een hoop mensen, en die mensen zeiden allemaal dat ze zichzelf erin herkenden.

Verder vind ik het absurd antropocentrisch dat de stand van een stel gasbollen op een bepaald moment bepalend is voor ons leven.

Sterrenbeelden zijn door mensen redelijk willekeurig bepaalde constellaties sterren, die niets met elkaar te maken hebben, en over 40.000 jaar weer anders staan. Door de precessie van de aardas lopen de sterrenbeelden inmiddels al een maand achter.

Verandert z'n sig te weinig.

• hetisik

hetisik

Er valt nog een hoop te leren lol, moet je er maar eens meer in gaan verdiepen, zijn leuke dingen te ontdekken, soms ook minder leuke...

8 )

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 15 oktober 2001 19:29 schreef FCA het volgende:
D'r was toch in Frankrijk een of ander experiment gedaan met een erkende astroloog?
Die lieten ze eerst een horoscoop maken van een serie-moordenaar, en die stuurden ze op naar een hoop mensen, en die mensen zeiden allemaal dat ze zichzelf erin herkenden.
Er is ook nog een leuk ander experiment gedaan. Een grote groep studenten moest met een (nep)astroloog praten. Na een week kregen ze allemaal tijdens het college hun horoscoop uitgereikt. Ze moesten hem doorlezen en zeggen of hij klopte. Ze waren allemaal zeer verbaast over de goede omschrijving van hun persoonlijkheid. Ze waren al bijna overtuigd dat astrologie echt klopte. Vervolgens kregen ze opdracht om hun horoscoop aan de linker buurman/vrouw te geven. Zodat die ook kon zien dat het klopte... Rode hoofden overal. Iedereen had exact dezelfde horoscoop. :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 09:43 schreef Ortep het volgende:

[..]

Er is ook nog een leuk ander experiment gedaan. Een grote groep studenten moest met een (nep)astroloog praten. Na een week kregen ze allemaal tijdens het college hun horoscoop uitgereikt. Ze moesten hem doorlezen en zeggen of hij klopte. Ze waren allemaal zeer verbaast over de goede omschrijving van hun persoonlijkheid. Ze waren al bijna overtuigd dat astrologie echt klopte. Vervolgens kregen ze opdracht om hun horoscoop aan de linker buurman/vrouw te geven. Zodat die ook kon zien dat het klopte... Rode hoofden overal. Iedereen had exact dezelfde horoscoop. :)
das geen test om astrologie te testen maar een test om te kijken hoe snel mensen te neppen zijn.

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 09:54 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
das geen test om astrologie te testen maar een test om te kijken hoe snel mensen te neppen zijn.
Oh, dan weet ik wel een leuke test >:)

De volgende keer dat we astronauten naar de maan sturen, laten we een astroloog horoscopen maken voor de maanwandelingen van die astronauten. Het zal mij benieuwen hoe die astroloog dat gaat doen, de maan is een belangrijk hemellichaam in de astrologie en op deze manier kan hij de stand van de maan voor die astronauten niet bepalen. Het hele "aspect" van de maan valt weg...

Verwijderd

Topicstarter
was ik niet duidelijk ofzo in mijn eerste post ?

horoscopen zijn gebaseerd op astrologie maar astrologie is geen horoscopen.
en horoscopen geloof ik zelf ook niet en dit topic gaat over astrologie

• KroontjesPen
  • Laatst online: 20:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Op dinsdag 16 oktober 2001 10:49 schreef mietje het volgende:

[..]

Oh, dan weet ik wel een leuke test >:)

De volgende keer dat we astronauten naar de maan sturen, laten we een astroloog horoscopen maken voor de maanwandelingen van die astronauten. Het zal mij benieuwen hoe die astroloog dat gaat doen, de maan is een belangrijk hemellichaam in de astrologie en op deze manier kan hij de stand van de maan voor die astronauten niet bepalen. Het hele "aspect" van de maan valt weg...
Wat dacht je van het "aspect" aarde invoeren?

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 10:55 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
was ik niet duidelijk ofzo in mijn eerste post ?
Nee, je wordt steeds onduidelijker. Ik bedoel dus geen horoscopen in woorden, maar een "sterrenbeeld-kaart" waarop de posities van de planeten enz. in die sterrenbeelden zijn aangegeven, en verbonden door "aspectlijnen". Dus bv. zoiets voor Hitler.

Jij bedoelt dus dat ze die "invloeden" wel goed uittekenen, maar verkeerd interpreteren?

Verwijderd

Hmm, ik wilde me eigenlijk helemaal niet mengen in deze discussie, maar goed, ik wil er nu toch wel wat over zeggen.

Zelf heb ik (enkele jaren geleden) ook onderzoek gedaan naar de invloed die de sterren, planeten, etc. op de persoonlijkheid van een mens zouden hebben.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat er wel een zekere 'kern van waarheid' in zit. Het is namelijk wel zo, dat alles een bepaalde vibratie heeft, en dat heeft wel een invloed op de persoonlijkheid van een persoon, maar je bent het toch echt zelf, die kiest hoe hij/zij zichzelf opstelt tegenover anderen, en het is niet geheel en al afhankelijk van je sterrenbeeld.

Dat horoscopen nonsens zijn, ben ik met de mensen die dat hier zeggen, volkomen eens. Zelfs persoonlijke horoscopen hecht ik weinig waarde aan. Ik heb ooit eens een expiriment gedaan, wat ik hieronder zal beschrijven:
Ik had twee weken uitgetrokken voor dit expiriment.

Week 1
In de eerste week had ik een weekhoroscoop besteld, een persoonlijke. Deze horoscoop telde maar liefst tien pagina's!

Ik heb deze zorgvuldig doorgelezen en de gehele week bijgehouden wat er allemaal gebeurde.

Aan het eind van die week kwam ik erachter dat alles wat in de horoscoop stond klopte, en alle 'voorspellingen' uitgekomen waren.

Week 2
Ik had weer een persoonlijke horoscoop besteld, dezelfde, alleen dan dus voor die week. Dit keer had ik de horoscoop weggelegd.

Ik had ook die week alles keurig bijgehouden.

Aan het einde van de week heb ik de zaken vergeleken, en wat bleek? Er klopte zo goed als niets van de horoscoop.

Mijn conclusie: je bent het zelf die je leven en toekomst bepaald, en, hoewel de sterren en planeten wel een invloed uitoefenen op je persoonlijkheid, hebben ze niets van doen met het verloop van je leven noch toekomst.
Ik dank allen voor uw aandacht. (8>

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 11:04 schreef KroontjesPen het volgende:
Wat dacht je van het "aspect" aarde invoeren?
Dat zullen ze dan ook wel doen ja :) Dit toont twee dingen aan:
• Astrologie is aardgebonden, als je op een andere planeet zit moet je een nieuwe astrologie ontwikkelen.
• Het (absurde) feit dat in de astrologie een invloed ("aspect") groter wordt hoe verder het betreffende hemellichaam van ons verwijderd is.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 16 oktober 2001 09:54 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
Dat klopt helemaal.

Maar het laat prachtig het nonargument zien van alle mensen die roepen: Astrologie klopt want het beschrijft prima mijn karakter en ook dat van de zus van de groenteboer.

Dat astrologie lijkt te kloppen voor sommige mensen is dus ook niet hard. Mensen redeneren dan net zolang tot het klopt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 11:35 schreef Ortep het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal.

Maar het laat prachtig het nonargument zien van alle mensen die roepen: Astrologie klopt want het beschrijft prima mijn karakter en ook dat van de zus van de groenteboer.

Dat astrologie lijkt te kloppen voor sommige mensen is dus ook niet hard. Mensen redeneren dan net zolang tot het klopt.
mij is ooit geleerd dat informatie pas subjectief word als men het leest, dus per persoon die de text leest zal er wat anders in zien.
jij ziet gegeneralizeerde dingen die je met een omweg op alles kan toepassen.
ik zie dingen die ik wel of niet op mezelf kan toepassen.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 16 oktober 2001 12:05 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
jij ziet gegeneralizeerde dingen die je met een omweg op alles kan toepassen.
ik zie dingen die ik wel of niet op mezelf kan toepassen.
Dan klopt het dus altijd in jouw ogen? Tsja...

Ik heb persoonlijk wel eens een experiment met 'waarzeggen' gedaan (Ik weet het, het is iets anders, maar er zijn analogieen) Een vrouw die er heftig in geloofde kon ik overtuigen dat ik kon waarzeggen. Terwijl ze wist dat ik er niet in geloofde. Dat ging ongeveer als volgt:

Ik pakte haar hand en 'concentreerde' me. Na enig gekreun zei ik: Ik voel water...er is iets met water...heb je er iets mee? Het antwoord is natuurlijk ja. Want iedereen heeft of net een douche genomen, woont in de buurt van water, zwemt graag, heeft een rubberbootje, heeft een neef bij een waterleiding bedrijf of heeft gisteren een glas water uit zijn handen laten vallen. Dan kan je daar lekker op door gaan.

Als je dan ook nog een keer zegt: Ik merk iets hoogs op...een gebouw...het komt sterk door...Dan heb je de volgende 'hit' Wat iedereen woont in of naast een flat of een kerk, werkt in of naast een kantoorgebouw of heeft een neefje dat daar woont of werkt.

Bij die vrouw was het duidelijk: Ze had een maand geleden een vijvertje in haar tuin aangelegd (dat wist ik niet hoor) En 5 straten verder op stond de kerk. Ze gebruikte het zelfs als argument om tegen mij te zeggen dat ik echt helderziende was. Maar ze realiseerde zich absoluut niet dat wat ik zei voor 99.9% van alle Nederlanders geldt.

Zoiets zie je ook bij astrologie. Natuurlijk klopt er van alles. Maar in dubbelblind proeven gaat het dus volkomen mis. 'Onzin' horoscopen blijken net zoe goed te kloppen als 'echte' horoscopen. En wat ik bv een heel zwak punt vind is dat de Chinezen een heel andere astrologie hebben. Die werken helemaal niet per maand maar per jaar. En komen tot totaal andere uitspraken. Die trouwens OOK blijken te kloppen.

Verwijderd

Topicstarter
dat all die verhalen zo gegeneralizeerd zijn komt ook voor een groot gedeelte door het feit dat het voor de hele ~maand geld.
als je een nauwkeurige beschrijving will moeten ze zelfs de tijd van je geboorte weten om te bepalen welke planeten dan invloed op je zouden uitoefenen.
ik heb dat nog niet gedaan maar wel vanplan er binenkort (lees als ik geld heb en er aan denk)
er 1 te bestelen die een niet goed geld terug garantie heeft. (heb nu ff geen zzin om die site te zoeken dus ff geen url)

en als ik die verhalen lees probeer ik ook zo objectief mogelijk te zijn.
Pagina: 1