Geforce 3 -> pixel shader

Pagina: 1
Acties:

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

Lordy79

Fundamentalist

Topicstarter
Okee... de nieuwe Radeon kan het ook...

Een paar maanden geleden vroeg ik hier of er iets is waarmee ik kan (laten) zien waarom een Geforce3 zoveel geweldiger is dan de rest. Waarom ie zo duur is. Waarom iedereen er zo opgewonden over is.

Natuurlijk is er 3dmark2001. Maar zijn er verder ook demo's (van spellen het liefst) waarbij de pixel shader GOED wordt toegepast? Ik heb gezocht maar nog niet gevonden. Ik zou zo graag een 3d-engine willen zien waar ie wordt gebruikt. Misschien niet in de laatste plaats omdat ik gewoon benieuwd ben wat het in de praktijk zal kunnen.

Dus iets dat indrukwekkender is dan NATURE van 3dmark2k1

Tenslotte: gebruikt Doom3 de pixel shader?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Op zondag 14 oktober 2001 01:09 schreef Lordy79 het volgende:
Okee... de nieuwe Radeon kan het ook...

Een paar maanden geleden vroeg ik hier of er iets is waarmee ik kan (laten) zien waarom een Geforce3 zoveel geweldiger is dan de rest. Waarom ie zo duur is. Waarom iedereen er zo opgewonden over is.

Natuurlijk is er 3dmark2001. Maar zijn er verder ook demo's (van spellen het liefst) waarbij de pixel shader GOED wordt toegepast? Ik heb gezocht maar nog niet gevonden. Ik zou zo graag een 3d-engine willen zien waar ie wordt gebruikt. Misschien niet in de laatste plaats omdat ik gewoon benieuwd ben wat het in de praktijk zal kunnen.

Dus iets dat indrukwekkender is dan NATURE van 3dmark2k1

Tenslotte: gebruikt Doom3 de pixel shader?
jazeker Doom3 gaat per pixel belichting gebruiken, ik geloof dat Aquanox en DroneZ pixel shaders gebruiken, de 1e ben ik helaas kwijt, ik had zo'n mooie demo ;( maar die is door een stomme fout verloren gegaan.

Iets mooiers dan nature heb ik nog niet gezien, dat is echt iets wat in mijn ogen nog het dichts bij fotorealistische gfx aan zit, jammer dat er geen interactive demo van bestaat..

Niet op voorraad.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Topicstarter
M'n sys. in november - CoolerMaster 201Alu Case - AthlonXP1800 - TargetCopperfan - Epox 8KHA+ - 512 mb CorsairPC2400DDR - ATI R8500 - SonyG400 - SBAudigyPlayer - Quantum Atlas10KII 18 G - HPWriterDVDCombo - VideologicSiroccoCrossfire3D - WinMe -
[off-topic]
Dat WinMe is erg jammer bij zo'n schitterend systeem. Neem alsjeblieft XP, 2000 of desnoods 98, maar geen ME...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 14 oktober 2001 01:35 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

[off-topic]
Dat WinMe is erg jammer bij zo'n schitterend systeem. Neem alsjeblieft XP, 2000 of desnoods 98, maar geen ME...
:?
volgens mij moet ie dat zelf weten :)
ik heb ook winME en ben er nog steeds tevreden over :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 01:39 schreef chucky666 het volgende:

[..]

:?
volgens mij moet ie dat zelf weten :)
ik heb ook winME en ben er nog steeds tevreden over :)
Mag ik vragen waarom?

En tuurlijk mag ie het zelf weten :) Maar ik vond het opvallend. Ik werk veel met alle windowsversies en vind winME eigenlijk een stap achterwaards t.o.v. win98. Maar goed, da's mijn mening.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 14 oktober 2001 01:48 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom?
tuurlijk :)

omdat hij sneller opstart,omdat hij nog steeds niet gecrasht is,en ik vindt hem lekkerder werken dan bv. 98 :)

okee, binnenkort ga ook ik over op winXP, maar ik ben nog steeds tevreden hiermee :P

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31

[off-topic]
Heeft ie al geprobeerd maar Win2K beviel niet zo goed. Ik snap het ook niet, ik zou nooit meer terug kunnen naar WinME of Win9x, maargoed ieder zijn eigen smaak :) . Als we het dan toch over dat systeem hebben, die harddisk kan ook niet meer bij zo'n systeem he ;) (j/k).

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hahaha, ja, ik heb al het eea uitgevogeld en winme volstaat nog prima, ik heb m'n performance hoofdzakelijk nodig voor het gamen en ik speel nog teveel spellen die duidelijk minder presteren met Win2K, ik zie heel dat XP gebeuren eigenlijk ook nog niet zitten, ik had liever een speciaal games geoptimalsiseerd platform gezien bv mbv van een aparte shell zoals gameos, zoadat alle resources naar een bep gametaak gaan.

Maar ik welk opzicht is winMe een achteruitgang?

Andere HD Bomberman ;) ?

Niet op voorraad.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 02:54 schreef edward2 het volgende:

ik had liever een speciaal games geoptimalsiseerd platform gezien bv mbv van een aparte shell zoals gameos, zoadat alle resources naar een bep gametaak gaan.
Zoiets heet toch Xbox? >:)
Maar ik welk opzicht is winMe een achteruitgang?
1) al die user interface dingen die processortijd gebruiken
2) verplicht die nieuwe mediaplayer die standaard op digitaal audio-cd afspelen staat
3) lagere scores met games dan met win98 SE

We gaan we bijzonder off-topic.

Iemand die een leuke demo weet voor geforce3 die alle features gebruikt EN mooier is dan 3dmark2001 -> nature?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zondag 14 oktober 2001 12:44 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

[..]

2) verplicht die nieuwe mediaplayer die standaard op digitaal audio-cd afspelen staat

Iemand die een leuke demo weet voor geforce3 die alle features gebruikt EN mooier is dan 3dmark2001 -> nature?
Mijn WinMe is via een tweakingguide zo ingesteld dat ik geen lagere score haal (vrij eenvoudig in te stellen)

Maar ontopic, binnenkort:

Afbeeldingslocatie: http://www.codecult.com/screens/c-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.codecult.com/screens/c-3.jpg

www.codecult.com.

Niet op voorraad.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43

[..]

[off-topic]
Daar geef ik je volledig gelijk in. Maar je moet niet vergeten dat dat z'n systeem in november wordt (hoopt ie :+ ) ;)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zondag 14 oktober 2001 15:50 schreef zork het volgende:

[..]

Daar geef ik je volledig gelijk in. Maar je moet niet vergeten dat dat z'n systeem in november wordt (hoopt ie :+ ) ;)
Alleen de R8500 en de Epox zitten er nog niet in, al zal de laatste niet lang meer duren ;)

Niet op voorraad.

• zork
Op zondag 14 oktober 2001 12:44 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

[..]

4) Behoorlijk brak geheugenbeheer...

• zork
Op zondag 14 oktober 2001 15:44 schreef edward2 het volgende:

[..]

Mijn WinMe is via een tweakingguide zo ingesteld dat ik geen lagere score haal (vrij eenvoudig in te stellen)

Maar ontopic, binnenkort:

[afbeelding]

[afbeelding]

www.codecult.com.
G##L!

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Topicstarter
uhuh... die plaatjes zijn zeer veelbelovend... Soon, we will mee the power of the PS...

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Dat ziet er zeker goed uit! Ben bang dat mijn PC dat niet meer gaat trekken ...

PC Specs

Pagina: 1