Toon posts:

Foute shit... 486 DX4 met flinke problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb vandaag een oude computer meegenomen van iemand die ik ken, hij deed er niks meer mee... Hij zit in een redelijk moderne kast dus ik dacht mischien dat het nog wat leuks is .. En dat is het ook..

Specs :

Intel 486 DX4-100 MHZ processor
48 MB Geheugen
3,2 GHZ Samsung spinpoint harde schijf
2 MB S3 Trio64 PCI videokaart
Soundblaster AWE32 isa
8x Cd-rom (sony)

Verder heb ik nog geen informatie kunnen verschaffen..
Ideaal systeempje voor als router te gebruiken oid.. als ie het zou doen that is.

het probleem is, dat hij compleet random vast slaat... Soms bij het geheugen tellen al, dan vlak na de post, dan bij het inloggen op windows 3.11, dan weer iets daarna, je kunt het niet timen, komt onverwachts... Ik heb hem al helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, maar dat heeft geen effect gehad.. Dit is dus waarschijnlijk ook de reden waarom mijn kennis hem aan de kant heeft gezet ooit.

Heeft iemand suggesties wat ik kan proberen? Het zou erg jammer zijn als ik dit beestje niet meer aan de praat kon krijgen sinds het een leuk apparaat is.

Alvast bedankt

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 13:36
Eerst alle onnodige kaarten eruit halen, eventueel een aantal simmetjes eruit halen... en dan alles er 1 voor 1 weer inzetten... dan kan je een mogelijk defect of conflict uitsluiten..
suc6 iig

Pvouput live

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
probeer eens anders wat minder geheugen?? misschien kapot simmetje snappie...verder..tis al oud :p begint al op leeftijd te komen

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kwas weer eens te laat :P

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen even dat geheugen proberen..ga nu eerst naar bed...heb al veel te veel tijd aan dat ding besteed vandaag :)

Hoop dat ik hem werkend krijg.. zou echt leuk zijn.

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 13:13

RgR

Zet even de BIOS-settings op fail-safe. Als het dan goed werkt weet je dat het aan een van de instellingen ligt. Daarna kan je een voor een alle opties weer optimaal zetten en dan testen.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op zondag 14 oktober 2001 01:52 schreef Krypt het volgende:
... eventueel een aantal simmetjes eruit halen... en dan alles er 1 voor 1 weer inzetten...
simmetjes gaan iig per 2, dus 1 voor 1 erin is niet handig

Verwijderd

als ie win 3.11 al begint te laden, dan is het waarschijnlijk gewoon de windows die bokt, stel dat ie 3 jaar stil heeft gestaan, kan die hd best wel wat data verloren kunnen hebben oid, probeer eerst een format, start op met een win 98 diskette ofzo

Mzzl Geit

ps ik ben niet nuchter, dus mischien bazel ik nu wel, dus dit is onder voorbehoud :)

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 03:59 schreef Coppertop het volgende:

[..]

ligt er maar net aan. 't is een 486 dus de kans is groot dat het hier om Fastpage gaat gaan ze per stuk.

Verwijderd

korte Sims - per 2
lange - per stuk.

Ik heb zelf nog een aantal 486 liggen, en ik denk ook dat het geheugen niet al te goed is, of er heeft iemand aan je mobosettings gepingeld.

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 04:35 schreef Indy2 het volgende:

[..]

ligt er maar net aan. 't is een 486 dus de kans is groot dat het hier om Fastpage gaat gaan ze per stuk.
volgens mij kun je bij een 486 losse simmetjes gebruiken, mijn 486 had dat destijds tenminste. vanaf de pentium processoren moet je 2 dezelfde simmetjes langselkaar zetten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 14 oktober 2001 03:59 schreef Coppertop het volgende:

[..]

Niet waar- dat gaat op voor de Pentium (64b lijn naar RAM)

486 heeft een 32b lijn naar RAM, precies goed voor 1 72-pins SIMM. Dus een voor een is bij 72-pins de juiste manier. 30-pins daarentegen gaan per 4 (8b modules, dacht ik...)

Duidelijk tijd voor een opfrisser 'ouwe rothardware' voor een aantal hier.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1