Hoog of laag ohmig?

Pagina: 1
Acties:
  • 836 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Speedtracer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 18:31

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

Topicstarter
Hoe zit dat nou met het aantal ohms bij koptelefoons?
Je hebt koptelefoon met een laag aantal ohm, en andere met een heel hoog(600ohm).

Wat voor resultaat heeft dat op een normale versterker.
Laag ohmig, harder geluid?
Hoog ohmig, kwalitatief beter geluid?

Gevoeliger, of juist niet?
Of ligt dat ook weer aan de koptelefoon.

ja, ik heb UTFS.
nee, dit is geen request van wat is de beste koptelefoon.

Verwijderd

minder ohms -> luider
meer ohms -> minder luid

hangt ook af van de gevoeligheid. een gevoelige hoofdtelefoon met een redelijk hoge impedantie) kan nog vrij luid gaan (bijvoorbeeld een HD590 van Sennheiser: 120ohm maar toch luid want hoge gevoeligheid, rond de 100dB@1mW). bij zo'n 200-300 ohm kun je er wel van uit gaan dat je het met een discman oid niet meer trekt, daar onder over het algemeen wel maar er zitten wel uitzonderingen tussen (als de HD570, 64ohm, maar lastig aan te sturen). betekend overigens niet dat ze niet luid gaan, maar je versterker heeft er de controle niet echt meer over en het geheel klinkt gewoon niet naar behoren ("ingesloten", vlak)

voor geluidskwaliteit maakt het niets uit in de zin van een standaard regel als "meer ohms = beter geluid". wel zal een hoofdtelefoon met een hogere impedantie minder gouw dingen als ruis ed uit je versterker oppikken.

gevoeligheid is weer wat anders dan impedantie, staat er los van zeg maar.

kan je niet precies vertellen hoe het technisch en natuurkundig en zo in elkaar steekt, maar dit wel een stukje helpen denk ik.

Verwijderd

Zie ook de FAQ.

Hij lijkt nu alleen een beetje fucked up, maar daar zou het moeten staan. Probeert u het later nog eens :)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 20:21

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

sennheiser roelt, volgens mij het beste merk op het gebied van koptelefoons

• Speedtracer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 18:31

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

Topicstarter
Cownus <-- bedankt voor je reply, zoiets wou ik horen.
heldere uitleg. Het is nu wel duidelijk.

Verwijderd

Pcies wat ik ook wilde weten.

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 02:02 schreef AtomicShockwave het volgende:
sennheiser roelt, volgens mij het beste merk op het gebied van koptelefoons
|:( }:O jaja...hmmz, wat een info en onder bouwing en zo :Y)

anyways, no prob mensen.

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Hoog-ohmige apparaten zijn 'gemakkelijker' voor een versterker, omdat ze niet zo snel de versterker leeg zullen trekken. Daar staat tegenover dat ze natuurlijk ook evenredig minder geluid zullen geven (rendement ff buiten beschouwing gelaten.)

Dit merk je vooral in een strakker laag.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Ik heb hier een Realistic Pro-25 Digital liggen en man wat een geluid komt daar uit zeg. Daar kan de Zillion nog niet tegenop zeg. Alleen is er wat plastic enzo kapot gegaan :( weet iemand of die krengen nog te koop zijn en voor hoeveel?

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 03:01 schreef nitraat het volgende:
Ik heb hier een Realistic Pro-25 Digital liggen en man wat een geluid komt daar uit zeg. Daar kan de Zillion nog niet tegenop zeg. Alleen is er wat plastic enzo kapot gegaan :( weet iemand of die krengen nog te koop zijn en voor hoeveel?
Realistic?...da's toch van de Tandy?(bestaat dat nog?)...stonden niet echt bekent om kwaliteit...maar ja ..als jij 'm lekker vindt klinken...who am i 2 judge... :)
Pagina: 1