Toon posts:

is AMD cpu + RAMBUS => kwijlen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik was op zoek naar de beste PC2100 DDRAM

in artikel:
http://www.tweakers.net/nieuws/17247?highlight=DDR+geheugen onder andere blijkt rambus korte metten te maken tov ddr266.

Zal er in de komende periode AMD mobo's worden geproduceert in combinatie met RAMBUS?

of is DDR333 een better solution?

just a question

Verwijderd

Nee.

Verwijderd

RAMBUS en AMD? I don't thinks so :D

Verwijderd

...eh, op al je vragen behalve de laatste ;)

Verwijderd

Okee, ik ben in een goede bui dus nog even een serieus atwoord... :)

Als je Rembus wilt gebruiken dan moet je veel licentiegelden betalen. Dat gaat geen chipsetfabrikant dus doen. Theoretisch zou het kunnen, maar in de praktijk gaan we het niet zien... :Z

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Dit kan alleen met die ene Cyrix chipset, ik ben het type even vergeten.

;)

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Neehh dat gaat niet werken... want ik dacht dat amd cpu's beter presteren met veel bandbreedte maar minder snelle bus en intel cpu's juist profiteren van een smalle snelle bus.. correct me if i'm wrong

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
haha, AMD & Rambus ??
:)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 09:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een Athlon zal niet beter presteren met single channel PC800 RDRAM. Tests uit het verleden lieten zien dat RDRAM een hogere efficiency heeft, maar met nieuwere tests waarbij gebruik wordt gemaakt van 3DNow! instructies komt de Athlon veel dichter in de buurt van de theoretische bandbreedte van DDR. Ik kan me herinneren dat het percentage zelfs hoger was dan dual channel RDRAM. Ook zijn de SDRAM geheugencontrollers tegenwoordig veel beter geoptimaliseerd (zie bijv. het enorme verschil in geheugenbandbreedte tussen de KT266 en KT266A).

De RDRAM latencies zijn nog steeds slechter dan van DDR. Dit zie je bijv. ook in de i850 vs P4X266 benchmarks. De P4X266 heeft lagere latencies en scoort in sommige office apps beter dan de i850 met dual channel Rambus. De FSB van de Athlon is nu nog beperkt tot 2,1GB/s. Hij kan daardoor niet volledig profiteren van de bandbreedte van dual channel RDRAM, waardoor de overall performance van PC2100 DDR dankzij de lagere latencies waarschijnlijk beter is.

Dat de P4 goed scoort met RDRAM komt simpelweg door de enorme bandbreedte van het geheugen en de FSB.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Even theoretisch:

De PIV kan zo'n 3~4Gig/seconde behappen. DDR2100 levert dus de helft (allemaal ruwe cijfertjes!). Dual RDRAM levert wel precies genoeg.
Maar dual DDR levert 4200Mb. Meer dan genoeg voor de PIV.
Voldoende bandbreedte en een lage latency!

Dus laten we hopen daet er een PIV-nForce komt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 14 oktober 2001 11:53 schreef superbikkel het volgende:
Even theoretisch:

De PIV kan zo'n 3~4Gig/seconde behappen. DDR2100 levert dus de helft (allemaal ruwe cijfertjes!). Dual RDRAM levert wel precies genoeg.
Maar dual DDR levert 4200Mb. Meer dan genoeg voor de PIV.
Voldoende bandbreedte en een lage latency!

Dus laten we hopen daet er een PIV-nForce komt.
Valt me op dat er hier constant single channel SDRAM met dual RDRAM vergeleken word.

Maar goed, die dual nForce voor P4 zou goed kunnen werken zolang de onboard VGA maar niet gebruikt wordt- op moment dat dat aangezet wordt val je imho terug op het niveau van de nForce220, omdat de P4 al beide channels goed belast.

Of dat in vivo ook zo zou zijn is maar de vraag- het minimale verschil in benches tussen i850 P4 en Via P4X266/SiS 645 P4 doet vermoeden dat de P4 haar bandbreedte gewoon niet volledig benut (of dat de latencies in de RDRAM architectuur het geheel knijpen tot het daarop lijkt)

Oslik blyat! Oslik!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zondag 14 oktober 2001 01:19 schreef Master_Egg het volgende:
Neehh dat gaat niet werken... want ik dacht dat amd cpu's beter presteren met veel bandbreedte maar minder snelle bus en intel cpu's juist profiteren van een smalle snelle bus.. correct me if i'm wrong
Wrong, intel heeft voor RDRAM gekozen en wil dat de standaart maken ongeacht of dat 'n tijdje duur blijft ivm royalties en duurder produktie proces. DDR is goedkoper daarom heeft AMD hiervoor gekozen. alleen gaat de thunderbird daar inefficent me om heeft geen hardware prefetch

Waarom kan RDRAM dan zo Goed presteren ondanks hoge latency.

Door de hardware prefetch en bij streamd data heb je nul branch misprediction en speeld latancy geen rol.

De TB heeft dat niet de Palomino wel

Als men de memory test dan met de zelfde CPU dus 'n P4 1,7 op SDR/DDR/RDRAM i845/i845/i850

Als je reallife apps bekijkt dan valt RDRam tegen op enkele apps na dus wat zegt deze bench mark dat er appels en peren zijn.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1